Cytuj:
Już mówiłem, że pierwszy zjazd jest w prawo, drugi prosto, a reszta w lewo.
A jak rondo ma 3 zjazdy wszystkie po prawej stronie (np. z lewej leci jakas rzeczka)? Nie ma co zajebista logika, skoro tak upominasz sie o wyciag z przepisow to pokaz nam cos na twoja teorie.
Cytuj:
Rondo to też skrzyżowanie, czyli jak na każdym skrzyżowaniu sygnalizujemy nasz ostateczny(kluczowe słowo) kierunek jazdy.
No wlasnie, a w ktora strone jest ostateczny zjazd z ronda? Kapisz?
Cytuj:
Hmm no cóż podejrzewam, że tak.
No to super, po luku w lewo tez jezdzisz z wlaczonym kierunkiem?
Cytuj:
Niekórzy ludzie niestety wrzucają prawy doslownie sekunde przed zjazdem, a przy użyciu lewego wiadomo co ktoś zamierza zrobić. A skręcanie często jest poprzedzone hamowaniem, to uważam, że wiedza o tym co robi kierowca przede mną jest całkiem pożyteczna. No i może oszczędzić sporo nerwów.
To znaczy ze nie wyrzucasz kierunku prawego przy zjezdzaniu z ronda na 3 i wiecej zjezdzie? Fajnie. Tylko co da gosciowi ktory za toba jedzie sygnalizacja lewego kierunku, jesli w odpowiednim momencie nie zasygnalizujesz zjazdu z ronda?
Cytuj:
Ja myślę o rondzie jako o normalnym skrzyżowaniu, więc sygnalizuję ostateczny kierunek jazdy. Jak na każdym skrzyżowaniu.
Tylko jest taki maly szkopul, rondo to nie jest normalne skrzyzowanie, inaczej by sie nie nazywalo rondem. I jesli juz sie czepiac, to tak przepisy to reguluja, wystarczy przeczytac ze w przypadku zmianu pasu lub skrecie musisz zasygnalizowac swoj zamiar. Wiec jesli zblizasz sie do ronda na ktore musisz wjechac w prawa strone to PO JAKIEGO CHUJA wrzucasz lewy kierunek? Moze takie male zadanie na noc, wez sobie narysuj z gory rondo z 4 ulicami i pokaz gdzie chcesz tam skrecic w lewo wg zasad ruchu drogowego.