PvP to teamplay. Tu musisz miec taka klase i takie skille, by wspolgrac z reszta teamu. Oczywiscie nie mowie o nb pvp typu random team czy team arena 4vs4 - tu kazdy sobie rzepke skrobie i czesto random team moze dobrze wspolgrac. Prawdziwe PvP zaczyna sie w Tomb i w GvG.
A PvE dobrze skonczyc jedna czy dwiema postaciami, tak by odblokowac sobie wiekszosc skili, w tym elite. Bedziesz mial wtedy lepszy wybor do klas do pro PvP. A przy okazji robiac misje poodblokowujesz sobie upgrady do broni, runy itp, bo odblokowywac to tylko za faction pointy to masochizm i arena 24/7
Ale ponoc NCSoft ma cos z tym zrobic i zmienic przelicznik faction za wykupowanie skilli/upgradow/run itp.
Ja polecam dowolna klase do grania PvP
W kazdym razie jesli tylko pod to sie chcesz skolic polecam jako second wziac Mesmer zeby miec poodblokowywane skille, ewentualnie Monk, wtedy bedziesz mogl zawsze w teamie robic za healera. Poza tym jesli wezmiesz primary Monk, to w zasadzie cala czesc misji i PvE masz z glowy, bo monk jest tak pozadana klasa na misjach, ze teamy same beda sie o ciebie dobijac
Ergo: Mo/Me niby najlepszy jesli chcesz robic PvE tylko raz a po zrobieniu byc przydatnym w dobrym teamie. Monk nie jest tu klasa stricte defensywna, widzialem teamy 4-8 monkow smiterow ktore rozkladaly inne zbalansowane teamy.
W endowym PvP stanowczo czesto uzywa sie klasy Ranger - do ataku z daleka, dobijania uciekajacych, albo do spamowania duszkami.
GW to fajna gra, w ktorej jedna z najwiekszych zalet jest balans klas, tak ze nie ma klasy ktora bylaby nieprzydatna.