mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 8 sty 2009, 16:23 
Cytuj  
Plotki niosa ze bedzie mozna gdzies kupic pudelka, podobno nawet takie posiadaja juz przygotowane, podobno tez mozna bedzie kupic w formie digital.

Aktualnie jedyne "preordery" wisza w sklepie http://www.webhallen.com/prod.php?id=55878&traff=1
ale nie jestem pewiem czy to poprostu oferta na wyrost tak by pokazac jak duzy asortyment maja, czy faktycznie mozna tam kupic.

Mozliwe ze dzisiaj bedzie jakies info na ten temat.

Jesli ma ktos wiecej na ten temat to piszcie, ciekawe czy bedzie na allegro.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

***
Avatar użytkownika

Posty: 853
Dołączył(a): 8.05.2006
Offline
PostNapisane: 8 sty 2009, 16:35 
Cytuj  
http://forums.darkfallonline.com/showth ... t=preorder


Posty: 6
Dołączył(a): 10.01.2009
Offline
PostNapisane: 10 sty 2009, 06:22 
Cytuj  
Tak po prawdzie, to marketing tej gry to jakis zart. Zostalo 12 dni do premiery a nie wiadomo nawet gdzie to kupic, ile bedzie kosztowalo, jaki bedzie abonament, jakie beda wymagania sprzetowe....

Szkoda, ze tak swietnie zapowiadajaca sie gre produkuje team bez odpowiednich srodkow na produkcje / marketing.

Plus jest taki, ze podobnie bylo z CCP (EVE Online), wiec mam nadzieje, ze bedzie jednak dobrze :)

*

Posty: 83
Dołączył(a): 6.12.2005
Offline
PostNapisane: 10 sty 2009, 13:24 
Cytuj  
A czego oczekiwałeś jeśli chodzi o marketing?

DF to produkt niszowy. Tasos "God" Flambouras powiedział, że nie chcą WoW players, więc jakiś element PR-u w tym jest :)

Akurat to, że sztucznie nie nabijają hype'a ma swój sens. Przede wszystkim unikną masakry zaraz po odpaleniu serwerów, jaka np. miała miejsce w WAR. Pozwoli to uniknąć problemów technicznych, czy konieczności stawiania dodatkowych shardów (które po paru tygodniach będą puste) już na samym początku. Będzie też miało dobry wpływ na community, bo o ile gra nie okaże się failem, to ludzie będą regularnie napływać do gry. A nie ma nic bardziej niszczącego community i zniechęcającgo do gry, niż masowy odpływ graczy po 1-2 miesiącach od premiery.

Kolejna rzecz...marketing szeptany. DF ma naprawdę sporo fanboyów, którzy lobbują wszędzie gdzie się da. Efektem tego jest np. to, że z dwóch sporych gildii w których grałem (bardzo zróżnicowanych pod kątem playerbase - od fanów UO, po miłośników azn grindfestów) DF zamierza wypróbować jakieś 70% osób. Oczywiście wiadomo, że duża część zniechęci się po pierwszych kilku dniach, ale sam efekt marketingowy został już osiągnięty i to bez zbytnich kosztów.

Zresztą tradycyjny marketing ma sens przy tytułach o uznanej marce takich jak WAR, LOTRO, WoW czy DDO. Żeby dzisiaj zbudować popularność całkiem nowego tytułu, na dosyć szczelnie wypełnionym rynku mmorpg, trzeba by naprawdę sporo zainwestować.

No i w końcu...sama idea sandbox mmo nie jest zbytnio medialna :)


Natomiast to na co narzekasz, czyli totalny brak info, rzeczywiście jest problemem. Jednak znając Greków wcale nie wydaje się to dziwne. Jak była Olimpiada w Atenach to na dzień przed otwarciem jeszcze malowali krzesełka na stadionie :)


_________________
. . .

**

Posty: 7311
Dołączył(a): 8.11.2001
Offline
PostNapisane: 10 sty 2009, 18:46 
Cytuj  
Typowa reklama nie jest potrzebna z tego wzgledu, ze DFO nie trafi w typowe gusta. Nawet gdyby Tasos w przyplywie swoich boskich mocy zaczal zamieniac przedmioty biurowe w zloto, to nie sadze, zeby wyrzucanie pieniedzy na reklame gry, ktora trafic ma do stosunkowo niewielkiej grupy odbiorcow, na jakims GameSpot, czy w jakims PCGamerze, bylo dobrym pomyslem. Mogliby co najwyzej sprzedac troche wiecej pudelek osobom, ktore w jakis dziwny sposob zainteresowalyby sie gra, ale tych subskrypcji i tak by nie zachowali. Wszyscy zainteresowani o grze wiedza, a niezainteresowani nie wiedza i nie musza, bo to po prostu nigdy nie miala byc gra dla nich.

Pomijajac reklame, jak zwykle dziwi i martwi brak jakichkolwiek konkretnych informacji - tego sie nie da tlumaczyc czymkolwiek innym niz zupelnie niepowaznym i amatorskim podejsciem do sytuacji przez Aventurine i ich wydawce.

*

Posty: 70
Dołączył(a): 12.11.2001
Offline
PostNapisane: 11 sty 2009, 14:44 
Cytuj  
Dobrze podsumowane, konrador :)


_________________
"Brothers... what we do in life... echoes in eternity."

***

Posty: 24059
Dołączył(a): 6.04.2003
Offline
PostNapisane: 21 sty 2009, 23:43 
Cytuj  
fail roku już w lutym?

****

Posty: 1391
Dołączył(a): 23.02.2006
Offline
PostNapisane: 21 sty 2009, 23:57 
Cytuj  
w lutym to mam urodziny i nie ma miejsca na fail'e... tym barzej faile kroku.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4849
Dołączył(a): 5.02.2004
Offline
PostNapisane: 22 sty 2009, 07:59 
Cytuj  
Mark24 napisał(a):
fail roku już w lutym?


Czy ja wiem czy fail?
W shadowbane graja jakos ludzie, a DFO to oldschoolowy MMO i conajmniej upgrade tego typu gier, wiec faila mysle ze nie bedzie.

****
Avatar użytkownika

Posty: 1139
Dołączył(a): 6.01.2002
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 09:03 
Cytuj  
konrador napisał(a):
Typowa reklama nie jest potrzebna z tego wzgledu, ze DFO nie trafi w typowe gusta. Nawet gdyby Tasos w przyplywie swoich boskich mocy zaczal zamieniac przedmioty biurowe w zloto, to nie sadze, zeby wyrzucanie pieniedzy na reklame gry, ktora trafic ma do stosunkowo niewielkiej grupy odbiorcow, na jakims GameSpot, czy w jakims PCGamerze, bylo dobrym pomyslem. Mogliby co najwyzej sprzedac troche wiecej pudelek osobom, ktore w jakis dziwny sposob zainteresowalyby sie gra, ale tych subskrypcji i tak by nie zachowali. Wszyscy zainteresowani o grze wiedza, a niezainteresowani nie wiedza i nie musza, bo to po prostu nigdy nie miala byc gra dla nich.

Pomijajac reklame, jak zwykle dziwi i martwi brak jakichkolwiek konkretnych informacji - tego sie nie da tlumaczyc czymkolwiek innym niz zupelnie niepowaznym i amatorskim podejsciem do sytuacji przez Aventurine i ich wydawce.


Seriously, w jaki sposob zerowy awarness ma im pomoc.
Stwierdzenie ze wszyscy zainteresowani o grze juz wiedza to bzdura.
Niby z jakiego powodu CCP laduje olbrzymie pieniadze w marketing eve skoro ta gra jest juz tyle lat na rynku i jest jedna z bardziej rozpoznawalnych mmo.
Moze faktycznie dolary wydane na bannery i drukowane reklamy sa wydane bez sensu ale do jasnej cholery brak kontaktu z prasa, blogami, czy serwisami typu gametrailers niby w czym im pomaga, mniej pracy?

Mozesz sie rzucac ile chcesz ale strony ktore maja wielokrotnie wiekszy reach niz mmorpg.com maja znaczenie a darkfall na nich nie istnieje.


Posty: 23
Dołączył(a): 23.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 09:17 
Cytuj  
Przyznaje calkowita racje. Dobra reklama to ponad polowa sukcesu... na starcie oczywiscie.
Nie dziwie sie ze pakuja kase w reklame DF.
Ja osobiscie jak dowiedzialem sie o istnieniu.. a raczej planowaniu istnienia DF od znajomego, ktory gdzie cos kiedys wyczytal. Prawda jest taka, ze porownujac DF-a z innymi MMO pod wzgledem reklamy to... powiedzmy szczerze.. DF jej nie ma.
Moze i owszem, teraz zrobil sie szum. Miala byc premiera, teraz Open Beta itp. ale reklamy z prawdziwego zdarzenia to cudenko nie posiada.

*

Posty: 70
Dołączył(a): 12.11.2001
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 09:50 
Cytuj  
Bo reklamę DF'owi zrobiła już kilka lat temu UO ;P


_________________
"Brothers... what we do in life... echoes in eternity."


Posty: 23
Dołączył(a): 23.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 09:52 
Cytuj  
Racja :)

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 10:55 
Cytuj  
meydanen napisał(a):
ale reklamy z prawdziwego zdarzenia to cudenko nie posiada.


Racja, nawet porzadnej strony www nie maja. Amatorszczyzna na calego, mysle, ze support w tej grze nie bedzie rowniez istnial zaden.
Juz lepsze strony www maja autorzy darmowych pirackich shardow.


Posty: 23
Dołączył(a): 23.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 11:01 
Cytuj  
Ale powiem szczerze ze moze to i lepiej.

Dlaczego ???
Gra nie jest rozreklamowana wiec wiedza o niej Ci, ktorzy tak naprawde na nia czekaja. Unikniemy chmary dzieciakow robiacych zamieszanie i zapychajacych kanaly :)

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 11:53 
Cytuj  
exodus napisał(a):
Niby z jakiego powodu CCP laduje olbrzymie pieniadze w marketing eve skoro ta gra jest juz tyle lat na rynku i jest jedna z bardziej rozpoznawalnych mmo.
Moze faktycznie dolary wydane na bannery i drukowane reklamy sa wydane bez sensu ale do jasnej cholery brak kontaktu z prasa, blogami, czy serwisami typu gametrailers niby w czym im pomaga, mniej pracy?


Ale wez pod uwage kiedy CCP rozpoczelo masowa reklame, dopiero jak zmienili sprzet na taki, ktory pozwala im na wiecej niz 30 tysiecy graczy online, wczesniej tylko starali sie utrzymac te 200-250 tysiecy oplaconych kont, teraz zmasowana reklama bo wiedza ze moga sobie pozwolic na duzo wiecej klientow.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 12:19 
Cytuj  
meydanen napisał(a):
Ale powiem szczerze ze moze to i lepiej.

Dlaczego ???
Gra nie jest rozreklamowana wiec wiedza o niej Ci, ktorzy tak naprawde na nia czekaja. Unikniemy chmary dzieciakow robiacych zamieszanie i zapychajacych kanaly :)


Pewnie, bedziesz latal po pustym swiecie jak w Vanguardzie i bil moby, bo zywego gracza spotkasz raz na dzien.


Posty: 23
Dołączył(a): 23.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 12:23 
Cytuj  
Swiat nie bedzie pusty. Ci ktorym zalezy na DF-ie i tak beda o nim wiedziec

****

Posty: 1185
Dołączył(a): 19.01.2009
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 12:29 
Cytuj  
Zadna gra mmo nie utrzyma sie bez reklamy. Nie wiem czemu na sile bronicie nieudolnosci Aventurine, ich olewczego stosunku do klientow, zero supportu, zero reklamy i badziewna strona www.
Przy tej wielkosci grze (ogromny swiat) potrzeba duzo ludzi by go zapelnic. Bez reklamy traca duzo osob, ktore by chetnie pograly ale nie maja szansy dowiedziec sie nawet o tej grze.
Nawet jesli gra bedzie dobra, to przy takiej polityce marketingowej Aventurine bedzie to klapa finansowa. Chyba, ze pojda po rozum do glowy, ale raczej po leniwych Grekach bym sie tego nie spodziewal.

***
Avatar użytkownika

Posty: 19066
Dołączył(a): 31.08.2003
Offline
PostNapisane: 23 sty 2009, 12:37 
Cytuj  
Zarri napisał(a):
Zadna gra mmo nie utrzyma sie bez reklamy. Nie wiem czemu na sile bronicie nieudolnosci Aventurine, ich olewczego stosunku do klientow, zero supportu, zero reklamy i badziewna strona www.
Przy tej wielkosci grze (ogromny swiat) potrzeba duzo ludzi by go zapelnic. Bez reklamy traca duzo osob, ktore by chetnie pograly ale nie maja szansy dowiedziec sie nawet o tej grze.
Nawet jesli gra bedzie dobra, to przy takiej polityce marketingowej Aventurine bedzie to klapa finansowa. Chyba, ze pojda po rozum do glowy, ale raczej po leniwych Grekach bym sie tego nie spodziewal.


Nie zgadzam sie. Jak gra bedzie dobra to wiesc sie rozniesie i graczy bedzie przybywac. Nigdy nie beda to miliony, bo zalozenia gry nigdy nie spodobaja sie milionom.
Nie kazdy produkt wymaga reklamy w formie tradycyjnej (spoty, banery itp).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 738 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 37  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.