Zaczynam gre, zrobiłem sobie dzisiaj chara Gallente - Jin-Mei no i startuje gre. Zamierzam bonus time w trenowaniu zużyć głównie na learning + atrybutowe skille. Czy to dobry kierunek?
Rozumiem że atrubuty ktore teraz są dla wszystkich na starcie rowne moge sobie 2 razy za darmo zmienić. Mam pytanie bo juz sie zorientowalem że to ważne w zalezności jak chce sie grać. Jak je ustawić na początek? Chce trenować możliwie szybko, no i robic to co typowy n00b robić może, czyli zapewne po trochu wszystkiego
Docelowo chce mieć chara PvP... ale domyślam się że to nieprędko
Krotko mówiąc... czy charyzma low, perc + int dużo, dobrze kombinuje?
Pierwsza i najważniejsza rzecz: cechy charakteru (a bardziej poprawnie: atrybuty) określają tylko jak szybko Twoja postać uczy się danej umiejętności. Nic więcej.
Każdej umiejętności, przypisane są po dwa atrybuty:
a) Primary czyli główny, najważniejszy - rozwój tego atrybutu najbardziej wpłynie na czas treningu danego skilla.
b) Secondary czyli kolejny, pomocniczy - też wpływa na rozwój skilla ale nie tak bardzo jak Primary.
Jak pewno zauważyłeś, każdy skill w grze, jast posegregowany w konkretne działy. I tak:
Dział Primary/
SecondaryCorporation Management: Memory / Charisma
Drones: Memory / Perception
Electronics: Intelligence / Memory
Engineering: Intelligence / Memory
Gunnery: Perception / Willpower
Industry: Memory / Intelligence
Leadership: Charisma / Willpower
Learning: Memory / Intelligence
Mechanic: Intelligence / Memory
Missile Launcher Operation: Perception / Willpower
Navigation: Intelligence / Perception
Science: Intelligence / Memory
Social: Charisma / Intelligence
Spaceship Command: Perception / Willpower
Trade: Charisma / Memory
Ogólnie przyjęła się taka o to "hierarchia ważności atrybutów": Intelligence, Memory, Perception i Willpower. Charyzma jest najmniej przydatnym atrybutem w grze więc jest zupełnie pomijana.
Niektórzy wolą takie ustawienie: Intelligence, Perception, Memory i Willpower i wysnuwają przy tym różne teorie ale ja z własnego doświadczenia wiem, że i tak najważniejszy jest... avatar! Po pół roku zrezygnowałem z graniem Caldari Achura (rasa mająca najlepiej dobrane atrybuty) bo już nie mogłem znieść widoku tej skośnookiej gęby
Te ustawienia pozwolą Ci na najbardziej równomierny rozwój postaci we wszystkich działach ale... pamiętaj: nie da się być dobrym we wszystkim! Chyba, że za 27 lat bo na tyle obliczono czas potrzebny do wyuczenia się wszystkich umiejętności :laugh:
Tak więc: jak nie wiesz czym chcesz się zająć w EVE, wykorzystaj opisany przeze mnie układ. Jeżeli zaś wiesz, sprawdź po prostu jakie są najważniejsze atrybuty dla konkretnego działu i je podnieś:)
Tyle ode mnie
P.S. Napisałem tego posta tylko dlatego, że sam się przyznałeś, że z angielskim u Ciebie nie najlepiej. Podstawy tej gry omówione są w tutorialu, który powinieneś zrobić zaraz po pierwszym uruchomieniu EVE.
Narazie bym nie ruszał atrybutów, potrzebował bedziesz zarówno skill enginering, electronics, drone, gunnery, mechanics itd ... najbardziej optymalnie jest miec atrybuty zbilansowane, ale na to są różne zdania, to co stracisz na enginering i mechanics majac niski mem i int zyskasz w gunnery, navigation itd ...