Tutaj prosilbym dyskutowac na temat tej klasy. Wymiana informacji, linki do buildow, propozycje, pomysly.
Prosilbym o nie wklejanie obrazkow, majacych na celu pokazanie wszystkim jaki to nie jestem zajebisty.
------------
Na poczatek, mala rozpiska souli kleryka. W miare mozliwosci bede uzupełniał, dodam jakies przykladowe podstawowe buildy do konkretnych zadan, linki do opracowań i pewnie w koncu troche cyferkologii doloze.
Enjoy!
Cleric
Inquisitor
Ofensywny death/life nuker, lepszy niz cabalist jesli o steady dps w pve. Spamuje single target damage, z szansa na wiekszego nuke i dodaje doty.
Dodatkowo drobne mozliwosci CC, selfbuffy do armoru i dmg, death resistance dla party i fear resisty. Lubi sie mixowac z cabalistem.
Plusy: rozkreca swietny dmg, bonusy do death damage, niezly slow
Minusy: brak direct healingu, ma problem z ucieczka w pvp gdzie latwo splywa
Cabalist
Drugi ofensywny ranged soul, z mozliwosciami AoE i debuffami (tez aoe). Imho bardziej skomplikowany od inquisitora, sile pokazuje kiedy w PvP wrogowie zostawia go samego zbyt dlugo.
Ma swietne mozliwosci delayed dmg i eksplodujacych debuffow. AoE zarowno targetted jak i wokół siebie. Lubi sie mixowac z Inquisitorem
Plusy: debuffy, sieje aoe zniszczenie, bonusy do death
Minusy: zupelny brak supportu dla party, potrzebuje czasu zeby zrobic dmg.
Purifier
Single target healer. Calkowicie supportujacy buffami i single healingiem + shieldy i instanty cd w razie zagrozenia. 1.5sec i 3sec heale. Bonusy do crit w healach.
Buffy do endurance i wisdom, jako ze castuje swoje heale ma dobre zabezpieczenie przed pushbackiem castów. Bonusy do healowania Main Tanka.
Plusy: Najlepszy i najwydajniejszy single target healer do pve, swietny debuff remover.
Minusy: skupia na sobie wroga, malo mobilny, wrazliwy na CC/silence, brak dmg ;]
Sentinel
Aoe i instant healer. Ale tez dostaje z drzewka castownego big heala. Shieldy i skille redukujace dmg na targecie. Instant combat res.
Lepszy buff do endurance niz Purifiera. Wczesne bonusy do overal healingu i crit healingu, tez jest wydajny, chociaz AoE heale dosc drogie ma.
Plusy: Najszybsze lezcenie w krytycznych momentach, takze grupowe. Najlepszy buff do endurance.
Minusy: Spamujac moze wywalic sie z many, brak hot - musi trzymac sie targetu, kiepska defensywa.
Warden
Healer over time. Masa roznych HoTów i spelle dostajace bonusy za kazdy hot na targecie. Dobre mozliwosci pre heala, daje rade z aoe (nie instant). Odnowienie many co 2 min.
Najbardziej mobilny z healujacych klerykow, 12sec root immune, knockback i instant silence. Mimo ze Hot-based, jest w stanie healnac po burst dmg. Moj ulubiony soul.
Plusy: Najwiecej total healingu w biegu, utrzyma sie dluzej niz inni, swietny w pvp, szansa na dmg miedzy hotami
Minusy: Jesli kontruje burst/focus dmg szybko splywa mana, brak stat buffow i taniego 3sec heala.
Justicar
Melee defensywny - heale i armor. Leczy siebie i AoE poprzez zadawany dmg, dodatkowy buff np na tanka jeszcze bardziej zwiekszajacy heal na tym targecie. Selfbuff -50%hreat +50%heal
Moze tez robic za tanka. Selfbuff (+100% threat, +80% endurance), taunt, ataki generujace threat i przeniesienie casterskich bunusow na melee, dodatkowy selfheal z dmg.
Plusy: warrior priest (prawie!), najwytrzymalszy healer, robi swietne zamieszanie w PvP
Minusy: dmg nie powala, heal dobry tylko ze skilli tego soula, w endgame pewnie nie bedzie z warriorami konkurowal na MT, nie healuje gdy nie ma kogo bic^^
Shaman
Melee ofensywny - physical dmg. Massive melee burst, swietne bonusy do crit (main stat ror). Szarza i perma slow 50% - trzeba sie nim zajac, bo niczym rogue pozabija support.
Przniesienie statow spell power/crit na physical, bonus do agility. Reactive instant dmg i heal, dobry instant dmg shield i resist buff.
Plusy: najlepszy burst physical, zjada light tagety w melee, latwo wbija sie w walke
Minusy: ciezko sie wycofac z fron line, potrzebuje supportu, dmg done za cene dmg taken
Druid
Melee life/phys + pet i utility. Bonusy magic dmg do hitów - dobry sustained dmg, fajne pety (dodaja zmiane spell statow na melee).
Root/Snare/Silence/Sleep. Shield i instant heale w razie potrzeby.
Plusy: Najwszechstronniejszy z melee klerykow, jedyny kleryk z petem, niezle utility
Minusy: Bez peta traci buffy, w waskich specjalizacjach przegrywa z sham/justi
Templar
Dodatkowe PvP drzewko, bonusy do ogolnej wytrzymalosci, anti-cc, lub wspomagajace helowanie. Troche brakuje im dmgowej galezi jak u innych callingow.
Prawie must have w PvP.
Plusy: PvP
Minusy: PvE ;]
A teraz wystarczy pomyslec, ze mozna z tego 3 rzeczy wybrac i mamy niezly bol glowy.
Rasy - przydatne raciale. Wyboldowane to skill aktywny z 5min cooldown, pozostale 2 passive (nawet nazw nie spisywalem).
UWAGA! Prawie na 100% czeka nas revamp raciali miedzy Beta5 a Beta6, wiec nie sugerujcie sie az tak przy wyborze frakcji/rasy. Dodaje tylko informacyjnie stan obecny.
Guardian
Mathosian
Heroic Resolve - healing za 50% otrzymanego dmg, 30 duration lub 1/2 mx hp. Bardzo przydatny - ratuje w krytycznym momencie (taki 50% dmg shield)
+1%dmg - zawsze cos dla dps souli
+20 death resistance
High Elves
Wisdom of Ages - przyspieszona regeneracja Many na 15sec. Oczywiscie przydatne, zwlaszcza w PvE na bossach, dla castujacych.
+3% healing received - kazdemu sie przyda, a tank jsuticar sie bardzo ucieszy
+20 life resistance
Dwarves
Second Wind - Heal 30% hp w 6sec. Tutaj niewiele dla clerica, ciezko o spec ktory sobie nie potrafi odnowic HP, a i wtedy lepszy shield mathosian.
+5% endurance - jak to krasnale, duzo hp, wielka dupa
+20 water resistance
Defiant
Eth
Eth-Made Shield Generator - 25%max hp jako shield na 20sec. Jeden shield wiecej, nie wiem czy warto, mamy tego sporo.
+2% base staty - melee soule clerykowe korzystaja ze wszystkich statów
+20 earth resistance
Kelari
Kelari Frenzy - +100,80,60,40,20% crit chance do 5 skilli. Overpowered - zwlaszcza dla shamana ktory jest crit based i zasadzie kazdego takze.
+10% damage/heal z crita - w jeszcze bardziej boostuje powyzszy i crit based spece.
+20 fire resistance
Bahmi
Sefir of Power - +40% spell i attack power na 10sec. Bardzo fajny boost dmg - znow dla melee soulow (ktore jako jedne z niewielu w grze ze wszystkich statow korzystaja)
-2% damage taken - znow wytrzymalosc u grubasów
+20 air resistance