Cytuj:
2002-11-23 13:28, Samael ze Wzgórz napisał:
CZyli latwo sie robi tinka na OSI
Od 50 do 90 lockpicki ale bzdura;]
ale abstachujac a gdzie jest zapisane w skryptach ile tych przedmiotow trzeba wykonac?Naprzyklad ile poprawnie wykonanych lockpickow przy poziomie 50 tinkering to 0.1 up tinka
-jak sie zmienia szansa zepsucia przedmiotu(lockpicka) ze wrostem skilli-(chodzi mi gdzie to jest w skryptach)
Dzieki
Jesli juz musze postaram sie opisac machanizm jak ja go widze.
Powiedzmy ze mamy jakis skill - nazwijmy go umiejetnoscia
. Powiedzmy ze mamy tej umiejetnosci juz 50% i powiedzmy ze wykonujemy czynnosc zwiazana z ta umiejetnoscia na ktorej udane wykonanie majc 50% mamy szanse rowna 25%. Umowmy sie ze postac wladajaca ta umiejtnoscia gdzies na serwerze posiada licznik ktory magazynuje informacje o umiejtnym wykonaniu danej czynnosci jesli umiejetnosc jest nizsza niz np 80% i na poziomie 50% potrzeba zdobyc 12 pkt zeby otrzymac dodatkowy punkt do umiejtnosci - czyli gain.
Powiedzmy ze udane wykonanie czynnosci da nam losowa liczbe z zakresu 1 - 4 pkt i zeby po osiagnieciu 12 pkt czegos sie nauczyc trzeba wykonac dana czynnosc za 3 do 4 pkt.
Jak to wyglada w praniu :
Majac szczescie po udanym uzyciu 4 (dostajemy za kazdym razem 4 pkt) krotnie danej umiejetnosci mozemy otrzymac gain ale niekoniecznie bo moze sie okazac ze wykonalismy 20 razy udana czynnosc a mimo to nic sie nie nauczylismy ( dostajemy same jedynki)
Jak to wyglada w przypadku mechanizmu 8x8 - powiedzmy ze dany skill aby licznik mial coraz wieksza wartosc musi byc dodladowywany w punktach odleglych od siebie nie mniej niz 8 pol, natomiast pierwsze poprawne wykonanie danej czynnosci na obszaze 8x8 hexow daje nam 12 pkt + gain jesli dany kwadrat posiada jeszcze mozliwosc dodadowania licznika, bo dane pole ma mozliwosc tylko raz lub dwa razy sluzyc bonusowym dodatkiem do licznika, zasoby tych bonusow sa wiec ograniczone ale odnawialne wraz z restartem servera