xarr napisał(a):
iniside napisał(a):
Dlatego napisalem jakby dodac normale.
No chyba ze nie wiesz co to normal mapy to wybaczam
.
Grafikiem nie jestem ale kiedys czytalem ze normal mapping nie jest w stanie zmienic geometrii/sylwetki lecz tylko dodac detale, mnie wlasnie o to chodzi. Postacie z wowa sa dosc "grubej kosci", a np modele rekawic to juz strach nazwac czym sa. IMHO normal mapping nic tu nie da, trzeby by im dodac mnostwo wielokotow.
Wiesz chodzi o to ze 95% tzw. detali jak to nazyawsz to wlasnie normale.
Jakbys kazdy detal mialby na modelu to liczba polygnownow nie zamykala by sie w 2000, tylko 10000 polygownow, a w tedy przy RvR mialbys pokaz slajdow
.
Z normali tez mozna obliczać dynamiczne cieniowanie na ten przyklad. Tzn. dla obserwatora powstaje takie zludzenie i trzeba naprawde lupa siedziec i analizowac screena zeby sie jakis rownic dopatrzec.
Model w WoW sa wykonane perfekcyjnie, poprostu brakuje normali i innych shaderow niz sa.
Zreszta IMO w WHO nie ma tego az tak duzo, wszystko dalej wyglada na bardzo plaskie tbh.
Jak bardzo chcesz zobaczyc co mozna osiagnac normal mapi poszukaj prac ludzi w z-brushu, nie uwierzysz, ze to jest model 9k polygownow + normal mapa.
albo na
www.max3d.pl zeby daleko nie szukac oczywiscie forum i dzial Game Art.