mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 13268
Dołączył(a): 7.11.2004
Offline
PostNapisane: 7 wrz 2006, 17:56 
Cytuj  
Ile mozna ten sam temat przerabiac?


_________________
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent
open your mind for the serpent

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2609
Dołączył(a): 12.11.2001
Offline
PostNapisane: 7 wrz 2006, 21:28 
Cytuj  
Zawsze mozna powalkowac. Te przyslowiowe 30 klatek na sekunde (czy 25) to bariera przy ktorej zaczynamy widziec plynna animacje, a nie serie slajdow. Animacja zawsze moze byc bardziej plynna - w koncu wszyscy mamy troche inne mozgi i odrobine inne zmysly.

Ja osobiscie roznice miedzy 30 a 50 fps widze i czuje w trakcie gry. Dopiero powyzej 50-60 fps przewaznie nie ma znaczenia. Na marginesie, pamietam ze w QUAKE przy 125 fps (maks) mozna bylo robic bardzo dlugie skoki - zwalony model fizyczny, wiec ludzie grali bez tekstur.

Przy monitorach LCD mamy ciekawy efekt powolnego odswiezania ekranu. Powiedzmy ze mamy monitor z czestotliwoscia odswiezania ekranu 60 Hz, czyli odswiezen ekranu w ciagu sekundy mozna zrobic 60. Jasno wychodzi ze powyzej 50-60 fps ciezko cokolwiek odczuc. Wieksza czestotliwosc niewiele by dala, bo mamy duze czasy przejsc pomiedzy kolorami (reklamowane 8-12ms, ktore w praktyce wypada na 20-60ms). Jak podzielimy 1000 ms przez 20ms to wyjdzie 60 przejsc.

Na monitorach CRT sprawy maja sie o wiele lepiej.

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 7 wrz 2006, 22:03 
Cytuj  
Jinoo napisał(a):
To prawda, wartosci zle, PAL 25fps a NTSC prawie 30fps, podales czestotliwosci odswiezania TV wywodzace sie od czestotliwosci pradu w sieci
''elektrycznej''.


Moze sie pomylilem, nie jestem ekspertem ani mnie to specjalnie nie interesuje.
Co nie zmienia faktu ze JA roznice widze. :-)

Chociaz i tak wydaje mi sie iz pamietam ze zawsze bylo ze MAX szybkosc animacji w grach na konsole to 50fps (klatek na sekunde nie chodzi o odswiezanie ekranu) w PALU i 60 w NTSC.
Czyli te wartosci ktore podales ale razy 2.
Ale jak mowie nie znam sie na tym dobrze, konsoli juz dawno nie mam. A swoja wiedze opieram na czytanych daaaawno recenzjach w prasie o konsolach, w ktorych (dam sobie reke uciac) pidsalo wyraznie ze np. Tekken czy Soul Calibur idzie w NTSC w 60 fps'ach a w PALU "tylko" w 50-ciu.


_________________
Obrazek

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 8 wrz 2006, 00:38 
Cytuj  
Kabraxis napisał(a):
Co nie zmienia faktu ze JA roznice widze. :-)

Nie tylko ty widzisz różnicę, a Jinoo musi trochę poczytać o ludzkim oku. Człowiek (statystyczny) przestaje widzieć różnicę powyżej 60 Hz.


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.