mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 09:22 
Cytuj  
Tak oczywiscie nie bralem pod uwage tych wszystkich kosztow zwiazanych z tym dochodem... Zawsze mozna dac pracownikowi 2-3k brutto :D

******
Avatar użytkownika

Posty: 4474
Dołączył(a): 20.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 09:26 
Cytuj  
Ta, specjalista za 2k brutto :D


_________________
ǝuʍɐqɐz ʇsǝظ ıɯɐbou ʎɹob op ǝıuɐsıd
¡ lɐʇod lɐʇod

***
Avatar użytkownika

Posty: 17021
Dołączył(a): 21.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 09:27 
Cytuj  
Co tu wiele mowic. Zobaczcie ile kasy pochlonelo wyprodukowanie Wiesmina single player (ye), na praktycznie gotowym silniku (!!) i z gotowymi zalozeniami swiata / concept artami i masa innego stuffu.

Teraz wyobrazcie sobie ile trzeba nakladu pracy i finansow zeby MMO odnioslo sukces.

IMO najwiekszy blad jaki popelniaja developerzy MMO to jest zrywanie z ideologia, ktora zalozyli na poczatku projektu. Przyklad AoC - to nie tak mialo wygladac. Nie da sie dogodzic wszystkim. Miedzy innymi dlatego Blizzard odniosl sukces.

EDIT: Kolejny tytul, ktory jak dla mnie odniosl ogromny sukces to EVE. Ale oni rowniez nie popelnili bledu tzw. sluchania mass whinerow, ktorzy by cos dla siebie chcieli. Moze nie maja pierdyliarda graczy, ale trzymaja sie ideologii, ktora zalozyli z poczatku, rozwiaja gre i stabilnie daza do coraz wiekszego sukcesu.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 09:30 
Cytuj  
Ale szczerze mowiac, nie ma co rozmawiac o kosztach, bo w polsce nie wiele osob/firm dysponuje takimi pieniedzmi, aby sie wziac za taki projekt...
Dalej zostaje nam tylko czekac....

EDIT:

Warto podkreslic, ze Neocron przenosi sie do innej serwerowni, w zwiazku z czym oplata miesieczna zostanie obnizona do 5euro... Moze rozbudzi to pare osob ;)

tutaj link do topica: http://forum.neocron.com/showthread.php?t=142451

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 17:03 
Cytuj  
Tak jako ciekawostka - powstawal kiedys w Polsce 3D MMORPG w klimatach jakiegos dziwnego S-F. Nawet gralem w bete. Moze ktos pamieta tytul? Nie udalo sie niestety pociagnac projektu do konca.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 17:40 
Cytuj  
Hehe ile to juz amatorskich mmo powstawalo ;) ...

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 17:44 
Cytuj  
Gra nazywala sie Mimesis Online (dzieki Arturnik) tak btw, jesli ktos bylby zainteresowany poszperaniem dalej w jej temacie.

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 27 cze 2008, 17:46 
Cytuj  
dzieki za informacje... cos tam slyszalem o tej grze i nawet w dosc ciekawym stadium byla, jednak w tej chwili nawet strony producenta nie ma :(

***
Avatar użytkownika

Posty: 10868
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 11:14 
Cytuj  
Szkoda, że nowa gra blizza nie okazał się nowy mmorpg w klimatach CP. :P

Wiem bredzę, ale chyba jedynie taka gra spod ich skrzydeł mogłaby odnieść sukces (marka i prestiż firmy), ale to wiąże się z nowym uniwersum a jak na razie z trzech, którymi dysponuje blizz ma spory zarobek na najbliższe x-lat. ;]


_________________
@polygamia

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 12:07 
Cytuj  
hehe blizz raczej w najblizszym 10-leciu nie wezmie sie za gre w innym swiecie niz Diablo, Warcraft czy Starcraft...

Zobaczymy co szykuje mowiac o next gen mmo ;) ... mam nadzieje, ze chociaz ten bedzie w swiecie SC, a nie kolejnym mmo z elfami i innymi gejami...

*

Posty: 6914
Dołączył(a): 26.01.2003
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 14:36 
Cytuj  
Mimesis Online to byla dopiero tragedia :).


_________________
Rzabolek

TYLKO ELMINISTER


Posty: 46
Dołączył(a): 9.11.2006
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 15:36 
Cytuj  
Firma z zalozenia jest nastawiona na maksymalny zysk i nie bedzie robic specjalnej gry dla 5% graczy na rynku. Zadna organizacja charytatywna nie zabrala sie jeszcze za mmo...

PS.

Czemu wiedzmina tak dlugo tworzyli i takie koszty ?. Zmieniali silnik gry ze 3 razy jak i sama koncepcje gry. Zmieniali sie ostro graficy w projekcie. Zatrudniono ludzi, ktorzy posiadali wiedzy na temat swiata Sapkowsiego, ale za cholere nie mieli doswiadczenia jak sie tworzy takie produkcje.


Ostatnio edytowano 29 cze 2008, 15:39 przez Duna, łącznie edytowano 1 raz
***
Avatar użytkownika

Posty: 10868
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 15:38 
Cytuj  
No to lepiej robić konkurencje dla wow'a, która jest z góry skazana na porażkę niż projekt jak eve, który przyciągnie jakiś tak % graczy i wszyscy będą happy, bo gracze dostana to, czego chcą a i devsi nie zbankrutują i jakąś tam kasę będą mieli.


_________________
@polygamia


Posty: 46
Dołączył(a): 9.11.2006
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 15:41 
Cytuj  
Atherius napisał(a):
No to lepiej robić konkurencje dla wow'a, która jest z góry skazana na porażkę niż projekt jak eve, który przyciągnie jakiś tak % graczy i wszyscy będą happy, bo gracze dostana to, czego chcą a i devsi nie zbankrutują i jakąś tam kasę będą mieli.



A czy wszyscy musze zawsze wymyslac cos nowego ?. Po co skoro to co wymyslono podoba sie gracza i jak najbardziej im to pasuje. Wymyslanie na sile, zeby tylko wymyslec bo u nas w grze ma byc inaczej sie nie sprawdza. Kilka produkcji juz padlo przez to.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 15:42 
Cytuj  
MMO nie musi miec 10mln subscribers zeby przynosic zyski. EVE dobrze sobie radzi od wielu lat z 200-300k kont.

Ale jak widac kazde nowe MMO to tylko bezsensowna proba wyrwania Blizzardowi kawalka tortu... wg mnie musi jeszcze minac troche czasu zanim sie idioci naucza. :har:

Duna napisał(a):
Wymyslanie na sile, zeby tylko wymyslec bo u nas w grze ma byc inaczej sie nie sprawdza. Kilka produkcji juz padlo przez to.


Na pewno duzo wiecej produkcji padlo przez bezmyslne powielanie utartych schematow niz przez proponowanie nowych lub mniej popularnych rozwiazan. :roll:

***
Avatar użytkownika

Posty: 10868
Dołączył(a): 17.06.2005
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 15:54 
Cytuj  
Duna napisał(a):
Atherius napisał(a):
No to lepiej robić konkurencje dla wow'a, która jest z góry skazana na porażkę niż projekt jak eve, który przyciągnie jakiś tak % graczy i wszyscy będą happy, bo gracze dostana to, czego chcą a i devsi nie zbankrutują i jakąś tam kasę będą mieli.



A czy wszyscy musze zawsze wymyslac cos nowego ?. Po co skoro to co wymyslono podoba sie gracza i jak najbardziej im to pasuje. Wymyslanie na sile, zeby tylko wymyslec bo u nas w grze ma byc inaczej sie nie sprawdza. Kilka produkcji juz padlo przez to.


Ale właśnie ta garstka graczy już rzyga ciągle tym samym, graja w to co jest, bo nie mają wyjścia...

Mac dobrze gada, jakoś z eve zaryzykowali i trafili w 10ke, dlaczego nie można iść za ciosem.


_________________
@polygamia


Posty: 46
Dołączył(a): 9.11.2006
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 15:54 
Cytuj  
eve to specyficzna gra w kanonie.

PS.

Koszty jej zrobienia i prowadzenia sa o niebo nizsze niz "normalnego" mmo bez wchodzenia w szczegoly.

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2252
Dołączył(a): 10.12.2001
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 16:00 
Cytuj  
Jestem pewien ze koszty utrzymania EVE sa (proporcjonalnie do zyskow) duzo wyzsze niz WoW. Jeden cluster i stosowanie najnowszych (i najdrozszych) rozwiazan jesli chodzi o hardware jest na pewno duzo kosztowniejsze niz kopiowanie tego samego serwera dla 5-7k graczy na 100 roznych maszyn.

******

Posty: 4759
Dołączył(a): 28.01.2004
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 17:09 
Cytuj  
@Duna
Zagrałeś w jakiegoś carebearka, masz 15 lat i już masz się za eksperta


_________________
Obrazek
"Hope is the first step on the road to disappointment."

****

Posty: 1216
Dołączył(a): 21.07.2004
Offline
PostNapisane: 29 cze 2008, 17:25 
Cytuj  
Ehh a jaka to produkcja padla z powodu tego, ze chciala cos dac nowego?
Mozliwe, ze nie znam takiej, ale dam kilka przykladow:

Vanguard - niby daje cos nowego, jednak gra odstraszyla graczy platna beta
Tabula Rasa - calkiem nowy pomysl, jednak tak naprawde bardziej tej grze do multiplayera niz mmorpg... Placic za multiplayer jest nie do konca na miejscu... No i to nieszczesne pvp...
Face Of Mankind - cos innego niz elfy i krasnale... Szczerze mowiac nie wiem, dlaczego padlo, bo ta gra od poczatku nie przyciagnela mnie do siebie i nie jestem wstanie po paru godzinach gry ocenic jej
SWG - Gra, ktora miala swoje czasy, jednak wszystko zaczelo sie sypac po calkowitym rebalansie...
Auto Assault - no ta gra padla, ale to byl totlany crap, a nie gra... pomysl ciekawy, ale wykonanie beznadziejne
Neocron - Gra wysmienita, usmierca ja rebalans oraz brak reklamy i beznadziejny system platnosci
CoH/CoV -> no gry raczej niewypalowe, z powodu innowacyjnosci wlasnie...
Matrix Online - pomysl innowacyjny, wykonanie do dupy, a nie do gry


Niby wiekszosc gier dalej istnieje, jednak kazdy wie jak im sie powodzi i powoli zmierzaja w kierunku upadku...

a teraz gry innowacyjne, ktore maja sie dobrze, lub prawie dobrze...

Eve -> gra totalnie inna niz wszystkie... stala liczba graczy, gra przynosi naprawde duze zyski, pomimo tego co niektorzy mysla... (poszukajcie sobie na internecie informacje o CCP ... kiedys podali do publicznej wiadomosci informacje o zyskach...
UO -> OD wielu, lat miala sie dobrze (teraz coraz gorzej)... wszystko innowacyjne, jednak sypac sie zaczelo wraz z kolejnymi dodatkami i rebalansem w pvp.... Nic nie moze trwac wiecznie... Jednak nie znam gry z ciekawszym pvp
Anarchy Online -> gra pod wieloma wzgledami innowacyjna, od wielu lat przynosi zyski devsom
Guild Wars - gra rowniez innowacyjna, ma sie swietnie...
Maple Story - mimo swojej dziecinnosci, nikt nie moze tej grze zarzucic innowacyjnosci... gra ma sie bardzo dobrze...
Entropia Universe - gra innowacyjna, szczerze mowiac beznadziejna i nudna, jednak RCE powoduje, ze coraz wiecej ludzi w to gra... Przynosi kosmiczne zyski...

Wiec prosze mi tutaj nie pieprzyc glupot, ze gry innowacyjne sa skazane na porazke... Bardzo duzo "innowacyjnych" gier ma, badz miala sie dobrze... Najwiekszym problemem w wypadku nie wypalow, nie jest innowacyjny pomysl tylko jego do dupy wykonianie, badz niedbalstwo devsow


Ostatnio edytowano 29 cze 2008, 17:33 przez coldzik, łącznie edytowano 3 razy
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.