kozas15 napisał(a):
Ojjjj, zrobić mmorpg to naprawdę ciężka sprawa. W sumie nie wiem jak bardzo- ale kiedyś spróbowałem zrobić zwykłe cRPG. Hehe calutki miesiąc po kilka godzin dziennie. W sumie gra wystarczała na 1min grania
. A ile było radości gdy okazało się że gdzieś coś źle wpisałem i trzeba to znaleźć i zmienić
. Po tym miesiącu dałem sobie spokój ( zwłaszcza że musiałbym to robić przynajmniej pół roku żeby coś sensownego wyszło)
Witam
Gry projektuje się średnio 2 lata. Najtrudniej i najdłużej projektuje sie właśnie gry typu cRPG (dla przykładu Baldur's Gate projektowano 5 lat). Jeśli chce ktos stworzyć grę typu MMORPG, to najpierw musi zaprojektować świat oraz system, dopiero wtedy należy szukać ludzi. No bo kto chciałby dołączyć do projektu, o którym nic mie wie...
Druga sprawa to kwesria techniczna. Do gry mmorpg potrzebne są serwery, a te są kosztowne i drogie w utrzymaniu. Jeśli to miałby być projekt niekomercyjny to dużych zysków niemiałbyś. A żeby sprzedawać grę ,usisz znaleźć wydawcę, a to nie jest łatwe. Poza tym musisz mieć pewność że zainteresujesz ludzi tą grą i będą chcieli w nia grać. A więc dobra reklama, wywiady i pokazywanie się na różnych imprezach.
A jeszcze dodam, że mmorpg musi mieć dobry engine i w miarę duży świat i od cholery ciekawych questów, żeby ludzie się nie nudzili zbyt szybko tą grą.
Graficy i programiści to nie wszystko. Niezwłocznie najważniejsi są projektanci, którzy zaprojektują świat, po którym będzie gracz się poruszać oraz stworzyć dobry system, co nie jest wcale takie łatwe. Ważni są jeszcze artmakerzy, którzy będą robić koncepty, z których graficy będą się wzorować, tworząc modele postaci.
Sam tworzę grę MMORPG (o nazwie Black ICe Tales) i mówie Wam, iż jest to trudna robota. Współpracujemy też z ekipą Burżuazji.
(lubię się chwalić, nie miejcie mi tego za złe
)