Mark24 napisał(a):
jeżeli chodzi o WoW-a to raczej nic na to nie poradzisz. To MMORPG. MMORPGi są tak pisane, że zwalniają pamięć o lokacjach, ludzikach itd. gdy odejdziemy "daleko" i dogrywają z powrotem w momencie gdy się do nich zbliżamy. MMORPG to dynamiczny świat.
Tak ale przy duzej ilosci RAM (nadprogramowej) mozna tego w znacznym stopniu uniknac. Ale to juz zalezy od aplikacji - nie wiem jak pod tym wzgledem WoW jest napisany.
Cytuj:
2GB RAM-u też nie pomoże. Większość gier nie wykorzysta Ci drugiego GB, mimo tego, że to windows XP ze wszystkimi dodatkami. Będzie dogrywało z HDD mimo 500MB wolnego RAM-u :/
Jak wyżej. Ja w WoW zauwazylem roznice w dwoch przypadkach:
1. Jak przesiadlem sie z 512 na 1gb, po przejsciu na 2gb nie bylo ZADNEJ roznicy.
2. Jak zmienilem karte graf. Oprocz performance boost (R9550 - Rx1600pro) to jeszcze ram pomogl - wczesniej 128 teraz 256.
Cytuj:
Po pierwsze bym zrezygnował z podkręcania, bo moim zdaniem podkręcanie jest dla dzieciaków. Sprzęt będzie na pewno pracował dobrze na defaultowych ustawieniach. Jak go podkręcisz to nigdy nie znajdziesz przyczyny spadku FPSów.
Nie zgodze sie. Mojego starego Radka na pamieciach Hynix mozna bylo podkrecic BARDZO mocno bez uzycia dodatkowego coolingu. A po naklejeniu radiatorow na pamieci oraz puszczenia strumienia zimnego powietrza przez radiator i cooler glownego procesora zauwazylem ogromny przyplyw mocy. Karta nadal dziala (oddalem ja koledze) i nie ma zadnych artefaktow, zgrzytow etc. Nie krecilem jeszcze Nvidii... raz tylko sprobowalem co zaowocowalo crashem.
Cytuj:
Po drugie odpal manager-a zadań i zobacz czy nie ma tam jakiegoś procesu który radośnie co kilka minut się odpala w poszukiwaniu wirusów, porządkującego HDD etc. etc. Windows to niestety kombajn i nie da się już nad nim zapanować.
True. U mnie synchorniczne dogrywanie bylo spowodowane wlasnie jakims third party toolsem, nie pamietam jakim ;/
Cytuj:
Po trzecie - 1600x1200 uff, ja bym przystopował. Jeszcze najwyższe ustwienia - same tekstury mogą zajmować z 512MB RAM-u...
Rozdzielczosc tekstur, a rozdzielczosc ekranu to dwie rozne bajki. Inna sprawa, ze odpowiednio wiecej laduje ich w pamiecie karty graf.Co nie zmienia faktu, ze nawet na moim sprzecie (p4 3,0; 2gb ram; rx1600pro) nie tlukl bym w WoW w 1600x1200.
Cytuj:
po czwarte - zacznij się przyzwyczajać - gry teraz są tak pisane, że nawet na superduper uber highendowym sprzęcie przycinają w niektórych momentach i tego nie zmienisz. Memory leaków też się nie pozbędziesz. Więc równie dobrze może to być problem tej gry.
Do niczego nie trzeba sie przyzwyczajac. Albo zaprojektujemy dobry program, ktory bedzie zoptymilizowany pod obecny sprzet i na kazdym nowszym po prostu bedzie zapieprzal odpowiednio szybciej, albo spieszymy sie z release zeby byc pierwszym i potem przez 3 lata niwelujemy bugi w performance ;) Przyklad? Oblivion - mogles miec super mega sprzet na ktorym gra powinna zasuwac jak nienormalna ale nie zasuwala bo to kolejny Buggerfall gdzie bledy sa nawet w codekach do dzwieku.
Cytuj:
Po piąte - to Nvidia - więc wiadomo, że oprócz beznadziejnej jakości obrazu daje maksylanie ~2 FPS bo optymalizacja procka poszła w cheating i jak największe osiągi w DEFAULTOWYCH ustawieniach 3d marków. No i decydując się na tą markę decydujemy się na artefakty.. :evil:
Sedno - racja :P