Niah napisał(a):
to całkiem proste więc wyjaśnię
grabarczyk jest nieudolny, ale więcej winy za stan pkp ponosi ta partia która sprywatyzowała i podzieliła pkp (kto wpadł na taki pokurwiony pomysł to nie wiem) i coś mi mówi, że to jebane aws
Ustawa o komercjalizacji, restrukturyzacji i prywatyzacji PKP jest z 8 września 2000 r., a weszła w życie 1 stycznia 2001 r. Czyli to faktycznie AWS. Jednakże ustawa sankcjonuje podział kolei na infrastrukturę (PKP PLK SA) i przewozy (PKP SA). Dzielenie Grupy PKP SA na kolejne spółki to już radosna twórczość pierwszego zarządu.
Rufen napisał(a):
wiadomo,ze Tusk nie jest jedyna osoba w platformie - jest tam sporo roznych stref wplywow - np wazna osoba ze spora grupka swoich ludzi jest ponoc G. Schetyna. Grabarczyk takze jest "silny w partii" i ponoc dlatego nie chca go ruszac - by trzymac calosc partii pod kontrola w roku wyborow dla parlamentu (ktore jednak dla kazdej duzej partii sa najwazniejsze).
Tak to z grubsza wygląda. Frakcja Grabarczyka jest uważana za trzecią w PO po frakcji Tuska i frakcji Schetyny. Tusk bardzo potrzebuje Grabarczyka i jego ludzi. Na tyle bardzo, że daruje mu bajzel na kolei, tak jak raz już darował zawalenie terminów budowy autostrad.
+ dla Rufena za przenikliwość i trzymanie się faktów
Wniosek? Nie ważne, jakim jesteś ministrem. Ważne, ile masz głosów na Kongresie wyborczym partii.
Bonus:
Gospodarka Polski według The Economist