Qraczek napisał(a):
Roznica miedzy nami polega na tym, ze ja nie nazwalbym tego skillem tylko ograniem i wyuczeniem pewnych mniej lub bardziej PODSTAWOWYCH odruchow. "Skilla" jak zaznaczylem wczesniej wymaga PvP - bo ono wymaga zagran nieszablonowych - bo przeciwnik nie jest oskryptowany jak wszystko w PvE.
PvP jest tak samo szablonowe jak pve. Taktyki ktore stosujesz na arenie wzgledem roznych setopow sa zawsze takie same. Bo tylko one w mniejszym lub wiekszym stopniu przynosza efekty.
Skill o ktorym tutaj mowimy to ewentualnie szybkosc podejmowanych decyzji i obycie w sytuacjach ktore zaistnialy.
Przyklad szablonowosci:
2v2 - healer + dps. Daliscie rade przebic sie przez caly healing i dojechac dps do 30%. W tym momencie healer zaczyna castowac duzego heala. Co robisz:
a) stukasz klawisze 3 razy szybciej aby zajebac dps zanim tamten dokonczy castowac
b) co to jest heal
c) rzucasz counter spela/ owce / jakikolwiek inny cc na healera i dobijasz dps.
Szablonowosc PvP jest identyczna. Jednak skill w pvp oraz w pve odroznia graczy dobrych od tych hujowych.
Znam gosci ktorzy nie maja pojecia o pvp, ale sa doslownie niesamowici w pve. Pod wzgledem taktyk, rozpracowywania pewnych encounterow, znajdowaniu przeroznych sposobow na to jak rozwiazywac problemy na bosie.
W WoWie ( mimo zenujaco latwego kontentu ) ciagle jest delikatna roznica miedzy looserami co wciskaja klawisze, a gosciami co wiedza o co chodzi. I to jest skill.
A achivmentu wg mnie tez sa gowno warte ( heroikowe 25 oraz 10), ale jesli ktos ma chec je robic i czuje ze to jego kolejny goal w grze, to niech mu ziemia lekka bedzie. Wazne zeby mial z tego fun