Dwutlenek napisał(a):
EVE zapełnia pewną niszę. World of Darkness już takie nie będzie. Ostatnio podchodzę ze sporą rezerwą do nowych tytułów MMO.
Jeżeli nawet uda się stworzyć coś bardzo dobrego, to jaka jest gwarancja, że uda się to utrzymać.
Paradoksalnie podstawowym problemem gier MMO jest WoW. Głównie dlatego, że zgarnia bardzo poważny procent graczy MMO. Każda nowa gra, która trafia w podobną tematykę musi być na starcie lepsza od WoW.
Nie wiem czy jest to możliwe. Z reguły w grach MMO sytuacja wygląda tak, że na rynek trafia produkt niepełny a dalsze prace nad nim, są finansowane z abonamentów.
W obecnej sytuacji jeśli produkt nie będzie spełniał określonych warunków to szansa na pieniądze z abonamentów jest, że tak powiem, nietęga.
W ten oto sposób WoW wykańcza konkurencje już na starcie.
Nie chwale tutaj WoW, bo nie o to mi chodzi. Mam tylko takie wrażenie, że będzie bardzo ciężko wyprodukować a potem utrzymać jakąkolwiek grę MMO biorąc pod uwagę jaką presje wywiera Blizzard na rynek MMO.
ta , teraz jak chcesz wprowadzac mmo ktore ma reprezentowac cos nowego to ryzykujesz , albo robisz kalke i sprzedajesz pod innym tytulem
razorwax z aveturine to pasjonaci , pionierzy ktorzy dobrze wiedza ze ich gra to nisza . Nie bardzo sie da konkurowac nie tyle co z sama gra bo WoW bazuje na starych rozwiazaniach ale z zapleczem finansowym Blizzarda , teraz to moloch ktoremu jak sie spodoba to zrobia SC online czy inna gre z ich universum , w dodatku maja renome a tego sie nie zdobedzie ot tak
shad HEHE , z wnukami na kolanach bedziemy grac w DFO ver 1.0