iniside napisał(a):
Ja ciagle mowie o stronie serwerowej. I zadna czesc UE nie nada sie do ciagnie MMO od strony sieciowej.
To zupelnie inne zagadnienie. Po drugie maja gotowe technologie do tego, (Z Lineage 2, GuildWars, Aion). Wiec proba korzystania z UE3, kiedy ma sie juz przetestowane srodowisko do tego, jest poprostu debilizmem. W zadnej powaznej firmie sie tak nie robi zreszta... (czyt. nie marnuje czasu na testowanie czegos co na 99% i tak sie nie nada, kiedy ma sie juz to gotowe i kazdy wie ze dziala).
Strona klienca, ma sie tylko laczyc z serwerem ktory odwala wiekszosc roboty odpowiedzialanej za szeroko pojeta mechanike.
Klient w zasadzie tylko odbiera dane i je wyswietla.
Pieprzysz ze az glowa boli jak sie to czyta. Zacznijmy od faktu ze nie maja zadnych gotowych technologii na ps3 wiec silnik aiona moga sobie w tym projekcie w dupe wsadzic. A kupienie UE3 za grosze faktycznie jest debilizmem przy alternatywie drogi przez meke przy tworzeniu nowego silnika od zera z podnajmowaniem innych firm jak w innych projektach i bezsensownie wydanych milionach $.
To ze UE3 sie nie nada z czego wnioskujesz? Zapewne ze swojego wielkiego doswiadczenia w kodowaniu AAA mmorpgow. Fakt ze ten silnik jest raczej stworzony do renderowania scen ktore tworzy sie z mysla o mozliwosciach technicznych platformy a z mmogiem tak sie nie da, ale latwiej i taniej jest cos zrobic z tak solidna baza niz pisac od zera czy portowac jakis silnik z pc.
A o co ci chodzi ze strona serwerowa tez nie kumam. Maja w tym spore doswiadczenie, gotowe rozwiazania, soft, co moze pojsc nie tak?
Pozatym jest zupelnie odwrotnie niz piszesz. To serwer ma prostsze zadanie bo jedyne co robi to przetwarza proste informacje, klient ma natomiast trudny problem do rozwiazania bo musi z malej ilosci danych wygenerowac cala interakcje.
Cytuj:
Klient w zasadzie tylko odbiera dane i je wyswietla.
Taaaaaa, nawet w mudach nie ma tak prosto.