Jako, ze serwer poszedl spac troszke sie rozpisze
No to ja napisze swoje pierwsze wrazenia, jako, ze od wczoraj mam mozliwosc pogrania.
Zasiadajac do gry mialem mieszane uczucia. Z jednej strony cholernie chcialem w koncu zagrac w cos co naprawde mi sie spodoba, z drugiej strony mialem obawy o to, ze dfo to nie bedzie jednak to.
Po pierwszym zalogowaniu i malym rozejrzeniu sie napewno trzeba opowiedziec o tym, ze graficznie darkfall odstaje od AOC (byla klotnia o tym kiedys) i nie chodzi tutaj moze o animacje, bo tak naprawde nie ma czasu na to, zeby spogladac na dupsko swojej postaci, wiec wszystkie placzki, ktorym animacje sie nie podobaly moga smialo zagrac. Nie chodzi tutaj o efekty graficzne jak np HDR i postprocesing, bo te stoja na bardzo wysokim poziomie. Najwiekszym graficznym minusem sa tekstury. No przeciez jak zobaczylem niektore tekstury to niewiedzialem czy pierdolnac ze smiechu, czy zaczac plakac nad tym jak kuzwa mozna zrobic w 2009 roku tekstury, ktore rozdzielczosc maja jak na gry komorkowe. No i tak jak do animacji sie nie przyklada uwagi, tak niestety do tekstur juz tak i czasami to naprawde kole w oczy. Najbardziej mi sie podobala klatka(wiezienie), ktore w sumie bardziej by pasowalo pod wzgledem graficznym do Duke Nukem 3d
(podobny poziom prezetowala).
Teraz czas na walke. Imo calkiem przyjemnie sie walczy kazdym rodzajem broni i pod tym wzgledem gra jest the best. Moim faworytem jest strzelanie z luku (a sa tu kusze?), ktore pomimo swojej prostoty daje mi sporo funu. Najwiekszym mankamentem w czasie walki pve jest fakt, ze cholernie latwo i niechcacy mozna dostac crima (sorry, rogue), dlatego, ze wszystko bardzo szybko sie dzieje, a czesto na jednego mobka rzuca sie po kilka osob. Oczywiscie, jak ktos zobaczy crima to w 80% przypadkow sie rzuci na Ciebie, bo darmowy loocik zawsze jest przydatny (2 razy juz tak padlem, jak sie po kilka osob za mna rzucilo).
Taka zachlannosc na mobki wywodzi sie z tego, ze niestety spotow jest bardzo malo i juz w tej chwili jest przepelnienie na wiekszosci, na ktorych bylem. Jezeli nie zrobia czegos z tym to po otwarciu kramiku bedzie juz naprawde ciezko cokolwiek zrobic na spocie.
O magii nie bede nic pisal bo jakos nie wyprobowalem tego do konca. Zakupilem co prawda jeden czar, ale i tak w 99% przypadkow uzywam tego mana missile.
Moze troche o swiecie. Nie zwiedzilem tego duzo, jednak pod tym wzgledem rowniez mam troszke mieszane uczucia. Po pierwsze to o czym wspominalem, to pustki. Oprocz spotow z mobami przydalby sie tzw. wild lifie, o ktorym juz tutaj ktos wposminal. Krajobraz jest troszke za monotonny (w koncu jak w wiekszosci mmo), jednak naprawde daloby sie z tego sporo wiecej wyciagnac. Jezeli znajdzie sie juz cos odmiennego od reszty krajobrazu (jakas wioska, miasteczko) to niestety najczesciej jest opuszczone. Az w oczy kluja miejsca, w ktorych przydaly by sie spoty z mobkami.
Ktos wspominal o tych uniwersalnych bankach etc. Imo zrobienie lokalnych bankow przynioslo by wiecej problemow niz korzyscy, dlatego, ze bieganie po swiecie jest lekko mowiac upierdliwe i takie lazenie od banku do banku moglo by byc naprawde wqrwiajace.
O Craftingu rowniez narazie sie nie wypowiem, bo dopiero co wykupilem skill Herbalism to krecenia jakis malych potionkow, o dziwo jest jeszcze alchemy i nie wiem do konca, ale wydaje mi sie kolejnym etapem po herbalismie, zeby robic mocniejsze poty.
Gathering jest calkiem niezly (sa nawet skille do szybkiego harvestingu), ale w niektorych momentach nurzacy. Gathering jest bardzo podobny do tego z UO, jednak mamy tutaj zajebiscie duze zroznicowanie matsow, co dla ludzi, ktorych kreci craft bedzie napewno sporym plusem (dla mnie jest).
Kolejna rzecza, ktora kole w oczy to pedaly napierdalajace na makrach (spelle oraz wlasnie harvesting). Dzisiaj na forumfall zostala juz podana stosowna informacja, wiec moze sie to zmieni. Czasami po prostu czuje sie jakbym kurwa gral w L2 z botami. Jezeli juz o botach mowa, to na 100% nie ma sie co nimi przejmowac, bo nie maja racji bytu tutaj.
Brakuje mi takiego housingu z UO. Mam nadzieje, ze w niedalekiej przyszlosci sie pojawi.
GUI i ogolne sterowanie sa naprawde super i po przyzwyczajeniu gra sie swietnie. Chcialbym, zeby zrobili automatyczne stackowanie itemkow, bo po kilku mobach mam straszny smietnik w plecaku, bo w ferforze ograbiania ciala nie ma czasu na dokladne namierzanie, zeby stacknac item.
I uradowalbym sie jakby dali mozliwosc stworzenia wiekszej ilosci paskow, ktore bylyby widoczne jednoczesnie, poniewaz 1 - 10-cio slotowy to jednak za malo, a jakos nie potrafie sie przyzwyczaic do manipulowania paskami poprzez Shift+1-9 (moze w WoWa powinienem pograc przed dfo, to bym sie nauczyl
)
I uradowalbym sie podwojnie z mozliwosci zoomowania mapy (nie minimapy, bo tu zooming jest, chociaz chujowy;) )
Podsuwowywujac caly ten moj troche przydlugi wywod, to jestem cholernie zadowolony z tej gry i czuje, ze spedze przy niej sporo czasu. Sa jakies rzeczy, ktore mnie wqrwiaja, jednak mi przykladowo grafika w zaden sposob nie przeszkodzi w graniu, jezeli gra ma to cos. A ta gra wlasnie to ma. Goraco zachecam wszystkich do sprobowania (jak kramik otworza).
Wymagania sprzetowe sa okey.
na Quadzie 6600, 4GB ramu, GF 8800 GT gram na rozdzielczosci 1900/1200, full detalach (jedynie shadows wylaczone, bo czasami powodowaly male krzaki) gra sie bardzo przyjemnie i bez zadnych krzakow.
pingi: 37-42, max jaki zanotowalem to 6x...