Hejka
Ostatnio mój mąż dostał się do bety Fallen Earth, postapokaliptycznego MMO skrzyżowanego z shooter'em, a ja korzystając z chwili nieuwagi dosiadłam się do jego konta i pobiegałam trochę po pustkowiach.
Grafika.
Pierwsze wrażenie to
Deja Vu z Fallouta3 (klimat, scenerie, tematyka, sprzęt). Drugie skojarzenie to Anarchy Online. I.. jest to niestety minus bo skojarzenie biegnie w kierunku archaicznego systemu i grafiki. No niestety, Fallen Eearth prezentuje się nie adekwatnie do możliwości współczesnych komputerów. Tekstury mimo iż w trybie Very High są nieciekawe (poniżej screeny 1920x1200, AA, FA), animacja ruchu niby ok ale modele postaci kiepskie i w efekcie odbiór przeciętny.
Grywalność.
No cóż, nigdy nie byłam miłośniczką strzelanek ale Fallen Earth nadrabia elementem rpg - mnóstwo statystyk, bardzo rozbudowane opcje tworzenie i rozwoju postaci, masa (w sensie MASA!) sprzętu i .. coś co zwróciło moją szczególną uwagę - crafting (dalej w opisie).
Gra jest klasyczną levelówką, w której exp zdobywany z walki (mniejszy udział) oraz questów (większy udział) przekłada się na awans postaci. Każdy level podzielony jest na kilka częsci, za których skompletowanie otrzymujemy punkty awansu. Te punkty można wykorzystać do zwiększenia statystyk postaci - atrybutów oraz podstawowych skilli (poza skillami produkcyjnymi, które rosną w miarę ich używania). Skille mają dobrane parami atrybuty je wspomagające (np 75% dexterity, 25% perception).
Crafting.
Crafting będzie w tej grze głównym źródłem wszelakiego sprzętu. Tworzyć można w sumie wszystko, począwszy od paliwa dla rumaka, przez bron i zbroje, do pojazdów mechanicznych. Składniki do produkcji walają się wszędzie, leżą często nawet w miasteczkach/bazach npców. Typów tych surowców jest od jasnej cholery. Do produkcji wymagana jest recepta (której aby się nauczyć trzeba dysponować odpowiednim poziomem tradeskilla i którą trzeba kupić/znaleźć) oraz wspomniane składniki. Proces produkcji zajmuje czas ale na szczęście po uruchomieniu produkcji czegoś nasza postać może robić już dalej co chce (biegać, walczyć itp). W chwili ukończenia produkcji w odpowiednim oknie pojawia się komunikat i klikamy complete w celu otrzymania przedmiotu.
Walka.
Prowadzona może być bronią białą oraz palną. Każdą broń, którą znajdziemy możemy wykorzystać o ile nasza postać spełnia wymagania co do skilla broni (rifle, pistol, mellee). Wyekwipowana broń pojawia się na naszej postaci na jednym ze slotów (pasek, kieszenie, przewieszona przez plecy) - jest tego sporo i po pewnych czasie wygląda się jak wielbłąd. Wybór broni jest pod ctrl+mouse wheel. Aby rozpocząć walkę trzeba kliknąć Tab (pojawia się celownik), reszta jak w fpsach (przeładowywanie, widok przez scope itp). Nie jestem przyzwyczajona do fpsów więc walczyło mi się trudno (zwłaszcza bronią białą).
Grafika: 5/10
Dźwięk: 6/10
Klient/Stabilność: 5/10 (podczas mojej sesji 2 crashe, 2 freezy)
Grywalność: 6/10 (+1 za crafting i gathering)
Podsumowanie: gra przeciętna wizualnie, potencjalnie wciągająca bogatymi opcjami rozwoju i możliwościami produkcyjnymi.
Screeny:
http://zapodaj.net/58066016.jpg.html
http://zapodaj.net/62734473.jpg.html