Dlaczego Darkfall umiera?
Okiem gracza posiadającego atrybuty rzędu 60-70 i magie 80-100
czyli można przyjąć ze jestem semi-veteranem.
Otóż Darkfall umiera najkrócej mówiąc bo gra się wyludnia.
W/g serwisów analitycznych w Darkfalla teraz średnio jest załogowanych w jednej chwili
do 500osob oraz w przeciągu ostatnich kilkunastu dni załogowało się do gry ok 2500 rocznych osób.
Serwer przewiduje do 10tysiecy graczy.
Teraz zadajmy sobie proste pytanie czy dla 500-1000 osób online w jednym czasie warto
prowadzić tak duży projekt? Gdyby to była gra przez przeglądarkę ala ogame to może tak
ale uważam ze nie jeśli gra stoi na kastrze serwerów.
-------------
Pomijajac serwisy analityczne bo tu może być duża granica błędu a my także nie znamy
wydatków i profitów firmy istnieje cos takiego jak kondycja gry okiem gracza:
Zadąłem kilku osoba pytanie którzy juz grają sporo czasu w nią czy uważają ze
Darkfall biedzie obchodzić drugie urodziny (za jakieś 10miesiecy)? Wszyscy hurtem odpowiadają tak samo że NIE.
Często jest tak ze kiedy to gracze zaczynają wyczuwać że cos jest nie tak to w rzeczywistości jest znacznie gorzej.
-------------
Tak dużo paplania a gdzie jakieś dowody ze serwer się wyludnia?
To sprawa jest dość prosta i namacalna.
1. Ilość osób odchodzących z gry np. z Twojego klanu a ilość nowych rekrutów którzy zostają po trialu w grze.
2. Ilość osób spotykanych podczas wypraw pvp.
3. Ilość częstotliwość oraz wiekość ataków na własne miasta.
4. Doświadczenia graczy.
Ad1.
Tendencja wizualnie malejąca z kanu z allaienstu z informacji o innych klanach.
Ad2.
Po za miastami to tylko kilku początkujących graczy na gobelinach. A gwiazd do miasta to samobójstwo noo chyba ze masz ekipie koksów bądź kampesz pod miastem.
Ad3.
Ataki są rzadkie i przeważnie atakują je 2-3os tzw. koksy którzy wycina wszystkich bo wieżyczki w Darkfallu to służą jako radary a nie do strzelania.
Ad4.
Powielekroć słyszę jak gracze narzekają ze nie mogą znaleźć cos dla siebie jakiegoś pvp - jada przez pół mapy i nikogo nie ma po czym desperacja wjazd w miasto i niech się dzieje wola nieba.
-------
Przyczyny czemu serwer się wyludnia.
Skoro to gra PVP full loot to zarówno wilki jak i owieczki musza być zadowolone i mięć swój przyjemny plan na grę długoterminową.
Ponieważ wilki musza mięć swoje owieczki a owieczki chcą być wilkami kiedyś i tu zaczynają się schody.
unbalans graczy:
Różniąca pomiędzy graczem początkowym a zaawansowanym jest tak wielka ze ten początkujący może tylko klękać. W ogóle różnica pomiędzy 1 miechem grania więcej jest ogromna.
A jeden koks potrafi zabić 4-6graczy.Ty go bijesz za 10 on Cię za 40 on ma 400hp Ty 250.
Grind:
Aby stać się koksem trzeba być w grze miecznikow-mago-lucznikiem z atrybutami 80+ - czyli osiągnąć prawie wszystko.
O ile:
-magie można wyszkolić za jakieś 4miliony (niestety juz nie exploidujac mobki bo niedawno poprawili aby "ułatwić" nowym)
-miecz oczywiście zarówno 1reczny jak i 2 ręczny da się wytrenować na mobkach w jakieś 2-3miechy
-luk to jakieś 100tys strzał na dzień dobry
To atrybutów szybko nie podniesiesz - jedna noda ory to 0,02sily a kopie się ja z 10min na pol-afk.
Oczywiście nigdy nie wyłączasz na noc komputera bo trzeba pływać w ścianę bo to tez podnosi atrybuty.
Chcesz podnieś statystyki pasywne do defensa? Idziesz na mobki Browlingi i stoisz zasłonięty tarcza 10 godzin.
Chcesz podnieś willpower? Idziesz do miasta startowego zabijasz kogokolwiek wieżyczki Cię zabijają odradzasz się w nim z 1hp i znów kogoś atakujesz teraz cię wieżyczka na raz zabije ale nie przerwie strzału nawet jak leżysz to teraz będziesz sobie tak leżał
kolejnych 10godzin bo ostrzał z wieżyczek podwyższa willpower.
Chcesz zarobić? Idziesz do dungeona na spot jakiś oddalony od wejścia jak ktoś do niej wejdzie to będziesz miał dużego laga wtedy/quit i idziesz obiad zejść.
Efektywny grand to oczywiście makra np w AutoHotkey:
$~L::
loop
{
loop 20
{
GetKeyState, state, Capslock, T
if state=D
{
Send {Numpad3}
send 6
sleep 50
send {click left}
sleep 50
send 7
sleep 50
send {click left}
sleep 50
send 8
sleep 50
send {click left}
sleep 50
send 9
sleep 50
send {click left}
sleep 50
send 0
sleep 50
send {click left}
sleep 50
} else return
}
send '
sleep 3500
send {click left}
sleep 2000
}
Kastuje co cooldown jeden z 5 czarów a po 20 pętlach odnawia mane kosztem życia oczywiście z dobry dura saff od dobrego craftera który najpierw zrobił milion gaci aby mięć dobre dura na nich.
Generalnie przez pierwsze 2 miesiące grając dzień w dzień po 5h jesteś chodząca tekstura która się zabija(średnio 5 razy dziennie tracąc Twój urobek na rzecz kokosów - pomija tu fakt przyklejenia się do wieżyczki i kopanie przez 2 miechy drewna).
Przez kolejne 2 miechy grania po 5h dziennie oszukujesz siebie ze zaczynasz nawiązywać walkę a tak naprawdę giniesz 2 razy dziennie (czemu tylko 2 razy bo juz od dawna wiesz że najpierw uciekasz a później pytasz bądź wchodzisz na konia wciskasz spacje i wpisujesz /quit).
I w końcu po 6 miechach grindu jesteś gość! Nagle przestajesz narzekać i bronisz praw koksów ze trzeba odgrindowac swoje a jak CI się niepodoba to zmień grę. Tylko do czasu... do czasu w którym owieczki którym się nie chce tak koksić rezygnują z gry a koksy nie mają kogo zabijać a ten czas właśnie nadszedł....
------
reklama:
Darkfall nie ma kompletnie zadanej reklamy - poszperajcie w necie za banerami reklamowymi za boxowana wersja gry...
[
jedna z przyczyn czemu w EvE gra 40tys ludzi:
http://www.youtube.com/watch?v=Am7PFiKCW0U
]
podejście twórców gry do community:
Poszperajcie na forum gry ile jest odpowiedzi moderatorow na pytania - 1 na 100 postow usłyszy jakąś odpowiedz (myślisz płacisz to wymagasz? ... nie tutaj)
Informacji o latkach gry sa udostępniane dopiero PO ich wprowadzeniu i sprawdzeniu na graczach( sciągsz łątkę i nie wiesz co ona zmiania)
Jeśli GM do Ciebie napisze to 1 jego znanie brzmi tak:
"Czemu łamiesz warunki umowy...wytłumacz się"
odpowiadasz "czemu?"
"Dziękuję życzę miłego dnia"
Chodzi oto ze GM podróżują jak menele po serwerze i szukają ludzi na AFK (tak dobrze czytacie podróżują swoimi bohaterami i piszą do ludzi prywatne wiadomości bo nie maja zadanych zapytań do bazy danych) którzy np. pływają czy kastuja na siebie jakiś czar.
Nie maja zadanych dowodów obrazu Cię oskarża i żąda wyjaśnień inaczej ban. Przynajmniej polowa populacji która gra juz od coajmiej 4miechw ma 1 bana lub więcej.
Podejście twórców gry do swojego projektu wspierające nowych graczy na przełomie roku istnienia:
- nieznaczne zwiększenie szybkości uczenia się
- wprowadzeni bodaj 12godzinnego okresu ochronnego
Obserwując politykę twórców gry i ich zmiany wróże kolejno:
1. Coraz większe pustki i dysbalans
2. Przyłączenie amerykańskiego serwera do europejskiego
3. Koniec projektu
----
Podsumowując jeśli jesteś harcorowcem co ma dużo czasu i masz stalowe nerwy i grind z ala Linage2 Ci nie straszny oraz ze wierzysz ze gra przetrwa to gra dla Ciebie