Cytuj:
1. Dlaczego mam grac postacia rok zeby uzbierac sprzet, zeby postac sprawowala sie "jako tako"? Pitole takie podejscie, ze za "za jakis blizej nieokreslony czas" bedzie dobrze. Ja tez place za ta gre i tez chce miec fun. Teraz.
To chyba takie Blizzardowe podejscie do gear dependant klasy. Przez 3/4 czasu gry jestes znerfowany, a dopiero jak wezmiesz endgame stuff to jestes normalny. Troche nie trzyma sie to kupy. Dla mnie logicznym rozwiazaniem byloby to, ze jesli przez te 3/4 czasu gry jestes nerfniety, to w koncu, kiedys tam, "na samym koncu"
jest lepszy od innych (bo teoretycznie ten gear w koncu powinien ci dac wiecej niz innym klasom). Bo w obecnej sytuacji to jest nieustanne pietno i takie swoiste obiecywanie gruszek na wierzbie
Cytuj:
3. Sporo znajomych testuje bete i ogolnie zacytuje z pamieci kilka tekstow:
"tak duzo wypasionego feral sprzetu to dawno nie widzialem"
"feral druidzi tankuj lepiej opd warkow, maja lepszy dps od rogali"
"generalnie to druid tankowal, a warek dpsowal"
"w becie nie ma lf <klasa> tylko lf dps lub lf heal"
"lepiej zainteresuj sie pancerzem za GM'a bo w becie jest troche dobrych broni, ale pancerza nie widzialem"
Za duzo warriorem w becie nie gralem bo zwyczajnie mnie znudzilo. Tzn. content jest bardzo fajny, ale Warr, to jakis taki jednostronny, w porownaniu do tego co bylo przed patchem.
A odnosnie tankingu to wg mnie na trashu drut jest nieporownywalnie lepszym tankiem. Jak pala tankuje to nie wiem, ale jak tankowalem z drutem to jemu to wyraznie lepiej szlo. Problem w tym, ze nawet jak moby mocno bija (ja jeszcze potegowalem ten efekt zakladajac sporo dps gearu, aby niwelowac problem rage) to tego rage'u nie dostaje sie na tyle, aby zbudowac aggro na 2-3 mobach. A jak mamy jakas random grupe, bijaca bez ladu i skladu to juz w ogoole jest to niemozliwoscia i konczy sie najczesciej tym, ze mam taunty na cooldownach, zuzyte bloodrage, imp zerg rage, 0 rage i robie aggro white damagem
Jedynie na bosach nie mialem problemu bo jak walna mocno, no to ten rage w koncu jest jakis no i poza tym mamy przed soba jedna rzecz do wytankowania.
Ogolnie to pierwszych instancjach to blue drut lepiej trzymal aggro ode mnie :d Nie wiem, moze skila nie mam, ale jakos kiedys sie te scholomance nieznerfowane itp. robilo, tankowalo wszystkie instancje, aby all +defense itemy wyciagnac (pamietam, potem mialem w banku 20-30 itemow znerfowanych
) i takiej dramy nie bylo. Do tego stopnia bylo lepiej, ze sobie zaczalem dps'owac
Z punktu dps, w 5 osobowych instancjach, to bardzo mozliwe, ze jestesmy najlepszymi DPS'erami. Tzn. bazuje sie na tym, ze zrobi sie whirwinda i 2-3 moby sa zaagrowane, i wtedy sporo rage przyplywa i w rezultacie outdamaguje sie inne klasy (bo cleave + whirwind pracuja). Nie pamietam dokladnie liczb, ale jakos tak damage mialem 2x wiekszy niz drugi w party rogal (fakt, ze slabo ubrany). chociaz to jest takie "aggro stealing", bazujemy tak naprawde na tym, ze agrujemy sporo mobow. Jakby np. do party wziac drugiego warriora to jesli np. jeden warrior robil hmm 300k damage to ich dwoch nie zrobi np. 600k tylko pewnie cos kolo 400k bo beda sobie wzajemnie "zabierac" moby. Wiec dps'ujemy bardzo dobrze, ale tylko jak jestesmy w stanie innym klasom pozabierac aggro.
Ogolnie moge powiedziec,ze jak jest drut i war w party to znacznie lepsze combo (przynajmniej w pierwszych instancjach) jest drut tank, war dps, niz odwrotnie. tym bardzije, ze drut jako tank robi nieporownywalnie wiekszy damage.
Jest nawet petycja na forum bety, i to nie od warriorow, majaca chyba z ponad 25 stron, aby naprawic wara pod tym wzgledem bo ewidentnie jest kopniety. Byc moze prot radzi sobie sporo lepiej, ale koniecznosc bycia prot, po to aby tankowac casual instance, to mija sie z jakimkolwiek celem. Tym bardziej, ze nie jestem przekonany czy na wiekszych pulach drut nie jest wciaz lepszy. Troche to dziwne w sumie, bo o ile wiem, to druid moze sie specnac w jednym drzewku i jest bdb tankiem, calkiem niezlym dps'erem i moze leczyc, a war jak sie specnie w jedno drzewko to jest ewidentnie gorszy w tankowaniu, nie leczy, a jedynie dps robi.
Hmm najprostrze rozwiaznie, aby fixnac wara to dac jakis nowy talent, np. Sundering Cleave (taki sunder z cleava na dwa moby
), ktorym efektywnie moznaby utrzymywac aggro przynajmniej dwoch mobow. No i zmienic threat tak aby sie skalowal od posiadanego gearu bo to troche smieszne, ze sunder od niepamietnych czasow, ma niezaleznie od gearu ten sam threat, w sytuacji, gdy damage innych klas wzrosl o kilkaset %. A inna mozliwosc to zostawic tak jak jest tylko poprawic generacje rage, bo tak naprawde dopoki ten rage jest, to mimo wszystko da sie w miare normalnie tankowac. No a jak design jest taki, ze im lepszy gear, tym mniej rage'u no to w sumie nie ma sie co dziwic, ze jest jak jest...
ps. mimo wszystko wrazenia sa fajne, pewnie dlatego, ze zawsze najbardziej lubilem 5 osobowe wyprawy. Na kanalach i tak jest spam, ze szukaja warriora. Nawet jesli nie jako tank, to jako dps spokojnie mozna sie zaczepic. tylko jakos nijak nie moge sie oprzec wrazeniu, ze to wszystko na glowie postawione