mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
Autor Wiadomość
**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 2 maja 2010, 22:17 
Cytuj  
tczewiak napisał(a):
Cytuj:
Wiec w porownaniu z jakastam ponizej 640x480 na konsoli roznica jest znaczna

PS1 wyciągało 800x600 (przykład: FF9).
PS2 pewnie 1024x768 albo coś w ten deseń. (Sprawdziłem i było to 1280x1024)


Ahahahaa..... dobra ok nastepny kurwa znawca. Prawie jak pro-konsolowiec mareczek lol. PS2 gry w 1280x1024? Ty myslisz co piszesz? X360 i PS3 ledwo ciegna teraz 720p w 30 FPS w niektorych tytulach.

Dla twojej informacji rozdzieczoscia gier na PS2 bylo odpowiednio:
480i dla NTSC i 576i dla PAL. Jak gra i ekran obslugiwaly Progressive Scan to bylo to 480p i 576p.
PS1 mialo gry w rozdzielczosci jeszce nizszej - dokladnie to w 320x240.

" (Sprawdziłem i było to 1280x1024)"
Sprawdziles ale nawet nie wiesz co sprawdziles - doczytaj. :)

PS. Nawet jesli to upscaling to poszukal sobie screnow z np. FFX z emu puszczonego w full HD albo pusc u siebie na kompie a potem porownaj z konsola. Niebo a ziemia.
I wlasnie o to chodzi - bo mnie stare gry odrzucaja dlatego ze sa brzydkie i pikselowate. Da sie temu zaradzic wiec nie widze powodu aby sie meczyc z pikseloza PS1/PS2.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 2 maja 2010, 22:31 
Cytuj  
PSX:
Cytuj:
* Handles 2D graphics processing separate from the main 3D engine on the CPU
* Features:
o Maximum of 16.7 million colors (24-bit color depth)
o Resolutions from 256x224 to 640x480
o Adjustable frame buffer
o Unlimited color lookup tables
o Maximum of 4000 8x8 pixel sprites with individual scaling and rotation
o Emulation of simultaneous backgrounds (for parallax scrolling)
o Flat or Gouraud shading and texture mapping
o 1 MB of VRAM

PS2:
Cytuj:
"Graphics Synthesizer" clocked at 147 MHz

* Pixel pipelines: 16
* Video output resolution: variable from 256x224 to 1280x1024 pixels
* 4 MB Embedded DRAM video memory bandwidth at 48 gigabytes per second (main system 32 MB can be dedicated into VRAM for off-screen materials)
o Texture buffer bandwidth: 9.6 GB/s
o Frame buffer bandwidth: 38.4 GB/s
* DRAM Bus width: 2560-bit (composed of three independent buses: 1024-bit write, 1024-bit read, 512-bit read/write)
* Pixel Configuration: RGB: Alpha:Z Buffer (24:8, 15:1 for RGB, 16, 24, or 32-bit Z buffer)
* Dedicated connection to: Main CPU and VU1
* Overall Pixel fillrate: 16x147 = 2.352 Gpixel/s (rounded to 2.4 Gpixel/s)
o Pixel fillrate: with no texture, flat shaded 2.4(75,000,000 32pixel raster triangles)
o Pixel fillrate: with 1 full texture(Diffuse Map), Gouraud shaded 1.2 (37,750,000 32-bit pixel raster triangles)
o Pixel fillrate: with 2 full textures(Diffuse map + specular or alpha or other), Gouraud shaded 0.6 (18,750,000 32-bit pixel raster triangles)
* GS effects: AAx2 (poly sorting required), Bilinear, Trilinear, Multi-pass, Palletizing (4-bit = 6:1 ratio, 8-bit = 4:1)
* Multi-pass rendering ability
o Four passes = 300 Mpixel/s (300 Mpixels/s divided by 32 pixels = 9,375,000 triangles/s lost every four passes)


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 7136
Dołączył(a): 24.11.2003
Offline
PostNapisane: 2 maja 2010, 22:33 
Cytuj  
Tak jak Keii pisal, przy PS1 i ustawianiu pluginow to ogolnie kazda gra ma swoje widzimisie, ale polecam jeszcze przeczytac to:

http://www.racketboy.com/retro/sony/ps1 ... tings.html

I grac w Xenogears :p


Co do grania w FF7 na PSP a PC - przyklad, nie regula. Finale wydane na PC to byly niestety faile pod wzgledem konwersji (nedzna jakosc filmikow, czy muzyka w midi w siodemce sic!)

**
Avatar użytkownika

Posty: 8077
Dołączył(a): 16.11.2004
Offline
PostNapisane: 2 maja 2010, 22:48 
Cytuj  
Keji - to co ty wypisales to sa rozdzielczosci obslugiwane przez GPU (np moja karta graficzna moze wyjebac chyba nawet ~3000x2000 i co z tego?) i jego teoretyczne mozliwosci techniczne. Teraz sprawdz sobie w jakich rozdzialkach byly gry. Ciekawe jak chcesz wyswietlic gre w 1280x1024 na 15letnim TV CRT do ktorych te konsole sie podlaczalo. LOL Nawet dzis jak podlaczysz PS3 np. do CRT TV to sygnal idzie w 576 bodajze.

Myslcie troche. W identycznych rozdzialkach sa np. filmy na DVD.

Dlatego napisalem: "Sprawdziles ale nawet nie wiesz co sprawdziles - doczytaj."

Zreszta wlaczcie sobie jakakolwiek gre na PS2, przeciez zeby strasza i obraz migota jak pojebany - czy to wyglada na rozdzielczosc 1280?

/rence

"22. At what resolution does most PS2 games run at?

Most of them run at 640 x 448 interlaced"


Z jakiegos faka na stronie o PS2.

W rozdzielczosciach o jakich piszecie to moze sa menusy tych konsolek zrobione - MOZE.

To tyle z mojej strony kwestia sprostowania bredni tczewiaka.

*
Avatar użytkownika

Posty: 6736
Dołączył(a): 18.09.2004
Offline
PostNapisane: 2 maja 2010, 22:59 
Cytuj  
Doczytaj zanim zaczniesz po innych jechać.
GT4:
Cytuj:
The NTSC version supports 480p, 1080i, 4:3 & 16:9
The PAL version only supports 576i
Only racing is done at HD, the menu still falls back to 480i
480p, 1080i requires Component Cables
480i, 576i, 4:3, 16:9 will run fine on Composite, S-Video, & SCART

Cytuj:
GT4 will run at HDTV 1080i resolutions in single player mode (or LAN play) with a notable improvement in image

Tak, to tylko jedna gra, ale pokazuje, że PS2 jest w stanie coś takiego wycisnąć.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 15620
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 2 maja 2010, 23:07 
Cytuj  
Super szpecu kabraxisie :D
Mówię o tym co konsola jest w stanie wypluć. W wypadku FF9 akurat natywną rozdzielczością było 800x600 - stąd brały się kiedyś problemy z emulacją. SE chlubiło się, że przeskoczyli bariery technologiczne (a właściwie, że wykorzystali GPU do granic możliwości). W sumie pojawiły się 3 lub 4 gry na PS1, które osiągnęły 800x600.
Nie chce mi się kłócić co jest w stanie wyświetlić kineskop CRT, ale w skrócie - nie jest on limitowany do 320x240, ani do 640x480. Oczywiście przyjęto pewne standardy, ale... praktycznie te same płyty główne były wykorzystywane w automatach do gier, a tamtejsza elektronika pozwalała na wyciśnięcie nieco więcej z kineskopów niźli to, co trzymasz w domu. W moim automacie jest stary Hantarex, który już >20 lat temu potrafił wyświetlać dość kosmiczne rozdzielczości (nie chcę teraz skłamać, ale było to chyba 720x576).

Odnośnie PS2 jestem prawie pewien, że była możliwość wypuszczenia sygnału na wyższe rozdzielczości - chociażby poprzez przejściówki do VGA.


_________________
ciemny lud to kupi
Deshroom napisał(a):
jeszcze mnie lewy kciuk boli od biegania

***
Avatar użytkownika

Posty: 12370
Dołączył(a): 23.04.2002
Offline
PostNapisane: 3 maja 2010, 12:08 
Cytuj  
720x576

wlasnie tak natywnie renderowala Sega Saturn


_________________
"Trust your heart if the seas catch fire, live by love though the stars walk backward."

***
Avatar użytkownika

Posty: 10599
Dołączył(a): 26.02.2002
Offline
PostNapisane: 3 maja 2010, 13:43 
Cytuj  
Aldatha napisał(a):
720x576
wlasnie tak natywnie renderowala Sega Saturn

Bo to jest standardowy PAL SD :)

X.


_________________
http://zaginiony.net

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.