przesadzasz krzyk, ja mam 7/8 valora - w banku i nie robiłem zadnej instancji 30 razy, może 10 max. Ale się nie napinałem i robiłem je głównie dla funu, a sprzęt dostawałem niejako po drodze. Teraz korzystam z makra /r nope sorry i ostatni raz w takiej instance byłem jakieś 2 miesiące temu - oprócz instance też mam co robić.
Mam 4/8 mighta - a w MC byłem jakieś 7-8 razy
Cóż jeszcze nie stworzono MMORPG-a w którym drop byłby gwarantowany i dokładnie taki jaki chcemy. 10% droprate z WoW-a to cały czas 10x więcej niż w FFXI gdzie drop rate był 1%.
Co do minigierek to zgoda, instance to minigierki, ale znacznie bardziej rozbudowane niż minigierki-misje w FFXI - kiedyś nawet identycznie porównałem to co jest w FFXI.
Co do stuffu to właśnie na lvl60 jest tego prawdziwa gama, do wyboru do koloru. Najlepszym przykładem jest chyba to, że praktycznie każda klasa ma różny stuff do różnych sytuacji. Do PvE inny, do PvP inny, do duelu z magiem inny, do duelu z innym warrkiem inny. I to nie polega na zmianie jednego itemku, jest całkiem inny set. Doliczmy do tego secik za PvP, random dropy i mam wybór wśród ~5-8 setów dla warriora na 60lvl. Do tego wystarczy poczytać posty w topicu warrior, gdzie 3 różnych warriorów na lvl60 preferuje zupełnie inne podejście do tematu i zupełnie inny sprzęt wybiera do PvP jak i PvE (oczywiście ja mam rację)
Do tego trzeba pamiętać, że WoW to gra młoda, a DAoC to gra stara. W końcu uczeń przerośnie mistrza - zawsze tak jest i trzeba się z tym liczyć. Zawsze też pozostaną ludzie dla których DAoC/UO pozostanie najlepszym mmorpgiem na świecie
.
PS Na dzień dzisiejszy nie da się wprowadzić jakiegoś sensownego rewardu czy wpływu na świat z PvP. Problem w tym, że w WoWie jest dosyć wyraźny podział na dobrych/złych, nie wiadomo dlaczego większość wybiera złych (aliensów). I kupa serwerów jest totalnie niezbalansowana z ratio sięgającym 6:1. Wprowadzenie jakiegoś większego sensu, podbijania terenów, rewardsów w stylu, że jedna strona traci, druga zyskuje spowodowałoby płacz na forach. Żadna w tym wina hordy, że na większości serwerów jest kilka razy więcej alliance.
U nas census podaje głupie 1.6:1, a Azuregosa czy Kazzaka nie zabiliśmy od ~2 miesięcy..