gandzialf napisał(a):
Nie znam się ale w jakimś artykule pisali, że nie instalowali tam ILS'a na przylot tuska i putina tylko MMLS – Mobile Microwave Landing System.
Pierwsze słyszę prawdę mówiąc. Nawet jeśli tak było to nie umożliwia to lądowania w każdych warunkach. Tak jak napisałem, żeby móc lądowac w każdych warunkach to naprawdę jest przerąbana sprawa. Na heathrow muszą w miejscu gdzie stoją radiolatarnie wylewac hektolitry elektrolitu żeby móc odpalić ILS kat 3.
Jakby to było takie proste, że wystarczyłoby przywieźć na ciężarówce MMLS i można lądować w każdych warunkach to przecież nikt nie budowałby stacjonarnych urządzeń radionawigacyjnych.
@Marek
Cytuj:
2. Mgła nad lotniskiem - była w końcu czy nie? Na filmiku który oglądałem na youtube nie było ani sladu mgły, a cała akcja była w lesie, film kręcony max 30min po wypadku. Czy niesamowicie gęsta mgła w lesie może się rozwiać w pół godziny?
Nie wiemy czy mgła, nikogo z nas tam nie było. Natomiast wszystko wskazuje na to że była. Wszystkie źródła podają że była, a jej obecność jest wymieniana jako jedna z przyczyn katastrofy. Dlaczego nie widzisz mgły w 30 minut po wypadku? Jest kilka wyjasnień.
1. Mgła nawet od wysokości 0 może zniknąć w ciągu 10 minut jeśli wyjdzie słońce.
2. Rozbił się samolot, zapalił się i rozgrzał powietrze dookoła, więc mgła zniknęła.
3. Zamglenie mogło występować od 15 metrów, nie przeszkadza nikomu na ziemii ale lądować się nie da
4. No i las, hehe.
Cytuj:
4. Jakim cudem samolot nagle znajduje sie na wysokosci 2,5 metra w odległości kilometra przed płytą lotniska i ścina drzewa pod różnymi kątami, jakby leciał przechylony?
ścina drzewa pod różnymi kontami bo leci przechylony
Cytuj:
Jak pokazują na filmie pierwsze ściete drzewa to z zasadzie cienkie krzaki. Czy nie widziano ziemi z wysokosci 2,5m, pilot nie czuł że haczy o drzewa? Dlaczego doświadczony pilot nawet nie próbuje odbić w górę (a może próbuje). Czy z technicznego punktu widzenia ten samolot można by poderwać do góry i uniknąć katastrofy - czy było już za późno?
Silnik odrzutowy ma spory 'delay'. Tu nie ma tak jak w twoim passacie 2.0 tdi full opcja, ze przy 1,5k obrotów dodajesz gazu i jedziesz. Tam dodajesz gazu i czekasz az zacznie to działać. Napewno próbował i nie dał rady.
Cytuj:
3. W samolocie znajdują się 3 wysokościomierze ciśnieniowe, 1 radiowysokościomierz + TWA. Nawaliły wszystkie naraz? Czy może pilot który na swoim koncie miał 3000 przelatanych godzin źle odczytał wskazania?
Jeśli były źle nastawione wysokościomierze, to wszystkie trzy. Z radiowysokościomierzy raczej sie nie korzysta w samolotach pasażerskich. W dalszym ciągu głównym przyrządem pozostaje wysokościomierz barometryczny. Radarowy jest po to, żebyś wiedział jaka jest wysokość jeśli nikt nie jest w stanie ci powiedzieć jakie jest ciśnienie.
Cytuj:
5. I najważniejsze pytanie - dlaczego zamach terrorystyczny, "poprawienie" samolotu w trakcie ostatniego remontu (podobno na terenie byłego ZSRR) od razu z góry wykluczono? Czy to normalne?
Nie sądzę żeby zostało to odrzucone, badają i ten wątek tylko najmniej się o tym mówi. Bo po co kogoś ostrzegać.