Tak ostatnio troszkę mnie L2 znudził i aby chwilkę odpocząć, to poszukałem sobie jakiegoś nowego MMORPG. No i zainteresowałem się grą Perfect World. Gra narazie jest w fazie produkcji na etapie beta testów. W chwili obecnej są wersje jedynie: Chińska, Koreańska, Japońska i Tajwańska (jedynie Japońska jest teraz Open beta z tego co mi wiadomo). W najbliższym czasie zabierają się za Angielską i najprawdopodobniej jak wyjdą wersje
skośne to angielska wejdzie w beta testy.
Więc po kolei.
W końcu zabrałem się za umieszczenie screenów z moich Beta Testów dobrze zapowiadającej się gry
Perfect World, które przeprowadziłem na japońskim serwerze Open Beta. Klient gry też był po japońsku, co widać na załączonych screenach
Bariera językowa jest ogromna, choć przypomniały mi się dobre czasy dzieciństwa, gdy jeszcze nie znałem angielskiego, a
rozpracowywałem gry jedynej słusznej wersji językowej - angielskiej (w połowie lat 80 nie było innych). To takie trochę chodzenie po omacku, aczkolwiek jak się do czegoś dojdzie to potem daje to ogromną satysfakcję.
Zanim zacząłem zakładać konto i ściągać grę, to przygotowałem sobie
Instrukcję Obsługi.doc (11,5 MB) za pomocą genialnego narzędzia jakiom jest
Google Translator. Kto zna angielski to dzięki niej powinien bez problemu zarejestrować się na Open Beta Japan, ściągnać klienta, zainstalować grę, uruchomić i pograć.
Tu należy się pochwała dla oficjalnych stron gier z dalekiego wschodu. Strony amerykańskie i europejskie nie dorastają im do pięt zawartością i rzeczowością treści
Na początek ekran logowania i tworzenia postaci.
(przepraszam za nie najlepszą jakość screenów, ale na początku nie doszedłem jeszcze do ekranu ustawień jakości grafiki, więc praktycznie wszystkie screeny, z wyjątkiem kilku ostatnich gdy znalazłem tą opcję, są w ustawieniach standardowych - najniższych detalach)
Wygląd postaci można dowolnie modyfikować. Tu kilka predefiniowanych przykładów.
...i moje zabawy
Powoli zbliżam się do finału...
A tu efekt końcowy mojej zabawy.
Ekran wczytywania gry i pierwsze sekundy życia Maraquaya w nowym perfekcyjnym świecie.
Ekran ustawienia chatu i pierwszy napotkany NPC.
Mapa na 3 różne sposoby.
I ekran tworzenia makr. Te kolorowe ikonki to są ikony jakie możemy przypisać do swoich makr. Prawda, że ciekawsze niż te z Lineaga?
Drzewko umiejętności i widok poglądowy na okolicę.
Pierwsi napotkami przechodnie.
I pierwsza krew
W grze wszystkie postacie mogą latać. Jedne mają skrzydła, inne latają na magicznych mieczach czy na różnych zwierzątkach. Jednak autorzy pomyśleli o PvP i atak z powietrza jest okupiony dużymi sankcjami. Mi na oko wyszło, że zadajemy jedynie 20-25% DMG, tego jaki byśmy zadali stojąc na ziemii.
W grze można też skakać... na wysokość około 6 metrów.
Pierwszy mój lot do najbliższej wioski i... LOL
Czyżbym był na plaży w słoneczne lato?
Kilka przechodniów.
Skrzynka meilowa. Można w niej zostawić komuś wiadomość i chyba nawet itemy. Ale jeszcze nie jestem pewien dokładnego jej działania. I znów jak na plaży
Gateekeeper. Ta żółta tarcza nad głową mówi nam, że NPC ma dla nas jakiś quest.
Zagadałem z GK. Wybietam gdzie mam się teleportować (okienko po lewej). I znazlazłem się w jakiś podziemiach. Wejście w ten portal przeniosło mnie spowrotem do wioski.
Jak widać każdy wygląda inaczej. A tu napotkany sierściuszek. Zwiewał przedemną gdzie pieprz rośnie
Czas na chwilę relaksu.
...i okazywanie emocji.
Rycerz na rumaku i...
Private Store. Tak właśnie. Te różowe kotki to private store sell/buy. Stawiamy sobie takiego i idziemy expić, a sklep sam się prowadzi. Jak dla mnie genialne!
Można wystawić po kilkanaście pozycji na sell/buy w jednym czasie (okienko po lewej, lewa strona to sell, prawa to buy).
Rozwaliły mnie ten emotioikony chatu
A po prawej stronie screen z momentu gdy odkryłem, że postać ma tak zwany tryb
fashion. Coś a'la Formal Wear.
A tu jak ten tryb fashion działa. Są do tego przełączniki. Po lewej screen z trybem normal, po prawej
fashion. W trybie fashion dalej mamy tak jak by ubrany armor, broń, itp. bo statystyki nie spadają, jedynie postać inaczej wygląda.
A tu po lewej statystyki broni podstawowej. A po prawej zdobytej z questa. Zrobiłem ich kilka i nasunął mi się wniosek, że itemy z questów mają wręcz wypasione statystyki w porównaniu z tym co można wydropić/kupić.
Po lewej NPC od skilli magicznych. A po prawej robię innego questa. Można sobie włączyć pokazywanie strzałką NPC questowych, podobnie jak w Lineage.
Po lewej sklep. A po prawej Blacksmith, u którego można sobie craftować jakieś przedmioty.
Dwie jakieś laski w trybie
fashion. A po prawej w końcu odkryłem gdzie w opcjach się ustawia grafikę na Full Wypas. W końcu gra zaczęła wyglądać normalnie
Zabawy nad gorącymi źródłami.
I znów robię questa. Po lewej na środku ta masa napisów, to skrócony opis wybranych przezemnie questów, wraz z podaniem zebranch quest itemów.
Ciężko micoś więcej powiedzieć jak będzie wyglądać dalsza część rozgrywki.
Narazie nabiłem tylko 4 lvl. Ale kilka wniosków się samo od razu nasunęło:
- Jest bardzo duża liczba questów! Ja mając 4 lvl (max. to 99 chyba) skończyłem 3 questy i zacząłem 8 czy 9 innych! Dodam, że wszystko tylko w wiosce startowej.
- Nagrody za questy są wypasione
Np. taki miecz czy armor to można taki sam kupić w sklepie. Ale na zakup mnie by nie było stać (mam za mało kasy). A poza tym itemki z questów są jak by magiczne i mają staty 2x lepsze niż ze sklepu.
- Pomysł z lataniem może się wydawał mi dziwny na początku, ale uważam, że to świetny pomysł.
- Podobnie pomysł z private store. Wystawiamy sobie taki i idziemy expić, a sklep się sam prowadzi. Mieści się w nim kilkanaście pozycji, a nie tylko 4.
- Pomysł ze skrytką pocztową pewno jest ściągnięty z WoW'a. Ale to dla mnie też na plus, że można komuś zostawić jakieś itemki (bo np. ciężko się razem zgrać w czasie i w grze spotkać) czy wiadomość do odczytania po zalogowaniu.
- Gra jest bardziej user-friendly. Przywiązuje większą uwagę do społeczności graczy, np. poprzez tryb
fashion. To wymysł azjatów, gdzie gracz się zżywa ze swoją postacią. (idzie się bardziej uzależnić)
- Są robione jakieś blokady PKowania low lvl graczy. Jak dla mnie na +.
- Coś a'la profesję się zmienia prawie co 10 lvl, więc jak dla mnie ciekawiej, bo więcej się dzieje w grze, a nie tylko koksowanie i koksowanie na okrągło.
- Graficzka wypaśna. Szczególnie modele postaci. A latanie pozwala zobaczyć śwat z zupełnie innej strony. Dla mnie bomba
Podsumowując gra zapowiada się świetnie. Jest w niej kilka rozwiązań, które wydają się ciekawsze niż rozwiązanie ich w Lineage 2 (private store, fashion, latanie). Nagrody z questów są dużo lepsze w porównaniu z tymi z L2. Grafika też niczego sobie.
Nie wiem jak wygląda PvP, bo na 4 lvl (max to 99 chyba) niewiele można zdziałać. Ale czytając na japońskiej stronie oficjalnej z Google Translatorem wnioskuję, że może być ciekawie.
Martwi mnie tylko jedno.
To jest dopiero japońska beta. Znając życie grę może wypuszczą w Japonii do końca roku. Wersja angielska może pojawi się pół roku później, czyli nie wcześniej niż za rok. Do tego czasu nie pozostanie mi nic innego jak ztestować jeszcze Chińską Betę Soul of the Ultimate Nation i grać w Lineage 2
To narazie tyle co można powiedzieć po około 10h zapoznawaniu się z grą. Czekam na wersję angielską, choćby betę.
Mam też założone konto na Chiśnkiej Becie Soul of the Ultimate Nation i też chciałem to ztestować. Konto zakłada się trudniej niż Perfect World, bo na SUNa trzeba podać numer dowodu osobistego, oczywiście chińskiego! Ale czego się nie znajdzie w Internecie
Polak potrafi
Nawet jak języka nie zna!
Aczkolwiek nie ukrywam, że mimo wszystko i tak mnie obecnie najbardziej do Lineage 2 ciągnie, więc
krzaczaste gry trochę sobie poczekają
Aha. Gram na serwerze pierwszym z góry na liście serwerów.