Na samiusienki poczatek. Lol @ Sandman, jaki lans, zupelnie jak z pod remizy.
No.
A wjjjjenc.. rzucilem okiem na ten twoj projekcik, i musze cie wyedukowac zanim sobie krzywde o wskaznik zrobisz.
Zacznijmy od poczatku, i rzeczy dobrych.
To dobrze ze sie intersujesz moddingiem gier, ze masz kreatywny zapal i chcesz cos tworzyc. To bardzo dobrze ze wychodzisz z tym do ludzi zeby zebrac opinie na temat.
Teraz przejdzmy do rzeczy zlych.
- To bardzo zle w jaki sposob podchodzisz do komentarzy. Jesli liczyles na to ze ktos ci posmyra epeena to sie przeliczyles. Komentarze sa po to zeby pokazac ci co jest zle z twoim pomyslem i co moze byc lepiej, komentarze sa po to zeby ci pomoc. 90% czasu wszystkie komentarze beda negatywne, albo bardzo negatywne. Z tych komentarzy musisz wylowic te konstruktywne i sie zastanowic co robisz zle. NIGDY nie flejmujesz ludzi ktorzy komentuja twoja produkcje, bo to bedzie ostatni raz kiedy ktokolwiek sie zainteresowal twoim projektem. Jak ktos jest chujowy jak sandman to go ignorujesz i tyle.
- To bardzo zle ze masz zerowe pojecie o programowaniu (DelphiN, etc). Jak chcesz cokolwiek modowac, to podstawy programowania w jakimkolwiek jezyku zeby ogarnac skrypty danego systemu to podstawa.
- To bardzo zle ze robisz MMORPGa. Spojrzmy na to realistycznie, nie zrobisz drugiego wowa, ani drugiej ultimy. Prawdopodobnie nie zrobisz nawet drugiej tibii. Siadz do ksiazek, naucz sie jak swiat dziala, poczytaj troche materialow o designie, zrob jakas mala gierke OD POCZATKU DO KONCA, to jest bardzo wazne. Zaczac i skonczyc projekt. Jak juz nabierzesz doswiadczenia po ukonczeniu tego projektu, to bedziesz doskonale wiedzial co zrobic dalej.
- To bardzo zle ze na twojej stronie nic nie ma. Wszedlem, zobaczylem jakies posty pisane do szuflady, screenik jakis i tyle. Zero informacji co to jest za gra, jak sie w to gra, jak wyglada swiat, dlaczego chcialbym w to zagrac, etc. Ja wiem ze dopiero zaczynasz, ale ogolna rozpiska projektu powinna byc zanim zrobisz cokolwiek.
- To troche kiepsko ze modujesz tibie. O ile doswiadczenie w designie sie zawsze przydaje, to marnowanie czasu na nauke wstecznej technologii to.. coz.. no marnowanie czasu no. Zrob mod do HL2, mapke do quake.
Wracajac do twoich pozniejszych postow, tak, da sie napisac engine od zera. Da sie zrobic grafike, ba , da sie skompletowac rozne kawalki kodu, dane z roznych gier i zlozyc to w calosc jako zupelnie nowy projekt. Oczywiscie lamie to wszystkie mozliwe prawa autorskie jesli chodzi o dane, ale przeciez nie robimy komercyjnego projektu, prawda.. prawda?
Poczytaj sobie :
-
http://www.gamedev.net/community/forums ... orum_id=17
-
http://www.sloperama.com/advice/idea.htm
-
http://www.lostgarden.com/Directory.htm
Zastanow sie co chcesz robic zanim zaczniesz to robic, potem przygotuj sobie narzedzia. Jak juz bedziesz mial narzedzia, umiejetnosc poslugiwania sie nimi i pomysl to zacznij cos robic. Jak juz cos zrobisz wiekszego i bedziesz chcial pokazac to zrob to w milej i przystepnej formie, moze nawet komus bedzie sie chcialo odpowiedziec na twojego posta.
Tyle.
ps. Jak chcesz podyskutowac o designie i programowaniu to zawsze mozesz cos interesujacego znalezc na
http://nestor.vg/ (shamless lans, wiem).