DKP to jak napisali poprzednicy generalnie system kupowania przedmiotow za punkty DKP (ktore uzyskujesz rajudujac z gildia). Generalnie chodzi o to, zeby zapobiec sytuacji w ktorej gildia od 2 miesiecy uczy sie bic w MC, placi koszmarne koszty napraw, a po dwoch miesiacach wchodzi koles co nigdy MC nie widzial i zaczyna zbierac przedmioty.
System DKP (jak rowniez napisali poprzednicy zalezy od gildii). Mozna powiedziec ze sa 3 glowne systemy.
1) DKP uzywane jest jako modyfikator rolla - czyli przykladowo jest sobie 2 hunterow
Jasio co ma 20 DKP
i
Stasio co ma 30 DKP
Jasio ze Stasiem (i 38 innymi osobami) ubili Magmadara (jeden z bossow w MC - taki pies
). Okazuje sie ze Magmadar akurat mial przy sobie luk - Strikers Mark. I Jasio i Stasio chca luk. Zalozmy ze gildia ma taki system, ze roluja 1-50 i dodaja pewna liczbe punktow DKP (ktora wczesniej podaja raid leaderowi). Jasio szepnal raidleaderowi ze stawia 15 punktow, Stasio bardzo podniecil sie na widok luku i postawil 30 punktow. Jasio rollnal 30, Stasio rollnal 20. Jasio ma lacznie z DKP 35 punktow, a Stasion 50. Luk bierze Stasio, a liczba punktow DKP jest nastepujaca
Jasio nadal 20 DKP (nie lootowal)
Stasio 0 DKP.
Punkty w tym systemie przyznawane sa np. za zabicie jakiegos bossa, lub za czas spedzony w raidzie. Generalnie system przyjazny w stosunku do graczy casual - solidnych, acz takich co nie zawsze moga raidowac.
2) DKP to kaaaaaasaaaaa a przy zabiciu bossa odbywa sie licytacja. Czyli poslugujac sie przykladem.
Jasio 20 DKP
Stasio 30 DKP
Spada luk, a Jasio ze Stasiem w jawny sposob licytuja sie kto da wiecej. Stasio bardzo chce luk i daje 21 DKP. Jasio niestety nie moze dac wiecej. Stasio bierze luk. Po wszystkim
Jasio ma ciagle 20 DKP
a Stasio 9 DKP.
Punkty przyznawane podobnie jak w przykladzie pierwszym. System mniej przyjazny w stosunku do graczy casual (nie ma w ogole random rolla). Prowadzi niestety do dziwnych sytuacji, ze np. gildia zabija Nefariona i jakis priest placi 560 DKP za Robes of Transcendence. Ta sama gildia zabija Nefa tydzien pozniej i inny priest placi 360 DKP .. i gdzie tu sprawiedliwosc ?
Ew. np. kosmiczna kusza z BWL idzie za 1250 DKP, a w MC mozna sie calemu ubrac za 200 DKP .. no , ale co kto lubi
(zbieznosc liczb absolutnie przypadkowa - Sand - grats Nefa , kiedy zaczynacie disenchantowac szmatki ?
)
3) System zero DKP. Chyba najbardziej zaawansowany system DKP (nie zebym chwalil moja gildie .. sam bylem temu systemowi przeciwny, ale coz ...). Generalnie w tym systemie suma punktow wszystkich zarejestrowanych rajderow (dobre ..) rowna sie 0. Czyli do Jasia i Stasia dodamy Henia. I tak:
Stasio 30 DKP
Jasio 20 DKP
Henio -50 DKP
(zakladamy ze jest ich 3 w gildii i rajduja tylko we 3ch ... tak dla potrzeb analizy).
Magmadar pada, leci luk, wszyscy chca. Prawo do wziecia luku ma ten z raiderow, ktory ma najwiecej DKP w danej chwili. Luk ma ustalona cene (mozna podejrzec np. addonem Nurfed DKP). W tym przypadku luk kosztuje 30 DKP (kosmos jakis tak miedzy nami , ale niewazne). Stasio chce luk. Stasio placi za luk 30 DKP i podnosi go. Czyli teoretycznie DKP wyglada tak
Jasio 20 DKP
Stasio 0 DKP
Henio -50 DKP.
ale zaraz .. suma nie rowna sie 0. A to dlatego ze wartosc zlootowanego przedmiotu jest rozdzielana miedzy wszystkich rajudujacych. Czyli Stasio zlootowal za 30 DKP i te 30 DKP jest rozdzielane miedzy wszystkich ktorzy byli w rajdzie. Bylo ich trzech wiec dostaja po 10 DKP. Wiec mamy
Jasio 30 DKP
Stasio 10 DKP
Henio -40 DKP.
Suma rowna 0. I wszystko gra
System dla chyba najbardziej zaawansowanych gildii - raczej odstrasza raidujacych rzadziej, dlatego ze w wiekszosci przypadkow da sie przed rozpoczeciem rajdu okreslic "kto co wezmie jak dropnie".
Dla przykladu 2 sity DKP
http://dune.dkp.pl (system 2gi)
albo
http://dkp2.frals.net (system 3ci)
GL&HF
(ja to chyba w jakis wiekszy poradnik spisze .. cos mnie tak naszlo .. )