spoko poczekajmy az wyjdzie. a dla przypomnienia opteron ma ~2+ lata iirc a c2d kilka miesiecy a c2q wogle jeszcze nie wyszedl.
Sag napisał(a):
Hmm, wiesz porywnywanie zestawu proca ktory kosztuje 700 zl i plyty do niego, ktora kosztuje 500 zl (set = 1200zl - mowa o c2d teraz), do zestawu opterona - nie chce sie mi szukac kosmicznych cen nawet, bo jest sporo zachodu zeby zalatwic sobie opterona i jakas wzgledna plyte pod niego - jest bynajmniej glupie i nieudolne, tymbardziej porownywanie go do c2q.
hmm z opteronem sporo zachodu? co by nie powolywac sie na znajomych oficjalne dane w/g komputronika: "towar wysylamy zwykle w ciagu 2-3 dni" cena:
661,48 zł -
http://sklep.komputronik.pl/pelny.php?id=31081
@meterrr to ze dla ciebie opteron to serwer a nie "maszynka do gier" nie znaczy ze dla kazdego tak jest. znajmy ma opterona i wow chodzi na nim jak marzenie wiec reasumujac to ze cos jest przeznaczone na dany segment rynku nie znaczy ze tylko do tego sie nadaje. przykladem nie do konca trafionym jest aczkolwiek pasujacym idealnie do ludkow co podniesli wrzawe ze opteron to serwerowy procek a nie do grania to powiedzenie: ze redbulla nie wolno mieszac z wodka bo tak pisza na opakowaniu, kto pil redbula z "setka" wie o czym mowie
no nic podniecajcie sie nadal marketing trash talk'iem, niestety na mnie nie dziala marketigowe marudzenie i to ze procek liczy fizyke wielkie mi co w chwili obecnej sa kompy (oczywiscie te kosztuja gory dolcow) ktore licza w czasie rzeczywistym o wiele bardziej zaawansowane zjawiska niz fizyka w grze.
nie biore sie za porownywanie, ale zapewne plyta 2 procesorowa + 2xc2d = c2q a nawet jesli nie to z pewnoscia blisko bedzie a w momencie premiery plyta 2 proc + 2xc2d bedzie zdecydowanie tansze niz plyta z c2q.
A dla tych co mowia ze opteron bog wie ile kosztuje informuje mozna go kupic na rynku za <700zl a plyty nawet ponizej 300zl wiec w sumie daje to <1.000zl i jak to sie ma do 1.200zl za c2d prezentowanych przez jednego z przedmowcow? oczywiscie z drugiej stroyn mozna opterona kupic za 10k+ no ale to inna bajka
edit:
@Aldatha mowienie ze karta graficzna odpowiada za liczenie samych trojkatow na scenie jest dosc dalekie od prawdy wystarczy wspomniec takie technologie (zaimplementowane oczywiscie w karty i to od dawna) jak np. T&L (ktory odpowiada za tranformacje i swiatlo), Pixel Shader (ktory odpowiada za oswietlanie, cienie, mapowanie wypuklosci, morphing tekstur i przenikanie alpha pomiedzy wieloma teksturami), Vertex Shader (to wlasne ta technologia odpowiada za obliczanie wierzcholkow, ale to tylko jedna z technologii), UltraShadow (wspomaga obliczanie cieni), Intellisample (wygladzanie krawedzi) i sporo innych.
Fakt procek odpowiada za obliczanie fizyki i
tylko fizyki.