Cytuj:
Dobra
Taka symulacja wymagalaby duzych polaci terenu (aby byc wiarygodna musialaby oblugiwac 10k+ graczy naraz) ale to da sie rozwiazac juz teraz (zclusterowane servery). Teraz tak jesli chcialbys dostawac xp za same "kwesty" podobne do tego co masz na sesji musialyby byc bardzo rozwiniete (a jak wiemy im bardziej rozwiniety scenariusz tym wieksza szansa na zaciecie sie, co za tym idzie taka druzyna,robiaca danego questa, , musialaby byc oblugiwana na biezaco przez GMa a co z tego wynika musialby byc ich przeogromna ilosc dostepna 24/7 w grze, co z kolei nie oplaca sie ze wzgledow finansowych, rozwiazaniem moglaby byc AI, ale jak wiadomo ta jeszcze mocno raczkuje), nie powinno zdazyc sie,aby dany scenariusz powtarzal sie wiecej niz raz (przynajmniej ttroszke powinny sie roznic) co powoduje, iz ilosc kombinacji musialaby byc niemalze nieskonczona (czlowiek, w tym wypadku ich tabuny nie bylyby w stanie wymyslac na bierzaco takiej ilosci przygod, i tu znow z pomoca przyszlo by AI)
Rozumiem że 1 drużyna = 1GM czyli idąc dalej tym tropem 5000 graczy / ~5 osobowe drużyny = 1000 GM non stop w grze i to tylko na jednym server-ze
A nie lepiej zrobić q:
- niepowtarzalne (zwykłe) - proste q (na zasadzie kto pierwszy ten lepszy) np. zanieś książke x do kolesia y który żyje w mieście z
- niepowtarzalne (normalne oraz epickie) zabił nekromante x w wiezy y
- powtarzalne (które polegały na obronie miasta przed orkami, no chyba że ktoś wykonał by q epickiego na ostateczne eliminacje orków, ochronie karawany, pilnowania czegoś tam przez kilka-kilkanaście minut...
- oraz q tworzone przez graczy, mistrz gildii magow "tworzy q" na zdobycie zwoju - moim zdaniem te q bylyby najlepsze GM maja spokoj, q multum, a q robilo sie poprzez tool-sa ktory bylby w samej grze.
A gracze jeśli jakimś cudem mieliby problem z q, piszą do GM że mają problem, a GM w wolnej chwili pomaga ruszyć dalej przygode, a jakby co to zawsze druzyna moze zaczac robic inny q.
Cytuj:
wreszcie niemozliwe jest obejscie sie bez static spawnow w dungeonach (no ok pol static dzis bije w dungu gobosy a jutro sa tam trolle, co z kolei jest troszke bez sensu) na samym koncu tego wszystkiego jest ograniczonosc swiata, ktory nie moze byc tak duzy (mimo clusterow), ze nie poznasz go calego w powiedzmy 2 lata gry...
IMHO ma to sens, przecież po pewnym czasie "dom" miałby nowych lokatorów, a dzień to jednak odpowiedni czas na respawn
Cytuj:
Tam nie chodzie o zabijanie i lvl , ale o sam fakt gry i jej mozliwosci
Cytuj:
No ok teraz dochodzimy do craftingu i sociala. Samo stanie w miejscu to jeszcze nie jest gra w wolnej chwili musisz miec mozliwosc zajecia sie czyms (crafting - bardzo rozbudowany moze i zmudny ale przedstawiajacy widok profitow/przyjemnosci z wykonywania jakiejs tam profesji, tu z pomoca przyszloby wywalnie NPCow, ale z kolei trudno bybloby utrzymac wlasciwe proporcje popytu/podarzy oraz ilosci craftujacych do ilosci chetnych na zakup przy takiej populacji bez interwencji z gory), dalej rozrywka - nie wczujesz sie tak samo pijac w karczmie na sesji z kolegami jak gapiac sie w monitor gdzie twoch avatar zlopie kolejene bajty piwa..
Sorry ale nie widze problemu, np. moze zrobic wspolczynnik zapotrzebowania (na starcie wynosi 1) wraz z zwiększeniem popytu wspolczynnik wzrasta i tym samym ilosc itemow wykonanych ta sama iloscia przedmiotow, albo nic nie robic nie moze byc tak ze item wart 10g bedzie sprzedawany za 1g
Z pewnoscia lepiej pic w real-u ale bez przesady...moze troche inwencji i miec piwo pod reka
Cytuj:
Kolejna sprawa death system oraz PvP - co sie dzieje kiedy giniesZ? wydajesz Pnkt rpzenzaczenia (czy jakkolwiek to nazwiemy) i jedziesz dalej? skad bedzie bral te punkty z questow?? A co sie stanie jesli PPki wyjda ci w trakcie misji?? Jak mialoby wygladac PvP, a walsciwie looting, mijaloby sie z celem wtedy zdobywanie wszeslkich magicznych broni/artefaktow/ksiazek z czarami. Bo co by sie stalo kiedy szedlbys sobie sam przez las (w rzeczach na ktore pracowales swoje cale growe zycie) i wyskakuje na ciebie 20 chlopkow z widlami (gracze), jak wiadomo i herkules dupa gdy szkieletow kupa. Nic tylko usiasc i plakac. Brak lootingu?? Cmon przeciez to RPG!!!
Moznaby tak jeszcze dlugo dywagowac, ale mysle ze nie ma sensu. Jak dla mnie na ten moment wykonanie czegos takiego jest awykonalne
Punkty przeznaczenia za q jesli sie koncza np. minus do statystyk na stałe chyba że wydasz PP albo czasowe np. 1h
Looting? oczywiscie ze tak, mozna by wprowadzic zabezpieczenie na item-y np. ze moze uzywac dana postac albo specjalnie zakladac itemy przeklete (klatwa)
ze nie mozna zdjac przedmiotu
A dwa to nie WoW albo Diablo ze liczy sie tylko itemz, magiczne przedmioty powinny bardzo trudne do zdobycia oraz drogie co skutecznie wyelimowanało płacz z powodu straty itemow, wogole 20 chłopów ~5lvl nie wygra z wojownikiem na 20lvl