Madevil napisał(a):
... ale wychodze z zapytanie co sądzici o tym aby MMorpgi stały się że tak powiem strategiczne ...
RPG to nie strategia... nie naciskaj by sie nia stawal, ale zgadzam sie ze powinny dawac strategom pole do dzialania.
Cytuj:
np. bardziej taktyczna walka zależna od gracza (np coś jak GOTHIC) taktyczna też pod względem terenu i sposobu walki..
To nie strategia, tzn, wg mnie walki powinny byc jak w grach tpp/fps, bardziej action based - wtedy sa ciekawsze itp.
Cytuj:
Podział na panstwa i prowincje ... np gracz lider klanu posiadającego największe wpływy miał by władze w prowincji... nakładał by podatek ( Lineage 2 ;] ) jego lordowie mieli by swoje włosci i ludzi (innych graczy) i np prowincja A jest najerzdzana przez prowincje B ze względu że w prowincji A są bogate złoża żelaza ( a te powodują ogulny spadek cen oręża i zbroji w prowincji) grabią plądrują mordują lordów i zdobywają łupy w postaci pieniędzy i towarów które mogą wymieniać między sobą
Shadowbane ? A na serio, chcialbys byc niewolnikiem innego gracza ?
Tutaj jedyny sens pojawia sie w gildiach/organizacjach, ktore powinny jak wspomnialem wykonywac zlecenia/walczyc o wladze itp. Mogly by miec hierarchie i wtedy gracz musialby miec opiekuna/wladce ;) ktory by mu dawal rozkazy itp.
Miasta i tereny kontrolowane przez graczy bylyby pod ich kontrola, ale nie ostateczna, raczej mogliby stawiac npcow straznikow, ktorzy by np pobierali haracze, lub wspomagali innych graczy, etc zaleznie od ustawien.
Moglyby wynajmowac lub sprzedawac tereny, stawiac sklepy etc.
Cytuj:
druga rzecz to stworzyć mmorpgi bardziej ekonomiczne ... czyli np z potworka nic nie wypada ale można go oskórować zabrać kły i inne części ciała do sprzedaży...
Tu sie zgadzam totalnie, imo gracz powinien zlootowac wszystko co moze z bestii, zaleznie od tego jak ja pocia ;) Wkoncu jezeli wysadzil ja w powietrze to najwyzej zeby sobie pozbiera i to z okolic a nie z bestii ;)
Zato np dungeony, campy mobkow, np orkow/smokow/zlodzieji, powinny miec jakies skarby, ale to zaleznie od poziomu trudnosci i losowosci...
Fajnym pomyslem by bylo gdyby mobki mogly zlootowac cos niecos z gracza i wpakowac do skrzyn itp.
Cytuj:
pięniądze .. nich się nie niekączoł niech będzie ich ustalona ilość w świecie wtedy pieniądze i handel będą miały duże znaczenia...
co sądzicie o tym?
To by bylo przesadzone imo ;) ale fakt ze niepowinno byc tak ze gracz idzie, ubija troche mobkow, zgarnia zloto albo sprzedaje itemy dla npc i ma kase...
Npc powinni byc wybredni, jak juz to niech gracz se kupi sklep i postawi npca ktory bedzie sprzedawal jego loot, albo niech handluje z innymi graczami...
Shadhun - jest w eve, ale eve to tylko stateczek + kosmos, niestety nie odpowiada mi taki rodzaj gry :< bardziej przypomina strategie niz rpg.
Odnosnie pve - To jest nudne, czy naprawde czujesz ze to mmo ? imo w mmo powinienes miec wplyw na swiat, na otoczenie, a nie byc kolejnym klonem kolesia obok :<
Pure PvE bez PvP to ograniczenia, a mmo technicznie nie powinno cie wcale ograniczac...