Killer, a carnage far greater then any war...
... polski MUD osadzony w realiach fantasy, istniejący od stycznia 1999 roku. Całkowicie autorski świat obejmujący kilkanaście tysięcy autorskich lokacji.
Oparty jest o kod ROM 2.4b6, który został bardzo mocno zmodyfikowany w porównaniu do jego pierwotnej wersji (znaczące ulepszenia techniczne, przystosowanie do obsługi języka polskiego, polskie znaki diakrytyczne, rozbudowane SI oraz sporo innych dodatków).
Gra
Aby rozpocząć grę na Killerze, trzeba najpierw uzyskać z nią połączenie (adres killer-mud.net na porcie 4000). Można tego dokonać używając dowolnego MUD-klienta, którym w najprostszym wypadku może być program telnet. Składnia polecenia w wielu przypadkach będzie wyglądała następująco: "telnet killer-mud.net 4000". Jeżeli nie wiesz, jak otworzyć telnet, by połączyć się z grą, to najprostszym sposobem będzie wpisanie w przeglądarce internetowej:
telnet://killer-mud.net:4000 lub po prostu kliknąć na podany link, by podany wcześniej program otworzył się samoczynnie.
Świat
Rzecz dzieje się na kontynencie zwanym Tamerą. Pomiędzy niewieloma zaludnionymi miastami Arras, Fortecą Krasnoludzką, Carrallak oraz Easterial rozciągają się mniej lub bardziej dzikie tereny.
Bohaterowie
Gracz wciela się w przedstawiciela jednej z ras zamieszkujących świat gry. Niektóre rasy preferują zmagania fizyczne i obierają profesję wojowników lub barbarzyńców: są to głównie półorki i krasnoludy, rzadziej ludzie. Pośrednią klasą są paladyni, którymi mogą być jedynie ludzie. Niziołki bardzo często obierają drogę złodziei, którzy jednak bardziej przypominają zabójców. Przedstawiciele ras krasnoludów i elfów dość często obierają drogę kapłaństwa. Podobnie rasy te bywają druidami - kapłanami Natury. Zróżnicowaną profesją są magowie. Ponieważ niektóre specjalizacje (jak np. nekromancję) mogą obrać tylko niektóre rasy, magami bywają zarówno ludzie, jak i elfy czy też półelfy. Ostatnią z profesji jest Czarny Rycerz, który kroczy ścieżką zła i zniszczenia, będąc naturalnym przeciwnikiem paladyna.
Oprócz wymienionych ras na świecie żyje wiele różnych, często fantastycznych istot - popularne w realiach fantasy smoki to tylko wierzchołek góry lodowej, ponieważ na traktach i bezdrożach killera można spotkać cały wachlarz magicznych stworzeń znanych z książek czy filmów oraz takich, o których nigdzie indziej nie słyszano.
Specjalizacje maga
Magowie mogą, choć nie muszą, specjalizować się w jednym z siedmiu aspektów:
* mistrz iluzji - specjaliści w dziedzinie oszukiwania, omamiania i zwodzenia innych.
* mistrz przemian - potrafią zmieniać wszystko i wszystkich w swym otoczeniu.
* mistrz przywoływania - magia przywołująca i transportująca nie ma dla nich tajemnic.
* mistrz inwokacji - czasem zwani magami bojowymi, specjalizują się w magii ofensywnej.
* mistrz odrzucania - ich specjalnością jest neutralizowanie efektów działania magii.
* mistrz zauroczeń - potrafią wpływać na umysły innych, poddając je swojej woli.
* mistrz nekromancji - owiani grozą mroczni magowie śmierci, władcy nieumarłych.
Cechy Ogólne
Temat przewodni: hard fantasy
Multi-Play: niedozwolony
Player-Killing: pełny
Multi-Class: nie
Maksymalny poziom postaci: 31
Questy: automatyczne oraz tzw. LiveQuesty
Zachowywanie ekwipunku: tak, opłata za przechowywanie przedmiotów
Zatwierdzanie postaci: nie
Zatwierdzanie imienia postaci: tak, ale można grać bez zatwierdzenia
Rezerwacja imienia: tak
Role-Playing: akceptowany
Kolory ANSI
8 klas: barbarzyńca, czarny rycerz, druid, kleryk, mag, paladyn, wojownik, złodziej
7 ras: człowiek, elf, gnom, krasnolud, niziołek, półelf, półork
Specjalizacje maga: tak
Ekwipunek oparty na poziomach: nie
Ekwipunek oparty na umiejętnościach: tak
Ekwipunek oparty na klasie: tak
Ekwipunek oparty na charakterze: tak
Zestawy przedmiotów (sety): tak
Przedmioty unikatowe: tak
Przedmioty rzadkie: tak
Obsługa MCCP
lokacji: 13400
przedmiotów: 4000
NPC: 2200
Cechy Killera
* MUD jest i ma być "full pk", a więc nie ma ograniczeń w zabijaniu się nawzajem graczy, chociaż należy mieć na uwadze, że za sadystyczne
podejście do gry (nagminne zabijanie początkujących postaci) postać może zostać ukarana.
* nie ma poziomów sprzętu, każdy przedmiot może być założony niezależnie od doświadczenia postaci, o ile oczywiscie posiadamy odpowiednie cechy (siła dla cięższych zbrojach i ciężkich dwuręcznych przedmiotach ). A także mag nie założy np. pełnej zbroji płytowej.
* nie ma many - czary memowane, znikają z listy po wyrzuceniu, w przeciwieństwie do systemu znanego z niektórych gier, np. Diablo.
Podobny system czarów występuje w grach fabularnych Dungeons and Dragons.
* mechanika muda podobna do systemu Dungeons and Dragons Edycji 2.
przedmioty przechowuje się w "rentach" - karczmach, które w zamian za tę usługę pobierają opłaty.
* umiejętności (skille) - niekonieczne zdobywane co poziom - szansa nauczenia się u różnych nauczycieli porozrzucanych w zamyśle po całym świecie, szansa nauczenia się niektórych w zadaniach (questach), niektórych czarów (spelli) z ksiąg.
* system ataków - zależny od siły i zręczności postaci, umiejętności, jej profesji, wagi i typu broni i wielu innych czynników
* zamiast ogólnomudowych not - "boardy", tablice ogłoszeniowe ustawiane dowolnie przez budujących
* rozbudowany "builder online" - kompletne narzędzie do tworzenia krain online
* różne typy broni
* procentowe szansy na załadowanie się przedmiotu lub moba
* losowe przedmioty (randomy), od bardzo słabych do bardzo mocnych, charakteryzują się wysoką ceną
* rozbudowane progi - mini-programy napisane w formie skryptowej do tworzenia skomplikowanych elementów MUDa - głównie zadania, promy i inne środki transportu, etc.
* system naliczania doświadczenia (exp, experience) - różna ilość potrzebna na dany poziom danej profesji
* cechy postaci losowane na początku, a potem w czasie gry rosnące razem z rozwojem postaci
* część czarów oparta o tak zwane eventy co pomaga w bardziej skomplikowanych, umożliwia to m.in. opóźnienie efektu czaru niezależnie od rzucającego go
* kilkanaście różnych języków
* kilka rodzajów profesji: mag, wojownik, kleryk, złodziej, barbarzyńca, druid, paladyn oraz czarny rycerz
* losowane lochy i losowane krainy
* księgi z czarami, z których można się tychże nauczyć
* potwory (moby) mogą używać umiejętności i czarów, jakich ich twórca (builder) nauczy
* sztuczna inteligencja mobów, walczą przez to ciekawiej i trudniejsze są do pokonania; mechanizm MUDa sprawdza jak najlepiej jest wykorzystać posiadane umiejętności lub czary
* flagi nakładane na przedmioty, lokacje, potwory, graczy - zapisują informacje, którą można obrabiać za pomocą progów
* ilość progów jest nieograniczona, ponieważ ich identyfikatorami są nazwy, nie zaś numery
* odporności, podatności, niewrażliwości (resisty, vulnerable, immuny) - procentowo pozapisywane na przedmiotach, mobach i innych - generalnie można ludzi i moby uodpornić na dany typ ataku, czaru etc.
* broń może mieć przypisany specyficzny typ ataku, specyficzność zależy właściwie tylko od wyobraźni budującego. Nie chodzi o proste damage z proga - system jest zintegrowany z obrażeniami normalnie zadawanymi przez broń, damage z proga jest oczywiście możliwy swoją drogą
* przedmioty rzadkie - tylko X sztuk na całym Świecie
* przedmioty artefaktyczne - jeden na całym Świecie
* zestawy przedmiotów - działa to dokładnie tak jak w Diablo II - czyli gdy ubierze się cały zestaw, to daje on więcej niż wszystkie części zestawu po kolei
* pułapki - na lokacji, na przedmiocie lub na określonym działaniu w lokacji można założyć pułapkę
* trucizny - złodziej ma możliwość zatruwania swojej broni od trucizny słabej poprzez mocną, paraliżującą i taką która zabija w opóźnieniu.
* losowe opisy lokacji - co pewien czas (zwany "resetem") opis lokacji zmienia się w sposób losowy dobierając opisy spośród utworzonych przez twórcę
* dzienne i nocne opisy lokacji
* dodatkowy opis przedmiotu przy identyfikowaniu czarem
* przy odpowiednio wysokim poziomie umiejętności istnieje możliwość nauczenia się dodatkowych trików
* dostępna mapa miejsca w którym się znajdujemy, wyglądem zbliżona do roguelike'a, obejmując jednak mniejszy obszar
Zapraszam serdecznie!
http://www.killer.mud.pl/
Forum Killera