Walki z mistrzami można nazwać poniekąd instancjami na MW. Są to najcięższe stworki na MW, prowadzące do Mrocznego Ojca - którego dość ciężko ubić nawet grupce 10 osobowej.
Oprócz tego jest sporo bossów na końcach dungeonów.
Ogólnie ma się wolną rękę - można grać jako wojownik, łucznik, mag, są 4 dostępne rasy jak elf, krasnal, czarodziej i człowiek. Każda ma swoje bonusy i minusy.
Można robić co się chce w grze, rąbać drzewo, zabijać potworki czy kuć miecze i zbroje
Opcji jest dużo.
Zarówno każda klasa ma swoje podklasy - paladyn, mroczny rycerz, druid, nekromanta, wampir, wilkołak itp itd.
Questy - są gildie miejskie (coś ala gildie z Elder Scrollsów) - można tam wykonywać questy za pkt reputacji, które poźniej dają różne bonusy.
Poza tym są QuestMasterzy (GMowie zajmujący się questami), którzy organizują od czasu do czasu masowe questy - zazwyczaj kontynuując historię MW. Dodatkowo są EventMasterzy, którzy organizują znów eventy (opisane na stronie) co jakiś czas.