tczewiak napisał(a):
iniside napisał(a):
Tak sie sklada ze gatunek gry nie ma nic do rzeczy w tym przypadku.
No chyba ze ty tez nie mozesz grac w 1650x1080 dlatego ze masz internet na modemie 56k.
Ma i to bardzo dużo. W zwykłym multi na 8-16 osób wykorzystuje się proste algorytmy predykcji, które nie pożerają tak mocno czasu procesora. To jest jednak pikuś. To co zabija komputery w MMO to ilość osób na ekranie i różnorodność tychże avatarów. Nie ładuje się bowiem kopii tych samych obiektów graficznych tylko każdy avatar jest samodzielnym tworem (w multi takim jak Crysis jest to znacznie prostsze rozwiązanie).
56k rzeczywiście nie udźwignęłoby już w dzisiejszych czasach gry pokroju FF14, ale spokojnie zmieści się tutaj ciągły transfer na poziomie 256/32. To dzięki buforowaniu danych, jakie wykorzystuje się w silnikach sieciowych. I tu właśnie pies pogrzebany - Twój komputer nie przetwarza informacji na żywo według tego co widzisz na ekranie. On gromadzi dane o obiektach i ich wizualizacji w pamięci, na zasadzie predykcji kto może wejść w interakcję z Twoim avatarem. Nie ma tu znaczenia rozdzielczość - tylko kwestia ilości przesyłanych danych i szczegółów avatarów.
Nie ma tu również prostego scenariusza gdzie znajdują się wszyscy NPC, bowiem jedna osoba może dajmy na to ciągnąć za sobą traina słabych mobków z różnych części mapy i nagle pojawić się to musi na Twoim ekranie.
Także porównywanie MMO do prostych multi czy wręcz single jest wręcz nie na miejscu. To całkowicie odmienne realia i silniki graficzne. Co nie zmienia faktu, że taka trawa w FF14 mogłaby być jednak lepsza. Znacznie.
Ale co to ma do jakosci grafiki ?
Jesli by sie uprzecz to zasadniczo kazdy gracz rozni sie od innego gracza tylko tekstura. Do tego w calej grze jest kilka(dziesiat) unikatowych modeli tego jak moze wygladac postac.
Naprawde nie rozumiem co ma jakosc grafiki ? Wytlumacz mi to dokladnie bo ja tego nie wiem ?
To o czym piszesz to odnosi sie tylko do warstwy sieciowej a nie do tego jak ona jest zaprezentowana. Jedno nie wplywa na wydajnosc drugiego. No moze pozatym ze to pierwsze (siec), moze zdecydowanie spowolnic to drugie..
Cytuj:
Nie ma tu również prostego scenariusza gdzie znajdują się wszyscy NPC, bowiem jedna osoba może dajmy na to ciągnąć za sobą traina słabych mobków z różnych części mapy i nagle pojawić się to musi na Twoim ekranie.
No pojawi sie. Od strony widzenia klienta, jedyne co to powoduje to wzrost ilosci polygnow jakie trzeba przemielic, tekstur, materialow etc. Biorac pod uwage mala ilosc unikalnych meshy, to sama geometria nie zarzlaby za wiele drawcalls. Tekstury mozna pogrupowac w Atlasy, co ograniczy ilosc uzytych materialow do jednego/dwoch na caly set roznych kreatur.
Nie wmowisz mi ze nie mozna zrobic MMO z grafikz Crysis, bo np. Calypso jest na CE2. (pomijam fakt ze tez wyglada chujowo w znacznej czesci).
TERA wyglada o lata swietlne lepiej niz FFXIV. (pomijam juz czy komus sie podoba styl).
Cytuj:
Co nie zmienia faktu, że taka trawa w FF14 mogłaby być jednak lepsza.
Musimy zaczac od tego ze tu nie ma zadnej trawy. Jest tylko POM. W sumie wyglada to ciekawie, ale cos mi sie wydaje ze zwykla trawa bylby szybsza ;o.
Jak dla mnie panowie z SE po prostu juz zwyczajnie zjebali sprawe. Ta gra nie wyglada super, wyglada paskudnie. Jedyne co tu jest godne uwagi to design postaci graczy. Bo puste mapy to na mnie wrazenia nie robia niestety..