dark_lord napisał(a):
TobiAlex napisał(a):
dark_lord nie chodzi o grafikę na PS3 tylko o procesor, który ze względu na swoją architekturę jest bardzo trudny do oprogramowania, szczególnie dla zespołów, które nigdy tego typu procesory nie programowały no a wiadomo, że 95% to x86
To skoro platformy x86 łatwiej się programuje to skąd tyle bugów często graficznych bierze się w grach na pc.
Ja wczoraj nie mogłem jednego questa zrobić w aoc bo jak właziłem na jedną ścianę to cały czas wpadałem w nicość i ginąłem, jak gram czasami od kilku miesięcy na ps3 to nigdy na takie bugi nie trafiłem
Jakoś programiści na konsole bardziej starają sie o stabilne i poprawne działanie gier niż na pc który ponoć łatwiej się programuje
Zaraz się offtop robi
Głównie chodzi o to, że zarówno Sony jak i Microsoft mają wymagania odnośnie gier na swoje konsole. To nie jest tak, że każdy może zrobić grę na konsole - przede wszystkim firma musi wykupić od Sony czy też Microsoftu odpowiednie licencje. Pomimo, że wykupiona jest licencja to i tak nadal są jakieś tam wymagania np. z tego co pamiętam Microsoft wymaga, aby fps nie schodził poniżej 60 klatek, do tego, jeżeli ekran wczytywania pojawia się na dłużej niż 30 sekund to w tym czasie musi być dostępna jakaś minigierka. Podsumowując
Takie zespoły bardziej się starają, bo a) Sony lub Microsoft odrzuci grę b) trudniej o patch'e do gry. Na PC nikt tego nie kontroluje. No i jest jeszcze coś - konsole mają jedną architekturę, konfiguracji PC można zrobić miliony - na jednym działa, na drugim już nie.
Kurde, ale się rozpisałem, ale lobię takie tematy