mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
**

Posty: 281
Dołączył(a): 5.09.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 13:58 
Cytuj  
NO wiec tak chcialbym wybrac ktoras z tych ksiazek do nauki programowania (gier itp) nie wiem ktora w kazdych opiniach czytelnikow pisza ze jest ona najwsapanialsze a ja chce miec pewnosc :]Ktora, z tych ksiazek jest waszym zdaniemnajlepsza a moze znacie jakies inne jak tak to podajcie linki tutaj ;]
http://helion.pl/ksiazki/ppgvp3.htm
http://helion.pl/ksiazki/prgkom.htm
http://helion.pl/ksiazki/prgrop.htm


_________________
Obrazek

*

Posty: 6914
Dołączył(a): 26.01.2003
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 13:59 
Cytuj  
Masz jakies pojecie o jakimkolwiek jezyku programowania?


_________________
Rzabolek

TYLKO ELMINISTER

**

Posty: 281
Dołączył(a): 5.09.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 14:00 
Cytuj  
nie dlatego hcialbym zaczac ;]

edit
jezeli sie nasz to choc porozmawiamy na gg moj nr to 6500023


_________________
Obrazek

*

Posty: 6914
Dołączył(a): 26.01.2003
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 14:08 
Cytuj  
Te ksiazki Ci nic nie dadza... W internecie masz mase poradnikow za friko, jak nauczyc sie programowac.
A zeby zrobic gre... Poczekasz sobie troche.


_________________
Rzabolek

TYLKO ELMINISTER

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 14:16 
Cytuj  
Sszczurr <- Bez znajomości podstaw, będzie naprawdę trudno coś napisać "swojego", a nie korzystając z przykładów, gdyż np. nie dowiesz się o funkcjach sterujących jak if, while, do while itd.
A trzecią książke mam i powiem tak "z pewnością znajdziesz lepszą..."


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

***
Avatar użytkownika

Posty: 865
Dołączył(a): 30.10.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 14:21 
Cytuj  
Najlepsza skarbnica wiedzy to google,zawsze aktualne i w pelni darmowe.
co do programowania gier to wystarcza podstawy projektowania obiektowego i w miare dobra znajomosc jakiegokolwiek jezyka wysokiego poziomu, przestawienie sie na inny jezyk jest wtedy praktycznie bezstresowe.
Co do samych przykladow to w wiekszosci narzedzi ma samouczki i przyklady, wiec wystarczy studiowac kod i czytac pomoc.


_________________
KISS - Keep It Simple, Stupid
http://gry-linux.blogspot.com/


Ostatnio edytowano 9 cze 2005, 14:22 przez malek69, łącznie edytowano 1 raz
**

Posty: 281
Dołączył(a): 5.09.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 14:22 
Cytuj  
a znaci jakies poradniki z teta z free i nie pisze zebym na google wchodzil bo juz szukalem i znalazlem te 3 ksiazki ;]


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 865
Dołączył(a): 30.10.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 14:24 
Cytuj  
Borland zawsze dodawal do swoich produktow swietne manuale i wielka ilosc przykladow
wpisalem w google c++ online manual i jest troche tego
np http://www.bloodshed.net/dev/doc/


_________________
KISS - Keep It Simple, Stupid
http://gry-linux.blogspot.com/

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 14:56 
Cytuj  
moim zdaniem c++ to skok na głęboką wodę. Zacznij od jakiegoś pascal-a, czy nawet basica by poznać podstawowe składnie, potem przeleć jakiś język skryptowy - one są naprawdę proste, a można już fajne i przydatne programiki trzaskać. Potem łyknij trochę visuali bo to całkiem inna metoda programowania, taka trochę od "dupy strony" i trzeba ze 2 tygodnie by się przestawić z tradycyjnej składni - visal basic jest w sumie najprostszy i można się bawić pisząc skrypty pod worda czy excela. Dopiero na koniec bym polecał c++, delphi i inne nudy.

Bez podstaw nie zrozumiesz nawet wstępu, albo będzie to bardzo trudne.

***
Avatar użytkownika

Posty: 865
Dołączył(a): 30.10.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 15:29 
Cytuj  
przypomniala mi sie taka gierka colbot, czy jakos tak. W tej gierce jest jakis prosty jezyk do skryptowania maszyn, robotow itp. Mysle, ze w formie gry to jakos tak latwiej nauczyc sie tych if, thenow itp. Do tego miala niezly manual.
tak to byl colbot: http://j-a-r-o.fm.interia.pl/menu.htm
taka latwa i przyjemna nauka, dajaca frajde i fun: http://www.ceebot.com/colobot/edu-e.php
niestety ja uczylem sie programowac na c-64 i to przegladajac kod programu, dopiero po roku dorwalem pierwszy asembler i jakies kawalki przykladowego kodu


_________________
KISS - Keep It Simple, Stupid
http://gry-linux.blogspot.com/

*****

Posty: 2204
Dołączył(a): 10.07.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 15:54 
Cytuj  
Mark dobrze prawi. Aczkolwiek osobiście bym ci polecał zacząć od jakiegoś języka skryptowego. Czyli powiedzmy, HTML + VisualBasic Script, jak to opanujesz to spokojnie możesz albo ASP albo od razu wejść w Visual Basica - po ASP będziesz znał już składnie więc to będzie tylko przesiadka w bardziej 'obiektowe' programowanie (polecam 6.0 żebyś przypadkiem nie rzucił się na VB.NET bo to już nieco inne podejście i możesz mięc kłopoty bez znajomości pewnych rzeczy). Później już tylko C/C++/VC++ (względnie C# ale do tego nie znajdziedz materiałów w sieci które by Cie interesowały).
Tak, żeby nie skłamać, jeśli naprawdę chcesz się uczyć i masz w miarę lotny umysł to:
1) HTML - 1-2 dni i znasz
2) VisualBasic Script >> ASP (jakiś tydzień czasu)
3) VB 6.0 (w zasadzie po poznaniu ASP to już w domu jesteś więc tydzień można się nauczyć jak pisac kontrolki, biblioteki i będziesz miał już solidną podstawę do sięgnięcia po C)
4) C++ / VC++ to już zupełnie inna bajka - zupełnie inna składnia (choć jesli masz już pojęcie o pisaniu to to tylko kwestia przestawienia się) ale nauczenie się w sposób świadomy pisać coś więcej w tym języku niż kalulatory i inne popierdułki to niestety kwestia miesięcy / lat.

Zanim ktoś zechce mnie porzreć słowem wyjaśnienia. Nauczenie się tych rzeczy mi np. zajeło mniej czasu ale pamiętać musisz o tym, że do sprawnego pisania czegokolwiek (nawet głupiej strony HTML'owej) potrzeba praktyki i tego nie da się w rzaden sposób przeskoczyć - także nie licz że po misiący czasu będziesz miał za soba 3 piewsze kroki. Musisz pisać różne rzeczy (stawiaj sobie konkretne sproblemy do napisania i nie podchodz na zasadzie 'co by tu napisac' na odwal się). Po piewsze poznasz tyowe błedy jakie zdarzają się każdemu a co za tym idzie w przyszłości będziesz umiał je rozwiązać lub ich uniknąć. I kolejna rzecz,która już od Ciebie nie zależy i w zasadzie wypadało by o niej wspomnieć na początku - pisanie trzeba lubić! Jeśli tego nie się nie lubi to nie ma sensu się szarpać bo zawsze bedziesz malował ściany zamiast ardzydzieł sztuki.

A i zapomniałem o najważniejszym - angielski, bez tego nie ma co podchodzić. Wszelkie manuale i co przydatniejsze źródła wiedzy są pisane po angielsku (od tutoriali przez opisy bibliotek/klas do problemów natury logicznej). Niestety polsko języcznme źródła wiedzy są bardzo skąpe pod tym względem (w ramach wyjątków zajrzyj tu: http://warsztat.pac.pl/ i tu: http://warp.arx.pl).


_________________
Sylvian's Chronicles
Beta Counters »
Obrazek


Ostatnio edytowano 9 cze 2005, 18:17 przez Sylvian, łącznie edytowano 1 raz
*

Posty: 6259
Dołączył(a): 30.07.2004
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 15:58 
Cytuj  
Sprobuj na okolicznym uniwersytecie lub politechnice pochodzic na wyklady z programowania. Pomaga ponoc. Znajomy w ten sposob sie nauczyl (oczywiscie podpieral to praktyka i lektura).


_________________
Obrazek

*

Posty: 6032
Dołączył(a): 13.11.2001
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 16:33 
Cytuj  
Pamietam jak ze starym wiele wiele lat temu stalismy 16 godzin w kolejce do pewexu bo mieli "rzucic atari" (XL).
Rzucili ale juz magnetofonow do tego nie bylo.
Zanim udalo sie nam to kupic to ojciec nauczyl sie podstaw basica bo jedyne co na kompie mozna bylo robic to PRZEPISAC 3 programiki jakie w instrukcji byly :)


_________________
Jestem fanem PiS (Piachów i Szutrów)

*****

Posty: 2331
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 17:37 
Cytuj  
A ja polecam zebys najpierw zrobil sobie strone internetowa w javie/php :o jak tego nie zalapiesz to sie poddaj [;

***

Posty: 540
Dołączył(a): 18.12.2001
Offline
PostNapisane: 9 cze 2005, 18:49 
Cytuj  
Ksiazki godne polecenia to Symfonia C++ TOM 1, 2 i 3 Jerzego Grebosza. Ja nie widze sensu uczenia sie najpierw latwiejszych jezykow, skoro sa ksiazki od C++, ktore w latwy i przyjemny sposob ucza programowac. Po przerobieniu tych trzech ksiazek przesiadka na Visual C++.
Chyba, ze ktos woli inna droge pascal i potem Delphi.


_________________
Pozdrowienia z piekla. ;)

**

Posty: 443
Dołączył(a): 1.05.2005
Offline
PostNapisane: 10 cze 2005, 06:24 
Cytuj  
ja od pół roku ucze się c++ z podręcznika z avocado software(chyba tak to się pisze) i napisałem już kilka dobrych programów (konsolowyh) ale w colobota też grałem i tam się po raz pierwszy spotkałem z programowaniem(tzn. tam napisałem moje pierwsze linie kodu)

ten poradnik polecam - wszystko tam jest wyjaśnione szczegółowo i poludzku(czyt. nie ma samych "suchych" regółek)
link http://avocado.risp.pl/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=22
ja ściągnąłem paczkę z samego dołu tj. rozdziały chyba od 1.1-2.4


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 865
Dołączył(a): 30.10.2004
Offline
PostNapisane: 10 cze 2005, 07:24 
Cytuj  
Deni bardzo fajny poradnik, przynajmnie z wprowadzenia :D (wiecej na razie nie przeczytalem)
Sszczurr--> sprawdz czy spelniasz takie warunki genetyczne :wink:
Cytuj:
Zacznijmy od tego, że programista nie tylko pisze kod. Programista także, czy nawet przede wszystkim, rozwiązuje problemy. Używa on do tego narzędzi, jakimi są właśnie języki programowania.

Specyfika programowania polega na odpowiednim podejściu do rozwiązywania problemów, mianowicie na podziale ich na mniejsze fragmenty, wykonywane w określony sposób w określonym porządku – to jest właśnie kod. Dlatego też trzeba umieć rozbijać duże zagadnienia na mniejsze, wielki problemy na małe części. Trzeba mieć umysł analityczny.



Programista prawie cały czas poznaje nowe zagadnienia i techniki. Dlatego musi być ciekawy świata i autentycznie lubić to, co robi.



Pamiętajmy też, że koder programuje komputery, które w działaniu są przeraźliwie jednoznaczne, logiczne i przewidywalne. Należy więc umieć myśleć logicznie i formułować swoje koderskie pomysły w sposób jasny i jednoznaczny.



Wreszcie, należy posiadać dobrą pamięć syntaktyczną i semantyczną. Cóż znaczą te straszne słowa? :) Pamięć syntaktyczna to zdolność do jak najlepszego zapamiętywania reguł składniowych – chodzi tu oczywiście o języki programowania. Pamięć semantyczna to umiejętność przyswajania sobie znaczenia pojęć – nie można na przykład mylić procedury z klasą albo zmiennej z makrem.

Te dwa warunki są zazwyczaj najtrudniejsze do spełnienia :D

Dodatkowo, programista gier musi w znacznie większym stopniu niż inni koderzy znać się na matematyce i fizyce. Bez nich nie ma przecież mowy o grafice trójwymiarowej czy realistycznym symulowaniu rzeczywistości.

z http://avocado.risp.pl/files/texts/od0d ... l/0_1.html

edit: linki
Warsztat - Programowanie gier komputerowych
http://warsztat.pac.pl/
jesli czegosz szukasz i masz mozille, firefoxa, Netscape 6 mozesz zainstalowac szukarke tego forum:
http://www.regedit.risp.pl/technologie/ ... search.php


_________________
KISS - Keep It Simple, Stupid
http://gry-linux.blogspot.com/

**

Posty: 281
Dołączył(a): 5.09.2004
Offline
PostNapisane: 10 cze 2005, 09:20 
Cytuj  
Thx wam przed wakacjami zaczne sie jeszcz uczyc postanowailem kupic ksiazke symfonia c++ za 4 dychy ;]Jak ktos ma cos jeszcze do napisania niech pisze :}

Dzieki za ta strone z warsztatem ;]


_________________
Obrazek

****

Posty: 1775
Dołączył(a): 12.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 cze 2005, 09:35 
Cytuj  
a ja sie zapytam :P

umiem html'a flasha ... czego teraz powinienem sie nauczyc aby robic lepsze strony www : P ?

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 10 cze 2005, 09:43 
Cytuj  
pajączka :roll:

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.