Akurat mi sie nudzi wiec pozwolilem sobie zebrac tutaj posty dotyczace zmian. Dzieki temu powinnysmy miec lepszy obraz Nowego Swiata.
--------------------------------------------
Cytuj:
2002-03-02 13:26, Gadget napisał:
historia swiata siega swiata DZ...
przedstawie tu tylko zarys jej...
w kazdym razie magia, ktora jest czescia spajajaca cale zycie w sosarii przestala byc kontrolowana przez magow...
jak wiecie na DZ magia paral sie prawie kazdy.. i wielki mag, i kowal ktoremu dupa byla za ciezka zeby nosic rude... i kowal i rybak.. zaczeli byc wielkimi magami.. nie moglo to pozostac bez odzewu ze strony natury, oraz zlych sil...rozpoczely sie niekontrolowane zmiany...
najlepsi magowie zamkneli sie w Wind szukajac w madrych ksiegach sposobu na zaradzenie tej sytuacji w pewnym momencie problemy byly tak silne, iz odizolowali czesc swiata od reszty magiczna bariera
wiedzieli ze niewiele da sie uratowac, lecz swiat bedzie mogl sie odrodzic
wiely przyplacilo to zyciem, niewiele osob przezylo caly kataklizm gdy fale magii zalaly swiat.
zostala garstka najsilniejszych...
postanowili zalozyc swa stolice w Nujel'm ...
wprowadzili swoje zasady, na przyklad gildia magow kontroujaca magie, gildie wojownikow, tworzaca trzon struktury wladzy swiata, oraz Jezdzcow Rownin... takze gildia kupiecka peni wazna role w tym swiecie...
magowie przeszukuja stare kroniki, aby otworzyc portale do ziem zamieszkalych wczesniej.. lecz praca ich ciezka jest i niewdzieczna... czy im sie uda bez Waszej pomocy? malo prawdopodobne...
a zyciodajnego miejsca brakuje... wyspa nie jest wielka...
Gadget
Cytuj:
2002-03-02 15:17, Gadget napisał:
tu mam do powiedzenia doozo ale nie wiem do konca jak to dziala bo ro6ert to psuje, ale mniej wiecej zarys przedstawie
kowal bedzie potrzebowal arms lore, aby wykowac lepsze rzeczy
ogolnie kazdy przedmiot bedzie podpisany kto go wyql...
lecz nie bedzie widac, jakiej jest jakosci
wiec szanujacy sie wojownik, tez powinien miec sporo arms lore, aby go kowal nie oszukal...
w kazdym razie mozna robic nawet bardzo bardzo dobre rzeczy... lepsze niz pod koniec na DZ
ponadto
nie bedzie mozna sprzedawac vendorom rudy...
przetapianie jest trudniejsze
ponadto zeby uzyskac czesc metali, trzeba by grudki metalu przetapial alchemik, a niektore mag...
metale beda mialy wlasciwosci.. niektore beda lekkie, niekote ziezkie ale lepiej na nim beda rosly umiejetnosci kowalstwa..
albo w pewnych zbrojach bedzie mozna ...
eee nie napisze
to tak mniej wiecej, jak napisalem za doozo to mnie ro6ert pobije, jak za malo to dopowie:)
pozdrawiam
Gadget
Cytuj:
2002-03-03 17:18, Gadget napisał:
Cytuj:
2002-03-03 14:30, Thomas napisał:
Tyle jest mowy o górnikach, kowalach i magach. Czy ktoś z kolei wie jak sprawa będzie się miała z wyżej wymienionymi zawodami? CZy będzie można być jednym i drugim naraz? I czy taki żemieślnik będzie zależny od odstawców surowców, czy sam będzie mógł sobie iść narabać drzewa, czy nakopac rudy?
bedzie mozna byc na raz i tym i tym
bedzie surowce mogl kupowac w sklepie.. ale niewiele tego bedzie...
sam bedziemmusial zadbac o dostawy - czy to kupujac, czy samemy zdobywajac
G.
Cytuj:
2002-03-02 14:57, Gadget napisał:
tak... magia...
od tego trzeba zaczac, iz magiem trzeba sie urodzic.
ksiegi magii nie da sie nigdzie kupic...
sa dwie drogi by ja zdobyc... jedna to urodzic sie magiem, inna - oddac wielkie ale to wielkie zaslugi dla ludzkosci...
nastepna sprawa w magii
magia nie bedzie tak jak do tej pory
zasada bedzie taka, ze zaklec bedziecie sie uczyc.
ppodchodzac do maga wystarczy powiedziec magu ucz, albo cokolwiek tymi wyrazami...
pojawi sie informacja czego mag moze nauczyc, wybierzecie dany czar.. diwiecie sie ile bedzie kosztowala nauka tego czaru
nastepnie mag bedzie probowal was nauczyc danego czaru.. czy mu sie uda.. zalezy od waszych umiejetnosci, oraz szczescia
jesli uda sie - to czar znajdzie sie w ksiedze (a ksiega jest nieruszalna.. lezy sobie w plecaku i nie mozna jej ruszyc )
jesli nie... to straciliscie tylko pieniadze
ponadto nie wszyscy magowie beda mieli wszystkie czary
co do scroli.. teraz mag bedzie kozystal ze scroli w momencie, gdy zabraknie mu many/regow..
do napisania scrola bedzie potrzebne tyle regow i many ile do zoocenia czaru...
dlatego skryba dalej bedzie oplacalnym zawodem dla maga...
acha.. scroli nie da sie teraz wrzoocac do ksiegi
cos pewnie pominalem, ale wydaje mi sie ze idee to oddaje
Gadget
Cytuj:
2002-03-02 16:22, Gadget napisał:
zwykli ludzie beda mogli czarowac ze skroli, ale beda mieli problemy z tym..
a najbardziej to magom bedzie sie oplacalo kupowac/robic...
Gadget
Cytuj:
2002-03-03 10:13, tarkus napisał:
Zeby sie nauczyc niektorych czarow trzeba bedzie podrozowac. Czaru X mag powiedzmy w Britt cie nie nauczy. Opowie ci historyjke o pewnym zyjacym, na pustkowiu magu, ktory cie tego nauczy. Czaru z innego poziomu mozesz sie nauczyc tylko w miejscu Y. Mysle ze to troche ozywi klimat
Cytuj:
2002-03-03 21:22, Thomas napisał:
Czyli będzie można po staremu uczyć się na raz tinkering + carpentry + liberjacking + mining? I czy znajdą tu zastosowanie jakieś inne skille (tak jak to było z alchemią przy wybuchowych skrzynkach, ale oczywiście łączenie alchemi z wyżej wymienionymi to by było przegięcie...)? Czy np. reszte będzie można poświęcić na jakieś skile bojowe, tak na wypadek jakiego pospolitego ruszenia
? Czy nie będzie to dozwolone?
Cytuj:
2002-03-06 02:50, Ro6ert napisał:
dozwolone jak najbardziej.. taki rzemieślnik musi umieć się bronić jakby co
To chyba wszystko co powiedzieli GM na ten temat wiec sa to sprawdzone wiadomosci. Jak by co to piszcie to wyedytuje.