mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 30 paź 2007, 23:26 
Cytuj  
teoretycznie dx 10 pozwala na niwelacje 40% strat mocy vertexow przy unifikacj architektury pipeline's i na wieksza granulacje obiektow na krawedziach za pomoca geometry shaderow


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***

Posty: 620
Dołączył(a): 20.11.2005
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 01:06 
Cytuj  
Tor-Bled-Nam napisał(a):
Widze, ze jestes mlody wiekiem bo inaczej nie zadawalbys takich pytan. Quake byl jedna z pierwszych gier na 3d enginie, wiec jesli wraz z pdobnymi tytulami nie byl impulsem do rozwoju zarowno bibliotek jak i sprzetu to co bylo? Nie wspominajac o enginie q3 czy unreal engine, ktore byly wykorzystywane w duzej ilosci gier.Sprzetowe T&L bylo najpierw na Opengl, ktory ciagle ma sie dobrze. Siedzi jako opcja w world of warcraft, jest wykorzystany w ut3 w wersji na linuxa. opengl nie ustepuje mozliwosciami d3d.


Wlasnie. OpenGL zostal imo zdegradowany do roli "opcji".

EDIT. A jednak nie, mylilem sie. PS2, PS3, Wii korzystaja z OpenGLa a jest to dosc znaczacy fragment rynku.


_________________
[GM]Dave>> Hail, Adventurer.
[GM]Dave>> What begins with B and rhymes with Ban?
Player>> Umm...
Player>> Ban?
[GM]Dave>> If you insist.

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 06:38 
Cytuj  
Dzięki za tyle odpowiedzi, powoli zaczynam to rozumieć.

Zastanawiam sie jeszcze, czy Gears of War też dostanie coś takiego jak zmienionych kilka plików i dx 10 :). W końcu to Microsoft, więc pewnie wiele osób zaciśnie zęby żeby takie coś pokazać i przerobić.

BTW
zamówił sobie ktoś GoW i będzie grał w necie?

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 08:55 
Cytuj  
GoW nie bedzie mial dx 10 , przeciez oni chca zarobic na tej grze jak najwiecej na PC , glupota byloby dokladac wymagan sprzetowych :)
bedzie za to Bumar - boss niedostepny na konsoli i pare levelkow dodatkowych


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

*****

Posty: 2331
Dołączył(a): 1.02.2002
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 09:13 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
teoretycznie dx 10 pozwala na niwelacje 40% strat mocy vertexow przy unifikacj architektury pipeline's i na wieksza granulacje obiektow na krawedziach za pomoca geometry shaderow


C================8 i rosnie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 13:01 
Cytuj  
Nestor jesteś programistą 3D?
Jeżeli tak to czy mógłbym mieć do Ciebie później kilka pytań na privie odnośnie programowania shaderów (tak gdzieś za miesiąc)? Mam z tym problem w pracy inżynierskiej, a mógłbym ją zakończyć całkiem przyzwoitym systemem do rozbudowywania.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

******
Avatar użytkownika

Posty: 3185
Dołączył(a): 13.12.2004
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 18:35 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
Nestor jesteś programistą 3D?
Jeżeli tak to czy mógłbym mieć do Ciebie później kilka pytań na privie odnośnie programowania shaderów (tak gdzieś za miesiąc)? Mam z tym problem w pracy inżynierskiej, a mógłbym ją zakończyć całkiem przyzwoitym systemem do rozbudowywania.


Jestem, bywam, ale za darmo nie pracuje. A jesli rzeczywiscie piszesz inzynierke i nie wiesz gdzie tego szukac, to nic juz ci nie pomoze. ;-)


_________________
Nestor#1522

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 19:28 
Cytuj  
Nestor napisał(a):
Jestem, bywam, ale za darmo nie pracuje. A jesli rzeczywiscie piszesz inzynierke i nie wiesz gdzie tego szukac, to nic juz ci nie pomoze. ;-)

Gdzie tego szukać to wiem. Natomiast nie jest to to co lubię najbardziej (generalnie to moją brochą jest silnik sieciowy i obsługa zdarzeń pomiędzy obiektami i tego dotyczy inżynierka). Jeżeli jednak dopiszę do tego w miarę znośny zalążek engine'u graficznego to może ktoś później mógłby to wykorzystać w pracy magisterskiej lub doktorskiej (tyle serca włożyłem już w projekt, że żal mi by potem się zakurzył jak większość inżynierek). W sumie to mogę pójść po najmniejszej linii oporu i po prostu wykorzystać ogra. No skoro nie dorwę nikogo kto w tym siedzi to pewnie tak uczynię.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 20:56 
Cytuj  
Sobtainer napisał(a):
Słuchajcie.

Powstało pytanie pomiędzy mną a kilkoma kumplami w pracy dzisiaj.

Czy może mi ktoś wytłumaczyć, jak to jest możliwe, że Crysis odpalany jest w Win XP po podmianie plików mając na pokładzie directx 9.0 w directx 10?

Z tego co ja widzę i czytam, vista zostalła stworzona do tego, aby w pełni wspomagać directx 10. To z jakiej paki w Win XP to jest odpalane pod directx 10?
ten konfig pozwala na odpalenie dema w very high, nie ma to nic wspólnego z róznicami pomiedzy mozliwościami 9 i 10 dx

mam viste i karte z dx10, wiem jakie są róznice i kupiłem juz crysis - amm bete i demo, demo jest wyłacznie pod dx9.

dx 10 to np ilość elementów wyswietlanych na ekranie - wiem że juz są przeróbki i ludzie odpalaja dx10 na xp


_________________
psn


Ostatnio edytowano 31 paź 2007, 21:00 przez Deshroom, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 20:58 
Cytuj  
No jak nie ma Desh, przecież opcja Very High w żadnej grze nie zmienia tak diametralnie grafiki.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 21:02 
Cytuj  
Sobtainer napisał(a):
No jak nie ma Desh, przecież opcja Very High w żadnej grze nie zmienia tak diametralnie grafiki.
zaraz włacze jeszcze raz ... brb :har:

EDIT:
moje demo zawsze odpala się w dx10 czy jest low czy very high. nie widze jakiejs szczególnie dużej różnicy pomiędzy very high i high, czy nawet medium. poprostu grafa jest lepsza
nie jestem expertem - ja user


_________________
psn

***

Posty: 620
Dołączył(a): 20.11.2005
Offline
PostNapisane: 31 paź 2007, 21:48 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
Nestor napisał(a):
Jestem, bywam, ale za darmo nie pracuje. A jesli rzeczywiscie piszesz inzynierke i nie wiesz gdzie tego szukac, to nic juz ci nie pomoze. ;-)

Gdzie tego szukać to wiem. Natomiast nie jest to to co lubię najbardziej (generalnie to moją brochą jest silnik sieciowy i obsługa zdarzeń pomiędzy obiektami i tego dotyczy inżynierka). Jeżeli jednak dopiszę do tego w miarę znośny zalążek engine'u graficznego to może ktoś później mógłby to wykorzystać w pracy magisterskiej lub doktorskiej (tyle serca włożyłem już w projekt, że żal mi by potem się zakurzył jak większość inżynierek). W sumie to mogę pójść po najmniejszej linii oporu i po prostu wykorzystać ogra. No skoro nie dorwę nikogo kto w tym siedzi to pewnie tak uczynię.


http://msdn.microsoft.com/archive/defau ... haders.asp
http://developer.nvidia.com/page/home.html

Jezeli interesuja cie OpenGl'owe shadery to nie wiem gdzie szukac.
Imo lepiej i bezpieczniej jest pisac wlasny silnik ale jak chcesz uzyc gotowca to raczej bym sie zastanowil nad Irrlicht.


_________________
[GM]Dave>> Hail, Adventurer.
[GM]Dave>> What begins with B and rhymes with Ban?
Player>> Umm...
Player>> Ban?
[GM]Dave>> If you insist.

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 10:01 
Cytuj  
Cryengine 2 Features and Explanations!

http://www.crysis-online.com/forum/inde ... ic=11329.0

Polecam


_________________
psn

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 10:06 
Cytuj  
To samo jest na gametrailers na filmie z roznica pomiedzy dx9 a 10 :wink:

***
Avatar użytkownika

Posty: 17532
Dołączył(a): 24.02.2004
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 10:10 
Cytuj  
Sobtainer napisał(a):
To samo jest na gametrailers na filmie z roznica pomiedzy dx9 a 10 :wink:
to nie jest o directx tylko o engine crytec :o


The Cryengine 2 is unarguably the most advanced graphics engine out there for video games. It uses tons of new stuff that many people may not understand, or even know it is in the engine. I am here to explain them as accurately, and as best I can.

Our renderer provides seamless support for both indoor and outdoor
environments on DirectX9 and 10
, as well as support for next generation consoles such as the Xbox360 and PS3 (under development).”


_________________
psn

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 10:59 
Cytuj  
Desh ok, ale glowna tresc jest o dx 10.

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 20:47 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
GoW nie bedzie mial dx 10 , przeciez oni chca zarobic na tej grze jak najwiecej na PC , glupota byloby dokladac wymagan sprzetowych :)
bedzie za to Bumar - boss niedostepny na konsoli i pare levelkow dodatkowych


dlaczego dokładać? Mogą zrobić identycznie jak w Lost Planet. Przy uruchomieniu wybieramy wersję DX-a.

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 1 lis 2007, 21:09 
Cytuj  
Najlepszy pod tym względem jest Source. Możemy sobie wybrać od Dx7 do 9 :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 12796
Dołączył(a): 17.08.2005
Offline
PostNapisane: 8 lis 2007, 11:31 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
GoW nie bedzie mial dx 10 , przeciez oni chca zarobic na tej grze jak najwiecej na PC , glupota byloby dokladac wymagan sprzetowych :)


Wszystko będzie oczywiście okraszone efektami graficznymi z najwyższej półki zgodnymi z pakietem DX 10.

Gra będzie kompatybilna z Windows XP oraz Windows Vista, obsługiwać ma wysokie rozdzielczości aż do 1920 x 1440

http://gry.wp.pl/filtr;0,0;x;nowinki,10,36365;core.html

***
Avatar użytkownika

Posty: 13655
Dołączył(a): 24.08.2004
Offline
PostNapisane: 8 lis 2007, 11:47 
Cytuj  
Wymagania przyzwoite...

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 47 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.