Aldatha napisał(a):
Strzala napisał(a):
Co jak co ale ta gra jenak ma troszke zalet edukacyjnych.
Pomijajac kwestie jezykowe i socjologiczne uczy takze troche takich rzeczy jak sporzadzania biznes planow i podstaw mikro ekonomii.
Spojrzcie na Arkadka
fakt , najlepszy ekonomiczny mmog jaki powstal , obowiazkowa pozycja imo na studiach ekonomicznych albo narzedzie do szkolenia finansistow
idealna wirtualna projekcja obrotu pienieznego .
tbh kwestia czasu az zaczna wykorzystywac gry do celow edukacyjnych na poszczegolnych kierunkach
przykladowo bedac promotorem dalbym za zadanie stworzyc szczegolowy biznesplan na temat jak zarobic pierwszy milion w L2
i daje glowe ze 80% roku by sie na tym wylozyla
Na niektórych uczelniach już tak jest. Byłem swojego czasu na konferencji dotyczacej gier i graczy jako pewnej społeczności, gdzie zaproszone były osoby reprezentujące developerów, dystrybutorów, socjologów, psychologów, historyków i właśnie ekonomistów.
Padło tam właśnie kila przykładów wykorzystania gier w edukacji (na poziomie studenckim a nie przedszkolnym ;P). M.in. rts'a historycznego i grę ekonomiczną (giełda, produkcja dóbr, popyt/podaż). Fakt, że gry o których mowa z mmorpg nie miały nic wspólnego ale imo to kwestia czasu i świadomości ludzi.
Edit: Ale ogólnie Aldatha ma rację. W L2 można zaobserwować większośc ważnych czynników oddziałujących na rynek dóbr (itemów).