szwaqier napisał(a):
nie chce mi sie mowic czemu ale pewnien madry pan sie wypowiedzial na forum wowa polskim znaczy, wiec przeczytajcie
BY MOHEREK
Koledzy,
Sledze Wasza dyskusje od paru tygodni (bo w tym czasie pojawily sie problemy u mnie). Jestem tez uzytkownikiem neo+ i mam identyczne objawy co setki graczy z Polski, tj. gra mozliwa tylko w godzinach 13-17/23-10, latency > 4k itd.
Powiem Wam pare dupereli, bylem pracownikiem firmy telekomunikacyjnej (nazwy nie wymienie) w ktorej byl kiedys problem z punktem styku na laczu glownym (czyt. lacze wymiany z innym krajem). i sytuacja byla podobna. Byla potrzeba rozbudowy routera i doprowadzenia dodatkowych traktow E1 o dodatkowej przepustowowsci. Awaria objawiala sie tym, ze gracze znanej gry Tibia mieli niemilosierne lagi i kicki, generalnie gra byla niemozliwa. Dzial Obslugi Klienta niestety sciemnial (bo musial !) ze po stronie operatora jest wszystko w porzadku i nic im nie zglaszano. Mimo to naplywalo wiele reklamacji, bo jednak ludzie nie dawali sie oszukac i widzialy galy co bylo. Urzadzenia wymiany transmisji danych sa we wszystkich krajach swiata, chodzi po prostu o punkty styku z innymi operatorami.
Prawda jest okrutna. Ktos bardzo brzydko sciemnia i moze to byc jeden z 3 wymienionych :
albo TPSA (i nie sugerujcie sie ze sa operatorzy z innych krajow, ktorzy tez maja ten problem - to moze byc rownolegly problem, czyli identyczny problem jak opisany powyzej)
albo Blizzard (jezeli przy swoich serwerach maja jeden router z mizernym traktem o kilku MB/s to nic dziwnego ze przy takim ruchu (mowimy o milionach) to siada. A jezeli na routerze jest ustawiony filtr pul adresowych to tez jest mozliwe)
albo Telia (ma po prostu problem na ktoryms styku podobny, jak opisalem powyzej).
Prawda jest taka ze ktos z nich swiadomie klamie i to jest smutna prawda. Wiecie sami z doswiadczenia, ze jak dzwonicie do TPSA to konsultant zawsze Wam odpowiada jak automat "Nic nam nie zglaszano, nie mamy zadnej usterki itd" a byc moze dobrze wiedza co jest grane, ale nigdy Wam tego nie powiedza. To dla nich oznacza utrata wielu klientow. Tak samo sie dzieje z Telia i Blizzard, beda ukrywali to dopoki ktos z nich nie rozwiaze problemu i bedzie udawac ze nic sie nie stalo, a gracze szybko o wszystkim zapomna i nie beda zawistni albo msciwi...taka prawda i logika - tak ucza przedstawicieli, konsultantow gdzie produktem jest rzecz martwa, ktora moze uledz samoistnemu uszkodzeniu.
Pozwy do sadu albo do UOKiK moga byc rozwiazaniem trafnym albo chybionym, najlepiej by bylo posadzic 2 firmy jednoczesnie Blizzard + Twoj operator, ale to jest niemozliwe. Niemozliwe jest rowniez zrobienie tego numeru Telii, bo przeciez nie jestesmy ich klientami.
Powiem tak :
a) jezeli to jest problem po stronie operatora Telia albo TPSA, to moze to trwac jeszcze dlugo, bo doprowadzenie traktu i rozbudowa routera to tygodnie pracy (przynajmniej w polsce, bo to jest doprowadzenie kabla swiatlowodowego = koncesje, przeprowadzenie pod ziemia itd) - oni nam tego nie powiedza. Oni to zrobia, a my to po dluzszym czasie sami zauwazymy.
b) jezeli to problem po stronie Blizzard, to hgw ile tak naprawde mozemy czekac. Moze to jest niekompetencja sluzb technicznych, ktorzy nie potrafia zdiagnozowac problemu i zanim zapali im sie zarowka moze minac jeszcze duzo czasu. TAk naprawde nie mam pewnosci...to moze i trwac godzine, jezeli nagle ktos kompetentny np. wpadnie na pomysl, zeby rozbudowac routery, ktore (moze) nie przepuszczaja tak duzej wiazki pakietow.
I jezcze jedno - tracert mozecie sobie rozbic o kant dup.y. Tracert nigdy nie pokaze Wam wiarygodnego sledzenia lacza i pakietow, poniewaz sa routery ktore odbijaja echo, albo maja zablokowane porty, (albo konwertera w duzej mierze np. z transmisji E1->G7 HDSL i juz nie zobaczycie gdzie sa straty albo opoznienia)....wiec to co robi Blizzard na oficjalnym forum, typu sledzenie pakietu jest niepotrzebne. Moze robia to po to zeby czyms zajac zfrustrowanego gracza i daja nadzieje, na to ze probuja zdiagnozowac problem oficjalnie. Zycze Wam i sobie, zeby ktos w koncu to zrobil i oby to byl problem, ktory moze zajac kilka dni, a nie tygodnie albo miesiace.
Czymcie sie.
-------------------
Moherek
Jak dla mnie to ma sens - nikt nie bedzie gadal ze jest problem ale bedzie nad tym pracowal... Tylko taki kompletny brak info morze zniechecic graczy...