Cytuj:
Tak , ale imho colossus jest o niebo lepszy od ht, poniewaz:
-w 2 turach ataku (troche krocej niz trwa storm) zada bez upgrejdow 60dmg
- nie zuzywa energii , wiec po pierwszym ataku mozesz dalej napierdalac
- nie da sie uciec spod jego aoe
- nie musisz robic reasearcha zeby dostac aoe.
- moze lazic po klifach, wiec moze samodzielnie radosnie zwiac przed atakiem.
i jeszcze jedno do collosa:
- zasieg ;]
Natomiast HT:
-przy dobry spamie psi storma zniszczy 60% armii zerga w czasie, gdy collos zada swoje 60dmg. jak dochodzi do bitwy, a sa one bardzo dynamiczne to HT zada o NIEBO wiekszy dmg ze wzgledu na to ze jednostka potrzebuje ze 2 sekundy zeby wykorzystac caly swoj potencjal bojowy (mane)
- w porównaniu do collosa jest tańszy
- o wiele cięższy do wyciągania w bitwie, nie rzuca aż tak się tak w oczy i nie dostaje od air
- aoe ht jest oczywiście o wiele większy i co ważne atakuje również air units. w late game zergi często grają bloodlordy z hydrami i calym innym crapem pod spodem, psi stormy i seeker missile robia miazge w tak skomponowanej armii raniąc wszystko na raz.
Na terrana jeszcze bardziej przydatne, bo przecież medivackow sie nie omija w żadnej sytuacji.
Nie próbuje udowodnić, że HT jest lepszy, bo nie jest. Jest po prostu inny niż collosus i zależnie od sytuacji i kompozycji armii przeciwnika/mapy jeden jest bardziej lub mniej użyteczny.
Cytuj:
wnioski: ht w sc2 sa rownie uzyteczni co scouty w sc1.
Święta prawda.