MMORPG geeks wzieli sie za komentowanie sprawnosci nowoczesnych mysliwcow wielozadaniowych i tym samym forum osiagnelo poziom komentarzy z onetu, ehehe.
przestancie czytac durne polskie gazete i serwisy internetowe, poczytajcie serwisy tematyczne (militarne), albo chcoiaz wikipedie, wtedy moze przestaniecie sie tak straszliwie blaznic.
Polska jest na trzecim miejscu pod wzgledem nowoczesnoci F-16 na swiecie.
na pierwszym miejscu sa zjednoczone emiraty arabskie (block 60+), na drugim Grecja (ktora kupila samoloty z dokladnie tego samego rzutu co my, ale maja troche wiecej elektroniki. oczywiscie nie ma najmniejszego problemu zeby te systemu zamonstowac u nas w doslownie kilka dni). USA jest daleko w tyle, bo uzytkuje glownie wersje block 40 i wczesne 50 (upgrade jest dla nich nieoplacalny, bowiem na horyzoncie jest juz F-35).
nie wiem kto takim debilom jak inside wypral mozg twierdzac, ze mamy amerykanskie odpady. NASZE SAMOLOTY SA NOWE, PROSTO Z FABRYKI.
Sam f-16 jest najlepszym samolotem wielozadaniowym do granicy ~~50mln$ za sztuke, swietna konstrukcja, podatna na wiele modernizacji, o doskonalych (jak an samolot wielozadaniowy, nie projektowany z mysla o pelnej air dominance) wlasciwosciach lotnych. projekt bedzie zyc jescze przez minimum 20 lat, doczeka sie kolejnej seri nowych radarow (obecnie w block 60 montowane sa radary AESA, te same co w F/A-18E/F i podchodne tych z F-22), nowych silnikow (obecnie jest juz trzecia seria silnikow) i kolejnych nowych systemow uzbrojenia (nowe AMRAMY block-8, etc) i bedzie siac postrach.
ktos pisal o zakupie grippenow. loel. opinnia o tych samolotach jest nastepujaca - dopiero w nadchodzacej modernizacji (a tak naprawde poteznej przebudowie, wykorzystujacej 101% mozliwosci platowca), ktora narazie jest na papierze samolot ten osiagnie poziom naszych f16. dodatkowo gryfy nie maja juz zbytnich perspektyw na dalszy rozwoj (na radary aesa brakuje miejsca, na silniki tez, w wersjach z systemem tankowania powietrza trzeba doklejac awionike "na zewnatrz" kabiny, bo poprostu ciasnota zabija.
Mirage III to poprostu n/c, lata swietlne w tyle i dodatkowo przystosowany jedynie do 2nd grade francuskiego uzbrojenia.
"Problemy" polskich 16'stek wynikaja z pierdolenia prasy, ktora raportuje o kazdym bzdecie (o problemach suczek-22 i migow nic nie pisza, a tych jest o wiele wiecej), dodatkowo polacy musza nauczyc sie obslugi wysoce skomputeryzowanych maszyn i poprawic czystosc lotnisk (f16 sa wrazliwe na rozne male obiekty na drogach kolowania, w przeciwienstwie do migow i su, ktore maja wloty umieszczone wyzej).
Cytuj:
Moim zdaniem główna zaleta F-22 to uzbrojenie. Pociski nie są umiejscowione w wyrzutniach podwieszonych pod skrzydłami, lecz w trzech wewnętrznych komorach. Takie rozwiązanie zwiększa opływowość samolotu, ale nie tylko. Pozwala na odpalanie pocisków podczas wykonywania skrętu lub beczki, co daje cholerną przewagę podczas walki.
uhehe.
glowna zaleta f22 to technologia stealth (niskie RCS, niski profil termiczny), radar o niskiej wykrywalnosci (najnowsza generacja AESA) i technologia supercruise, pozwlajaca na latanie z predkoscia naddzwiekowa bez uzwyania dopalacza. uzbrojenie jest w komorach tylko ze wzgledu na potrzebe utrzymania niskiej powierzchni odbicia radarowego (RCS) i koniecznosc zmniejszenia oporu powietrza dla supercruise.
obecnie, ze skrzydel i z kadluba, rakiety mozna tez odpalac przy skretach i beczkach.
Cytuj:
Zasadniczo, jesli pilotujesz F-22, nie musisz widziec wroga. (w sensie kontakt wzrokowy). Wystarczy ze pojawi sie na radarze, i poprostu strzelasz.
AHAHAHA
konkludujac ten przydlugi post: WRACAJCIE FARMOWAC FIOLETOWE PIXELE I STFU W TEMATACH O KTORYCH NIE MACIE BLADEGO POJECIA.