Niee no mendol - pve w dfo to ssie pałke. Nie baw sie w mareczka i nie próbuj mnie do tego przekonać.
Tu se czytnij na temat featursów w terze. Nasi graja podobno zachwalają, na rifta tez jest hype i tez zachwalają.
Nie ma sensu pakować wszystkiego do tamtego tematu, a myślę że system polityczny w terze zasługuje na własny topic, bo jak twórcy zapewniają jest to jeden z głównych aspektów gry, dzięki któremu każdy serwer będzie inny.
Jak będzie wyglądał System Polityczny w TERA?
1. Polityczne znaczenie można zwiększać poprzez pokonywanie wrogów.
2. Valkyon Points można uzyskać, w części, poprzez PvP.
3. Gildie aktywne w PvP, będą jednocześnie aktywne politycznie.
4. System polityczny jest sposobem w jaki gracze mogą oddziaływać na grę.
5. Istnieje wiele sposobów, poprzez które gracze mogą zostać wybrani do urzędu: lobby społeczności, PvP i majątek(łapówki?).
6. Gdy zdobędą urząd, gracze mogą wpływać na gospodarkę, interakcję graczy i rywalizację między gildiami.
7. Nagrody z Battlegroundów będą odgrywały rolę w polityce.
8. Historia każdego serwera będzie mieć wpływ na jego system polityczny.
9. Możesz obalić obecnie wybranych urzędników.
10. Guild Hausing wiąże się nieco z polityką.
11. Polityka ma bezpośredni wpływ na wszystkie co gracze kupują/sprzedają, włączając w to Auction House.
12. Polityka nie obejmuje oblężeń zamków.
13. Valkyon Points mogą być wykorzystane do podniesienia poziomu gildii, zdobycia skilli/buffów gildijnych oraz do zakupu potionów w Valkyon stores. (nie zdecydowali jeszcze czy za te punkty będą również PvP sety)
14. Valkyon Points można uzyskać za niektóre questy i przez battlegroundy.
15. Lordowie (Vanarchs) oraz Królowie (Exarchs) mogą zostać wybrani przez elekcję lub drogą PvP.
16. Królowie mogą zmieniać wysokość podatków i spawn rate mobów na podległych mu obszarach.
17. Król moźe rozbudowywać/rozwijać miasto dzięki podatkom.
18. Aby stać się Królem, musisz pierw zostać Lordem.
19. Możesz stać się Lordem przez PVP lub za pośrednictwem wyborów, natomiast Królem można zostać jedynie poprzez wybór.
20. Twoja postać musi być na poziomie min. 30, aby mieć szansę wyboru.
21. Obecny maksymalny rozmiar gildii wynosi 300 członków.
Jak to wygląda w praktyce? Świat TERA jest obecnie podzielony na 19 regionów. W każdym z regionów znajdują się 2-3 wioski/miasteczka, co daje sumę ok. 50 miasteczek. Każdą wioskę reprezentuje Lord, który jest wybierany przez mieszkańców w okresie wyborów spośród kandydatów (każdy gracz przebywający na danym terenie w okresie wyborów jest uznawany za mieszkańca danej wioski i otrzymuje prawo głosu). Nad częścią wiosek będzie można przejąć władzę nie przez wybory, a poprzez PvP (nie wiadomo jak to będzie dokładnie wyglądało, turniej? w każdym razie liczba lordów z PvP powinna być podobna do liczby lordów z wyborów). Gracze mają również okazję do kontrolowania trzech stolic - Velika, Kaiator, Allemantheia. Przykładowo grając mieszkańców dana gildia może w trakcie wyborów wprowadzić swojego Guild Leadera na stanowisko Lorda. Ta pozycja to pierwszy krok do korony, jako lider wioski możesz kandydować na stanowisko Króla i musisz wybrać swojego namiestnika (który cię zastąpi jako Lord). Aby zostać Królem musisz uzyskać największą liczbę głosów od Lordów swojego terytorium. Król rządzi jedną z trzech stolic - więc sumarycznie będziemy mieć trzech króli. Kadencja trwa 2 tygodnie, ale okres nie jest ostateczny i może jeszcze ulec zmianie. W tym czasie Król może ustalać podatki w stolicy oraz ustawiać spawn rate mobów na podległych mu terenach.
A co Król ma z wpływów uzyskanych przez podatki? Cóż może zmarnować je na siebie, ale może też zainwestować je w "upiększanie" miasta. Może również zdecydować się zwrócić pieniądze swoim poddanym lub przekazać je swojej gildii. A gildie pozornie zawsze potrzebują pieniędzy, na przykład na utrzymanie Guild House'u. Wspominając o Guild House'ach - te prestiżowe własności znajdują się w stolicach.
Oczywiście tutaj zaczyna się krytyka, że system polityczny i demokratyczne wybory zachęcają głównie duże gildie. To już kwestia inicjatywy graczy. System jest tak samo dostępny dla małych gildii, które przykładowo łączą siły i działają w polityce jako sojusz. Jak system sprawdza się w rzeczywistości będziemy mogli sprawdzić dopiero w masowych beta testach.
Wracając do Guild House'u krótka odpowiedź Community Managera Ravena
CYTAT
Eikju: In all games guilds are an essential part. Now, as a guild leader, i ask myself whether there will be guild housing or not.
Christian Witte: There will be guild housing. The houses will be found in the capitals. Thus, it will be physically visible, whether the one is in your guild or not. Your guild house will also always be found at the same place. For example could the guild VII(guild of Eikju) be the first to buy a house in one of the capitals, which would ensure a lot of prestige. Its basically an status object. Guilds are an very important thing in any MMO anyway, especially in TERA because of the political system. That means, its not like a person will just see a guild name above your head, but hundreds or thousands of players will probably come across your guild house and salute it every day.
Eikju:T hat means guilds will have an extra motivation to buy a guild house as early as possible!
Christian Witte: Exactly.
Najednym z filmików, gdzie ludzie z Frogstera zwiedzają Velikę widać drzwi do wielkich domów i prowadzący tłumaczą, że to są właśnie miejsca na guild house'y które można zakupić, jedne są bliżej centrum inne bardziej na uboczu więc pewnie będzie ostra rywalizacja o najlepsze lokacje
Większy wywiad z udziałem Ravena nt. gildii:
CYTAT
Q: What functionality do you plan on adding for guilds to make them more than just a glorified social tool/LFG system?
A: Guilds will play an important role in the TERA gameplay experience. You don't have to join a guild, but there will be major benefits to doing so apart from just the social experience (which is a benefit in and of itself.) We'll do a series of articles closer to launch that will address guild features and answer a lot of your questions below.
Q: Are there any plans to allow guilds to set a tax rate for their members in order to fund guild functions?
A: We're still working on many of these features and can't announce anything specific right now.
Q: As I recall, guild housing was confirmed during a podcast. What can you tells us about guild housing? How are you going to make guild housing something players want to spend time in, rather than just a status symbol that guilds are supposed to have? Can you give us any examples of particularly cool features that are planned?
A: We can't really share anything concrete right now as we're still working on this.
Q: We've heard that large scale PvP will be encouraged through guild conflicts. Can you tell us what your current goal is for maximum guild size and whether guilds will be able to officially link themselves together through something akin to an alliance system?
A: Brian addressed this in a recent interview – the maximum size will be 300 members. There won't be an official alliance declaration system, but there will be unofficial alliances – think coalition governments.
Q: With regards to guild conflicts, do you plan for these to be mainly RP based, or will guilds have the ability to declare war on each other? If the second, can you tell us anything about what possible bonuses or status effects such a declaration might have? Would guilds on PvE realms be able to declare war?
A: There will be many options for guilds that end up on the opposite end of each other's swords. We'll talk more about these closer to launch.
Q: How will guilds participate in the political system on a guild, rather than individual, level? For example, might guilds of a certain size or prominence have some sort of political representative?
A: If the guilds are doing it right then they should have at least one political representative. We've made the analogy before, but think of the last days of the Roman Republic: various political interests (what we might term parties today, but often backed by merchants or wealthy patrician families) would band together to put their person in the senate or a local governorship; that way the group could profit from both political protection and business-friendly policies. It's not a perfect analogy, but it ought to give you an example of what you might expect from TERA's political system.
Q: Many thanks in advance! (and thanks BroMag for your help!)
A: You're welcome! And I need to note that these answers aren't intentionally evasive--we are still working on putting the finishing touches on a lot of these details. Thanks!
Kolejne odpowiedzi nt. Political System
CYTAT
Q: How much freedom is given to the players with the political system? Are there any limitations that players will encounter?
A: I suppose the level of freedom will in some part depend on who gets elected. Some leaders might be benevolent, while others might become outright tyrants. Some who start with the best of intentions will probably end up tyrants. In other words, it’s going to be a bit like real politics.
Q: How much of an affect will the political system have on the Economy, PVE and PVP of a server?
A: A lot, not a lot, and a medium amount, in that order. PvP will influence the political system more than the other way around. Think Aaron Burr and Alexander Hamilton, but on a much larger and more common scale.
I kilka odpowiedzi z tematu Q&A na oficjalnym forum:
CYTAT
Within TERA, you have the basic bonuses of a guild such as forging a separate identity and being able to chat amongst guild members. In addition to that, there are unique ways in which guilds can participate in the world of TERA, and when we’re able to talk about the political system, you’ll understand. Guilds would be one channel to participate in the political system. Guilds are awesome for the social aspects as well as PvP instances, dungeons, and end game content.
We have a few features that will make TERA different from other MMOGs. One of these is the political system. The political system is a never before seen feature where players can interact with each other to control the flow of the economy, control the flow of the game, and build out on the community, not to just hang out, but to have a purpose.
Yes; there’s always prestige, of course, and we’ll have achievements. Also, guilds that dominate the PvP scene will find themselves in very strong political positions.
Additionally, rewards for Battleground PvP will play a role in the Federation’s political system!
In addition, players will be able to influence the history of each server by participating in the in-game political system.
The political system will shape each server's community in a new and unique way.
http://www.tera-online.com/forums/showthread.php?t=5507Podsumowując, osobiście uważam, że tak rozbudowanych relacji politycznych jeszcze żadne mmo nie oferowało. I myślę, że wielu naszych polityków/strategów/taktyków (a po Civce wiem że wielu takich u nas jest) którzy trochę interesowali się tym tytułem powinni zacierać ręcę, bo jeśli system będzie funkcjonował tak jak na papierze to dobrze prowadzone stosunki dyplomatyczne, sojusze, wojny, przysługi itd. będą tak samo istotne dla gildii jak high-skilled pro playerzy. W którymś temacie, nie mogę teraz znaleźć była też wypowiedź Ravena, że rozbudowa miasta ma także obejmować budowę kolejnych guild hause'ów bo ich ilość będzie początkowo ograniczona (już wyobrażacie sobie te mniejsze gildie, którym załatwiamy miejsce na guild house wzamian za poparcie ich członków w wyborach?)
Zerg gildia ma spore szanse wydoić was z kasy i przechlac wasze pieniądze w knajpie, hy hy. W nawiązaniu do loródw i króla z featursów gry.