W sumie aż tak wiele nie trzeba poprawiać.
Dmg - imo nie tyle powinni zbuffować maga ile nerfnąć inne klasy - np warlocka, nie może być tak, że mag będzie robił dużo większy dps niż do tej pory, od razu inne klasy zaczęłyby whinować, że mag jest za mocny i oni Podobnie z resistami, powinien być inny system naliczania szansy na resist do pve i pvp.
Water&Food - No tutaj oczywiste jest, że mag nie powienien tracić tyle czasu na robienie crystal water, bo to jest po prostu głupota. Mana ruby nie powinno być tradeable, bo to byłby już cios poniżej pasa dla magów

. Już narzekają, że robią za sklepik z crystal water a blizz dodaje jeszcze jeden przedmiot, który będzie chciał każdy mana user.
Co do problemów z itemizacją to dobra rada - pograjcie palkiem i wtedy z radością wrócicie do skopanego maga

. Ja jako palek nie mam prioryetu na itemy z +healing, bo healerzy niby powinni dostać go pierwsi, a jak jest +dmg/healing to zaraz się magowie rzucają. Jak jest jakaś dobra broń - to na co ona palkowi, i tak nie robi dps. Jedyne czego nikt nie zabiera to shieldy z +mana regen.