Przedmioty Jedi
__________________
2.1 Miecz Świetlny - Budowa i zastosowanie
The crystal is the heart of the Blade.
The heart is the crystal of the Jedi.
The Jedi is the crystal of the Force.
The Force is the blade of the heart.
All are intertwined.
The crystal, the blade...The Jedi.
Luminara Unduli
Miecz świetlny jest tradycyjną bronią Jedi, nie tak toporną jak zwykły blaster.
Jest to broń biała zazwyczaj metrowej długości, o jednym ostrzu.
Części miecza świetlnego
Uchwyt - Rękojeść. Jej dokładna budowa, materiał oraz
wykończenie zależą w dużym stopniu od twórcy miecza oraz dostępności
odpowiednich komponentów.
Bateria - Miecze świetlne budowane w okresie około 5000 lat BNH
posiadały baterię zewnętrzną - noszoną zazwyczaj przez Jedi przy pasie i
połączoną kablem z rękojeścią broni. W późniejszych odmianach tej broni
bateria jest pojemna, mała i z reguły nie wystaje na zewnątrz obudowy.
Bateria miecza świetlnego nie potrzebuje częstego ładowania, gdyż
emitowana przez broń energia nie powraca do niej tylko w przypadku
przecinania rozmaitych powierzchni itp.
Kryształ główny - Skupia i tworzy klingę miecza świetlnego,
decyduje o wielu jej właściwościach, w tym o kolorze.
Kryształy dodatkowe - mogą nadawać ostrzu inne specyficzne właściwości.
Soczewka - Jej celem jest ostateczne skupienie promienia przed
wyemitowaniem go na zewnątrz miecza.
Emiter - 'System wylotowy' wpływający na szerokość oraz długość
ostrza.
Regulator mocy - Umożliwia regulowanie przepływu mocy, a więc
siły ostrza, co jest istotne podczas treningów uczniów Jedi.
Włącznik - Najczęściej spotykane to pozycyjne lub w formie
przycisku; w niektórych mieczach puszczenie go powoduje wyłączenie
ostrza, w innych - nie.
Zaczep - Zaczep nie jest tak istotny jak inne części, lecz przydaje
się do przypinania miecza do pasa.
W StarWars Galaxies występują trzy typy mieczy świetlnych:
-Jednoręczny (OneHanded)
-Oburęczny (TwoHanded)
-Obustronny (DualBladed)
Po krótce omówie tutaj budowę tych mieczy i ich poszczególne rączki (hilt)
Każdy miecz świetlny składa się z określonej ilości surowców.
Miecze Jednoręczne
rączki w mieczach jednoręcznych i oburęcznych są dokładnie takie same,
inna jest tylko ilość materiałów potrzebna na nie.
First Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 1 power crystal / krayt pearls)
Emiter Shroud: 15u mineral
Activator Mechanism: 14u metal
Handgrip: 17u chemical
Power Field Insulator: 20u gas
Cycling Field Energizers: 14u metal
Second Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 2 power crystal / krayt pearls)
Emiter Shroud: 25u mineral
Activator Mechanism: 18u non-ferrous metal
Handgrip: 20u inert petrochemicals
Power Field Insulator: 22u known inert gas
Cycling Field Energizers: 20u non-ferrous metal
Third Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 3 power crystals / krayt pearls)
Emiter Shroud: 35u ferrous metal
Activator Mechanism: 20u titanium alluminium
Handgrip: 25u polymer
Power Field Insulator: 25u culsion inert gas
Cycling Field Energizers: 25u polysteel copper
Fourt'h Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 4 power crystals / krayt pearls)
Emiter Shroud: 40u duralloy steel
Activator Mechanism: 22u titanium alluminium
Handgrip: 28u polymer
Power Field Insulator: 28u culsion inert gas
Cycling Field Energizers: 28u polysteel copper
Miecze Oburęczne
First Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 1 power crystal / krayt pearls)
Emiter Shroud: 20u mineral
Activator Mechanism: 16u metal
Handgrip: 18u chemical
Power Field Insulator: 20u gas
Cycling Field Energizers: 18u metal
Second Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 2 power crystal / krayt pearls)
Emiter Shroud: 25u metal
Activator Mechanism: 18u non-ferrous metal
Handgrip: 20u inert petrochemicals
Power Field Insulator: 22u known inert gas
Cycling Field Energizers: 20u non-ferrous metal
Third Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 3 power crystals / krayt pearls)
Emiter Shroud: 35u ferrous metal
Activator Mechanism: 20u titanium alluminium
Handgrip: 25u polymer
Power Field Insulator: 25u culsion inert gas
Cycling Field Energizers: 25u polysteel copper
Fourt'h Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 4 power crystals / krayt pearls)
Emiter Shroud: 40u duralloy steel
Activator Mechanism: 22u titanium alluminium
Handgrip: 28u polymer
Power Field Insulator: 28u culsion inert gas
Cycling Field Energizers: 28u polysteel copper
Rączki mieczy świetlnych Jedno i Obu-ręcznych
Type 1 Lightsaber hilt
Type 2 Lightsaber hilt
Type 3 Lightsaber hilt
Type 4 Lightsaber hilt
Type 5 Lightsaber hilt
Type 6 Lightsaber hilt
Type 7 Lightsaber hilt
Type 8 Lightsaber hilt
Type 9 Lightsaber hilt
Type 10 Lightsaber hilt
Type 11 Lightsaber hilt
Type 12 Lightsaber hilt
Type 13 Lightsaber hilt
First Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 1 power crystal / krayt pearls)
Emiter Shroud:
Activator Mechanism:
Handgrip:
Power Field Insulator:
Cycling Field Energizers:
Second Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 2 power crystal / krayt pearls)
Third Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 3 power crystals / krayt pearls)
Fourt'h Generation LightSaber
(kryształ kolorowy + 4 power crystals / krayt pearls)
2.2 Szaty Jedi - skąd je wziąść i jak wyglądają ?
2.2.1 Szaty Jasnej Strony Mocy
Jedi Initiate's Robe
Skillmody:
Constitution +21
Req lvl: 20
Force Protection Intensity: Faint (Kinetic 1400, Energy 1400)
Loot z: nagroda za zdobycie 22 lvl'a
Jedi Acolyte Robe
Skillmody:
Constitution +40
Req lvl: 40
Force Protection Intensity: Weak (Kinetic 3000, Energy 3000)
Loot z: Imperial Worker NPC w Warren na Dantooine
Jedi Knight Robe
Skillmody:
Agility +40
Constitution +80
Strenght +20
Req lvl: 80
Force Protection Intensity: Luminous (Kinetic 5000, Energy 5000)
Loot z: Human NPC w DWB, BlackSuni na Yavin4, NightSisters
Jedi Elder Arbiter Robe
Skillmody:
Agility +50
Constitution +120
Strenght +30
Req lvl: 80
Force Protection Intensity: Radiant (Kinetic 6500, Energy 6500)
Loot z: Nagroda z questu dla Elder Jedi