zaboleq napisał(a):
ale poki co nie zmienia faktu ze gdy w przyszlym roku my bedziemy siedziec na grach pod dx10 to devsi od Sony i M$ beda glowkowac jak tu wycisnac cos jeszcze z tych konsol
Do tego czasu ty zmienisz kompa jeszcze 2 razy a konsolowiec bedzie dalej gral na tej samej konsoli za 1000 zeta. Wszystko ma swoje plusy i minusy. Ja np. za najwieksza wade PC jako platformy do gier uwazam koniecznosc upgreadow i paradoksalnie wlasnie ta otwartosc architektury o ktorej piszesz, dzieki ktorej zanim kupie gre musze wejsc na 2 strony ktote testuja wymagania dla pewnosci jeszcze zapytac na forum czy mi pojdzie potem dla swietego spokoju zagrac w demo. Po kupiemiu pelnej wersji modlic sie ze devsi czegos nie zrabali i nie wyskocza errory a po 3 miesiacach moge w koncu spokojnie grac na patchu 1.5.
WSZYTKO ma swoje dobre i zle strony. PCty tez.
Cytuj:
(juz np na Gearsach , o ktorych mowi sie ze moze tylko U:DF je przebil , widac było słabej jakosc tekstury , no i brak aniso , natomiast na PC grałem i wygladalo duzo lepiej:) .
Rok to przepasc w dzisiejszych czasach wiec wiedomo bylo ze pc wersja bedzie ladniejsza (choc niewiele ladniejsza jak na super turbo moc dzisiejszych PC - ja jej zreszta za bardzo nie widze ale to juz inna sprawa). Pozatym jest wiele gier ladniejszych niz Gearsy (na obie konsole) nie chce mi sie wymieniac.
Pozatym Naughty Dog powiedziało ze Uncharted wykorzystuje troche ponad 30% mocy PS3, z X'a po mojemu da sie wyciagnac jeszcze tez wiele. Porownaj pierwsze gry na PS2 z np. God Of War 2, sorry ale to jakbys porownywal gry z Amigi z grami na PC z akceleratorem grafiki 3D (przykladowo). Albo Tekkena 1 (PSX) z Tekkenem 3 (tez PSX) zapas mocy obu nextgenow jest wystarczajacy na pare lat i zadne Dx10 czy 11 tego raczej nie zmieni.
Obie platformy sa fajne, obie maja swoje wady i zalety. Lecz np. slabiutka sprzedaz Crysisa ktorego tak chwalisz (chocby posrednio przez chwlenie Dx10, ktore nawiasem mowiac jest marketingowym gownem bo w 90% nie widac tych efektow przy czestym spadku wydajnosci) pokazuje ze PCty jako platforma dla wielkich produkcji powoli sie koncza.
Crysis pokazal tez ze samym Dx10 gry nie zrobisz i de facto gracze (wiekszosc) maja Dx10 w dupie.
Rynek konsolowy jest coraz wiekszy i juz kilkunastokrotnie przebija rynek PCtowy wiec czy tego chcemy czy nie to z roku na rok konsole beda mialy coraz wiekszy udzial w ksztaltowaniu gier i to one beda wyznaczac standardy. Gdy zaczna wychodzic MMO na konsole (a AoC np. wychodzi, Blizzard robi przypuszczalnie MMO na konsole rowniez) to juz kaplica.
Zwlaszcza ze genialne pomysly Microsoftu w stylu Win Vista, Dx10 i Games For Windows Live raczej rynkowi nie pomagaja.
Sorki za offtop.
)