slowem wstepu zaznacze, ze wolalbym, zeby byl to projekt wiekszej ilosci osob (tak, mam zamiar go zaproponowac tworcom gry), przez co w ladnejszy sposob otrzymam(y) odmowe.
Opis klasy: Czytajac ksiazki z uniwersum SW bardzo czesto spotykamy sie z bothanska siatka szpiegowska, okreslana najczesciej przymiotnikami "najlepsza", "niezawodna", "doskonala" i innymi tego typu. Elementem tej siatki, ktory od razu rzuca sie w oczy jest to, ze jest ona zlozona z samych Bothan oraz to, ze jest na uslugach tak Imperium, jak i Sojuszu. Ten pierwszy fakt stawia rase w SWG w dziwnym swietle - posiada ona bonusy do kamuflazu i krycia sie (zdolnosci dostepnej dla riflemana), wiec jest raczej rasa bitewna, ktorej zadaniem jest atak z ukrycia, podczas gdy powinna byc ona rasa z bonusami do dzialan infiltrujacych, wymagajacych w wiekszym stopniu posiadania kontaktow niz blastera. Tutaj przechodzimy do potencjalnie jednego z najbardziej rzucajacych sie w oczy brakow w SWG, a mianowicie braku profesji, ktorej zadaniem nie bylaby walka, lecz samo zdobywanie, obieg i handel informacjami, klasa szpiega.
Glowne zalozenia: Szpieg dziala z ukrycia. Gromadzi informacje, wykorzystujac je w najlepszy sposob, zna ich wartosc, bez problemow znajdzie kogos, kto by sie nimi zainteresowal, wiec mialby potencjalnych klientow, ktorzy korzystajac z jego informacji mogliby wiele zyskac. Dla przykladu, obecnie Lowca Nagrod co prawda moze wyslac droida w poszukiwaniu Jedi, jednak nie jest on w 100% pewny. Tutaj moze pomoc szpieg, ktory, za stosowna cena, moze dowiedziec sie, gdzie dany Jedi tymczasowo przebywa, jakie jest jego imie oraz innych waznych informacji. Z drugiej strony, szpieg moglby byc wynajety wlasnie przez Jedi, by informowal go o tropiacych go Lowcach Nagrod. Szpiedzy byliby przydatni dla wiekszosci klas, mogliby informowac przedstawicieli Frakcji o rozmieszczeniu wrogich wojsk, koncentracji ich w danym miejscu i tak dalej. Naturalnie bylaby to klasa elitarna, dostepna dla kazdej rasy, z tym, ze Bothanie dostawaliby bonusy do tej profesji.
Drzewko profesji:
1. Zbieranie informacji (proponowany tytul Infiltrator)
2. Kontrwywiad (proponowany tytul Special agent)
3. Podziemne powiazania (proponowany tytul Connect)
4. Techniki maskujace (proponowany tytul Coder)
ad1. analogicznie do creature knowledge, determinowalaby ilosc przydatnych wiadomosci, ktore bysmy otrzymywali
ad2. umozliwialaby odnajdywanie wrogich szpiegow
ad3. im wyzszy level, tym wieksza ilosc zrodel, z jakich naplywaja informacje i tym wieksza odleglosc, na ktora owe informacje wedruja
ad4. umozliwialaby craftowanie przydatnych szpiegom urzadzen oraz zmniejszalaby szanse wykrycia naszych szpiegow i powiazan
czekam na pomysly i uwagi
_________________ tephloN - Pre-NGE MRanger/Mpikeman, Eclipse. † 2k5, Post-NGE MCommando :XXX
Update 2k8: Post-NGE MSmuggler, MJedi, MBounty Hunter, MMedic, MSpy, w koncu MOfficer. Respec jest piekny.
|