Mark24 napisał(a):
artykuł na golu sprzed pół roku
No to tu masz nowszy artykul. Skopiuje caly bo tam trzeba miec abonament aby to przeczytac.
Kod:
Na przekór producentom konsol, prorokującym rychły koniec grania na „blaszakach”, rynek gier na komputery PC radzi sobie całkiem nieźle. Według danych przedstawionych przez PC Gaming Alliance przychody z globalnej sprzedaży w tym segmencie branży gier wideo wzrosły w ubiegłym roku o 3% i sięgnęły 13,1 mld dolarów.
Raport horyzontalny na zlecenie PC Gaming Alliance przygotowała specjalizująca się w badaniach branży gier wideo firma DFC Intelligence. Wyniki analiz wskazują na kilka istotnych kierunków rozwoju rynku gier na pecety.
Podstawę wzrostu przychodów ze sprzedaży gier i oprogramowania dla komputerowych graczy w 2009 roku stanowił rosnący popyt na produkty dostępne w dystrybucji online. Trend, który już wcześniej mocno zaznaczył się w krajach azjatyckich, jest coraz silniejszy w Europie i Ameryce Północnej.
Jak informuje David Cole, jeden z analityków DFC Intelligence, 70% ankietowanych w badaniach graczy przyznało, że kupuje pełne wersje gier poprzez internet, a ponad połowa wybiera produkty dostępne w postaci cyfrowej.
Rosnące zainteresowanie zakupami gier przez internet, w tym także wyłącznie w formie plików do pobrania, miało swoje przełożenie na spadek obrotów w tradycyjnych sklepach. W ubiegłym roku sprzedaż pudełkowych wersji gier na pecety nie wygenerowała nawet 20% przychodów całego rynku.
Można więc wywnioskować, że sklepy z półkami wypełnionymi po brzegi grami, do jakich przyzwyczailiśmy się przez lata, powoli będą zanikać. Z drugiej strony, względnie niskie koszty dystrybucji cyfrowej pozwalają wydawcom gier osiągać większą rentowność sprzedaży.
Co ciekawe, w 2008 roku motorem napędowym rynku gier PC były przede wszystkim produkcje z gatunku MMO. Ubiegły rok nieco skorygował ten trend. O 10-15% zmalały wpływy z gier wymagających płatnej subskrypcji. W tym przypadku spadek zainteresowania można tłumaczyć brakiem ciekawych nowości i stopniowym znudzeniem graczy starszymi produkcjami. Znacząco wzrosła za to liczba użytkowników gier, które nie wymagają płacenia abonamentów (tzw. free-to-play). To z kolei daje niezłą perspektywę dla tytułów, których finansowanie oparte jest np. na systemie mikrotransakcji.
W przeciwieństwie do poprzedniej edycji, horyzontalny raport PC Gaming Alliance za rok 2009, udostępniony został w pełnej formie jedynie członkom tej organizacji. Przypomnijmy, że skupia ona dużych graczy rynku gier i oprogramowania dla pecetów oraz producentów sprzętu komputerowego, w tym takie firmy jak: Microsoft, Intel, AMD, Dell, Nvidia, Capcom i Epic Games.
Artykul z Marca tego roku.
http://www.gry-online.pl/S013.asp?ID=50753
PCty jak na ta niby "dominacje konsol" maja sie bardzo dobrze i przezyja jeszcze niejedna ich generacje.