mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2933 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 147  Następna strona
Autor Wiadomość
*

Posty: 91
Dołączył(a): 17.08.2007
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 10:15 
Cytuj  
Huragan napisał(a):
Dodatkowo jest tez sprawdzany skill gracza. Dobrzy gracze sa czesciej rzucani do wyzszych tierow, a slabsi do nizszych. Ma to zapobiec frustracji slabszych graczy, zeby nie byli ownowani przez kilku skillowych graczy na danej mapie (pisali o tym na glownym forum).


A jaki skill gracza? exp ogólny? czy może stopień research-a danego tanka? Bo innej możliwości to ja raczej nie widzę.
Jeżeli badają ilość expa, to byłaby to jedna z głupszych rzeczy (można przecież robić kilka tanków i być miernym - albo 1 czołg i być pro, przy tej samej ilości ogólnego expa.. chyba, że liczą średnią...) :)

Może jeszcze ewentualnie korzystać ze statystyk Hall of Fame - ale imho to też nie jest dobra droga selekcji :)

Dobór wg. tierów też nie jest idealny - przykładowo taka panthera 2 (tier 9) dopóki nie zrobi się jej na maxa (a jest to grubo ponad 100k punktów research), to jest tylko jeżdżącym fragiem, który potrafi zginąć od 2 hitów z tiera 7-8 mediuma, jest wielka, ciężka i pierwsze armaty nic praktycznie nie przebijają. O faworyzowaniu (czyt. lekko przegiętych statach) ruskich tanków już napisano wiele - ale w końcu kto broni jeździć tylko nimi? :)

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 11:53 
Cytuj  
Huragan napisał(a):
Dodatkowo jest tez sprawdzany skill gracza. Dobrzy gracze sa czesciej rzucani do wyzszych tierow, a slabsi do nizszych. Ma to zapobiec frustracji slabszych graczy, zeby nie byli ownowani przez kilku skillowych graczy na danej mapie (pisali o tym na glownym forum).

masz linka do tego tematu?


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 13:05 
Cytuj  
Bloodleaf napisał(a):
No to ja sie pytam po raz kolejny why grając medium/light tankiem T3 trafiam na czołgi z przedziału t6/7 a grając T4 med/ligh mam tanki z T10?
Zaznaczam że nie gram w plutonie.

Jak gram medium usa tier 5 to często jestem jednym z lepszych maszyn, a czasami najsłabszy, wtedy zmienia się styl gry, jak gram leopardem to najczęściej jestem najsłabszy ale to specyfika tego czołgu.
Takie mieszanie nie jest złe, ty byś chciał balansu pewnie i tylko różne skiny maszyn QQ


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 14:43 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Huragan napisał(a):
Dodatkowo jest tez sprawdzany skill gracza. Dobrzy gracze sa czesciej rzucani do wyzszych tierow, a slabsi do nizszych. Ma to zapobiec frustracji slabszych graczy, zeby nie byli ownowani przez kilku skillowych graczy na danej mapie (pisali o tym na glownym forum).

masz linka do tego tematu?



Przeciez huragan pierdoli glupoty znowu....

Pisze sie ktoś na te majowe rozgrywki?? Trza miec team 14-20 playerow...


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 18:12 
Cytuj  
mnie mozecie podpiac jak szukacie ludzi.

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 21:24 
Cytuj  
Huragan napisał(a):
Dodatkowo jest tez sprawdzany skill gracza. Dobrzy gracze sa czesciej rzucani do wyzszych tierow, a slabsi do nizszych. Ma to zapobiec frustracji slabszych graczy, zeby nie byli ownowani przez kilku skillowych graczy na danej mapie (pisali o tym na glownym forum).


55% loss 45%win nie powiem że jestem dobrym graczem ^^

@Embe a gdzie ja mówiłem o balansie? Powiedz mi co ja takim czołgiem T3 moge zrobic tankom z T6-7 ? Czy też moim PzkPfIII zrobić IS-4/IS-7 bo takie battle też dzis miałem?

Ja nie robię QQ tylko pytam jak działa match matching, bo na pewno nie wg. tej tabelki.

Jak pisałem by zrobili MM +/- 1Tier i by było si, co za problem, nie tylko ja narzekam na system MM.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

***

Posty: 861
Dołączył(a): 24.02.2005
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 21:37 
Cytuj  
Ten problem istnieje od bety. Problem z balansem pojazdow w zespolach nasilil sie w momecie, gdy zmienili system z czekania w kolejce na natychmiastowa bitwe.
Wiele irytujacych bledow nie zostalo naprawionych od czasu bety. Dziwi mnie to, ze ludzie nabijaja kase devsom za niedorobiona gre.

**
Avatar użytkownika

Posty: 9587
Dołączył(a): 9.02.2004
Offline
PostNapisane: 23 kwi 2011, 22:51 
Cytuj  
Pod koniec miecha ma byc jakiś duży patch ponoć - albo pod koniec maja to ma być? Orientuje się ktoś??


_________________
Gramsajt.pl - głupawy blog o grach

*****
Avatar użytkownika

Posty: 2382
Dołączył(a): 2.12.2001
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 06:57 
Cytuj  
Ten duzy patch mial byc na premiere, a ta miala byc w styczniu...
Wiec, jak bedzie to bedzie.
Ale jedno jest pewne, balansu w nim nie poprawia, odkad gram w ta gre (od closed bety od wrzesnia) to zawsze byl sprzeprzony, a kazda proba jego poprawy pieprzyla go jeszcze bardziej. Ot taka specyfika gry.

Na pocieszenie dodam, ze gdy bedziemy miec maszyne najwyzszego tieru, w najgorszym wypadku spotkamy w bitwie rownych sobie ;P.


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 07:30 
Cytuj  
w end-gamie balans bedzie , wszyscy na Tier IX i X


_________________



*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 07:50 
Cytuj  
Nie.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 08:29 
Cytuj  
Obrazek



Mały poradnik (skopiowane z innego forum).


1.Jeżeli masz w połowie zbadany czołg i nie chcesz grać z wyższymi tierami, załóż słabszy sprzęt (zrobiłem 10 meczy przy kv, po założeniu najlepzsego silnika i lepszego działa 76mm z większą penetracją wyżucało mnie do meczy w których is-4 nie był rzadkością. Do porównania przy zmienieniu modułów na początkowe wywalało mnie do bitew max z isem i rzadko (2 z 10) is-3

2.Korzystaj z wraków czołgów (szczególnie nisko tierowych td), są one nie do przebicia i swoimi gabarytami pozwalają ukryć nierzadko cały korpus

3.Na mapach umiejscowionych w miastach przewagę mają czołgi ciężkie, miej to na uwadze podczas gry. Mogą one łatwo wymanewrować zniszczyć szybki i słabo opancerzony czołg lekki, jednak z drugiej strony w niskich tierach dobrze pokierowane mogą się przemknąć za linie wroga i nieźle tam napsuć krwi przeciwnikowi.

4. Exp za przejęcie bazy osobiście jest premia.
Za zniszczenie wszystkich czołgów osobiście liczy nam się normalnie tak jak za każdy frag.
Za obserwowanie jak team na drugim końcu mapy niszczy ostatnie czołgi wroga, albo przejmuje bazy - premii, oprócz tej idącej z wygranej nie ma, lub jest minimalna.

5.Artyleria bardzo wolno się obraca, wykorzystaj to (są wyjątki takie jak hummel) Pamiętaj aby nie stawać przed wrogą artylerią ponieważ ma ona dużą siłe ognia

6. Nie powalaj drzew! Daje to wrogą możliwość odkrycia twojej pozycji.

7. Używaj ukształtowania terenu na swoja korzyść. Znajdź dobrą ochrone, taką jak budynek, kamień, wzgórza lub wraki. Wyjedź strzel, a następnie ukryj się z powrotem za osłoną podczas przeładunku. W ten sposób można zadawać obrażenia i być chronionym podczas przeładowania.

8. Możesz zabezpieczyć się, strzelając w wroga na wzgórzu i nurkując w dół podczas przeładowania lub po prostu stać. Kadłub czołgu znajduje się poniżej linii grzbietu i tylko twoja wieża jest narażona.

Obrazek

9. Nie narażaj się na zostaje celem dla kilku czołgów. Wykorzystuj budynki, wąskie gardła na mapie i inne rzeczy by walczyć zawsze przeciwko 1 wrogowi.

Obrazek


10. Czołgi wspinające się na grzbiety wzgórz narażają słabą spodnią część pancerza i nie mogą do ciebie strzelać zanim nie zmienią położenia. Nie pozwól im na to, niszcz ich gąsienice wtedy są oni wystawieni na ostrzał i bezradni bo nie mają oni szans na odwrót.

Obrazek

11. Strzelanie z wysokich grzbietów może być ryzykowne, narażasz swój cieńszy spodni pancerz, ale może to zaowocować uderzeniem w miękki grzbiet czołgu.

Obrazek

12. Flankuj wroga, jego słabe boki i tył są bardziej podatne na ostrzał. Sprawdza się to najlepiej przeciwko ciężkim czołgą. Czołgi mają ciężki pancerz od przodu, lżejszy pancerz na bokach i najcieńszy z tyłu. Szybkie średnie czołgi są w stanie zniszczyć silniejszy czołg po prostu wymanewrując go i strzelać w jego najsłabsze punkty. Unikając jednocześnie jego powolnego obracania się wieży. Jest to szczególnie skuteczne w pojedynkach jeden-na-jeden przy walce na otwartym terenie, gdzie jest trochę więcej miejsca

Obrazek

13. Nie daj się wymanewrować podczas pojedynków 1 na 1. Obracaj korpus czołgu razem z wieża, co przyspiesza jej obrót.

Obrazek

"Podczas cofania wykonuj zakręt, starając się ustawiać przodem do przeciwnika. To zmusi go do wykonania szerszego zakrętu niż Ty, oraz narazi na przebicie jego słabszy, boczny pancerz, podczas gdy on będzie zmuszony strzelać w grubszy, przedni pancerz Twojego czołgu"

14. Nie pozwól zajść się od słabiej opancerzonego tyłu. Gdy wiele wrogów próbuje cię zajść od tyłu bohaterską szarżą (widać na obrazku) zacznij cofać czołg, co da ci trochę czasu. Dzięki temu utrzymasz front pancerza obrócony w stronę wolniejszych czołgów ciężkich, czyli zazwyczaj poważniejszego zagrożenia. Pamiętaj, aby skoncentrować swoje ataki na jednym celu, dopóki nie jest on martwy lub ty nie jesteś.

Obrazek

15. Warto wykonywać zderzenia w wrogie czołgi, szczególnie w ich boki. Może to spowodować zdjęcie ich gąsienic i sprawia że czołg traci mobilność (szczególnie skuteczne przy niszczycielach cołgów. Możesz uszkodzić lub rozwalić czołg strzelając do jego słabszego pancerza. (Skuteczność tego sposobu w zależy od prędkości i masy ciebie i twojego celu). Uszkadzając gąsienice wroga wystawiasz go na ogień artyleri (będą oni za to wdzięczni).

Obrazek

16. Sam wybieraj sobie cele. Może wolisz walczyć z czołgami średni,TD,Lekkimi a może ciężkimi? Na przykład, jako czołg ciężki, nie powinieneś tracić czasu na "łatwe fragi ", jeśli istnieje bardziej poważne zagrożenie, takie jak wrogie ciężkie czołgi czekające w krzaczku lub za budynkiem. Tak samo czołgiem średnim, nie marnuj pocisków na cel jeżeli jesteś pewien że go nie przebijesz. Wyjątkiem jest sytuacja, gdy łatwo zniszczyć cel który szpieguje pozycje dla artylerii wroga lub ciężki czołg który przechwytuje twoją bazę - w obu przypadkach,czołg staje się właśnie największym zagrożeniem i powinien figurować jako główny cel.

17. Używaj lepiej opancerzonych towarzyszy jako osłony, aby uniknąć trafienia. Zwłaszcza przy wspieraniu ciężkich czołgów w walce z ciężkimi czołgami wroga. Pozostań żywym, tylko w takim stanie możesz zadawać obrażenia :) i wspierać swój zespół. Należy pamiętać o swoich "przyjaciołach" i nie blokować im drogi odwrotu w razie potrzeby.

Obrazek

18. Strzelaj przed szybko poruszającymi się celami. Ponieważ jest brane w tej grze opóźnienie spowodowane czasem dolecenia pocisku do celu. Pamiętaj też że w czasie ruchu twoje strzały są mniej celne. Jeśli właściwie wszystko obliczysz, pocisk osiągnie swój cel.

Obrazek

19. Poruszaj się od osłony do osłony. Podczas przemieszczania się od osłony do osłony, zwłaszcza między budynkami musisz wziąć pod uwagę przyspieszenie. Im wyższa prędkość można osiągnąć przed przejściem pomiędzy osłonami, tym szybciej będziesz bezpieczny za kolejną osłoną. Jeśli jest to możliwe/konieczne można cofnąć sie do bezpieczniejszego poprzedniego miejsca.

Nie bój się ucieczek. To część strategi, w końcu lepiej uciec i być przydatnym niż zostać palącym się wrakiem?

Obrazek

20. Ustawiaj się tak by poprawić kąt pancerza. Skośne ustawiony czołg (20-30 stopni) w kierunku przeciwnika poprawia kąt uderzenia i zmniejsza szanse na otrzymanie obażeń.

Obrazek

21. Używaj głowy, jeżeli twoi sojusznicy związują wroga walką wykorzystaj to i spróbuj zajść przeciwnika od flanki.

Obrazek

22. Pozostawaj w ruchu podczas walki. Stojące czołgi są łatwiejsze do trafienia. Stosuj taktykę stań-strzel-jedź-stań-strzel.... (szczególnie ważne na otwartych terenach)

Obrazek

23. Trzymaj się przy ścianach (jeśli to możliwe). Wyjeżdżając na otwartą przestrzeń narażasz się na trafienia przez przeciwnika. Jeśli sytuacja jest patowa (patrz obrazek) zamiast szarżować zwyczajnie ustaw się i czekaj na artylerie.

Obrazek

24. Uważaj na "czołgi przynęty", naucz się wykorzystywać te zachowania na swoją kożyść. Możesz zyskać na tym więcej niż się spodziewasz. Jednak lepiej abyś omijał takie miejsca.

Obrazek

25. Celownik "podskakuje w dół" podczas zatrzymywania czołgu oraz podczas otrzymania trafienia ( w górę). Czasami można użyć kołysanie czołgu związane z owymi rzeczami na swoją korzyść. Ruszasz do przodu w przyzwoitą prędkości, a następnie, gdy wieża wystaje powyżej wzgórza i widzisz swój cel, stop. Celownik obniży się ,a gdy jego krzyżyk spadnie w dół, strzał nie będzie możliwy z normalną depresją (tzn. możesz strzelać niżej niż normalnie). Strzeż się jednak, masz bardzo niewiele czasu be oddać ten strzał, a twoje działo nie będzie celne!

Obrazek

26. Jeżeli jesteś na dole "łańcucha pokarmowego" i nie możesz się przez nic przebić oprócz samego siebie, możesz używać swojego czołgu w charakterze osłony dla twoich sojuszników, którzy dysponują odpowiednią siłą ognia.

Obrazek

27. Balans meczy
Każdy tier ma swoją określoną liczbe "punktów" wliczanych do puli. Owa pula w 2 drużynach jest podobna. Na tym polega balans tej gry. Oto liczby punktów:
Tier 1, 1 point
Tier 2, 3 points
Tier 3, 5 points
Tier 4, 10 points
Tier 5, 20 points
Tier 6, 40 points
Tier 7, 70 points
Tier 8, 90 points
Tier 9, 120 points

28. Grubość pancerza (wizualna) w niektórych czołgach:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

kilka przydatnych linkow:

Dokładniejsze ikonki w grze
http://forum.worldoftanks.com/index.php ... led-icons/


Gdzie celować (wysokie tiery)
http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopi ... =26&t=1153

Ile expa na dany czołg
http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=200

Jak przetrwać dłużej?
http://world-of-tanks.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=49

Ciekawe upiększenie (angielski)
http://forum.worldoftanks.com/index.php ... -zimmerit/


_________________



*
Avatar użytkownika

Posty: 5072
Dołączył(a): 22.07.2007
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 09:37 
Cytuj  
thank you cpt obvious.

Poradnik tak prawde mowiac w 90% jest dla noobkow dla ktorych WoT jest pierwsza multiplayerowa gra;f.

***
Avatar użytkownika

Posty: 18803
Dołączył(a): 26.09.2005
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 11:53 
Cytuj  
banda płaczków pewnie z czasem wymęczy "balans"

Nikt z was jednak nie bierze pod uwagę że wtedy lekkie czołgi będą musiały być nienaturalnie znerfione.
Leopard bez strachu przed tier 6-8 robiłby pogrom owieczek, podobnie inne lekkie, które nie maja za zadanie niszczyć przeciwnika lufa w lufe tylko wykorzystywać szybkość i manewrowość.
Po takim balansie zaczniecie pierdzieć że KW za wolno się obraca, a tiger ma za mało wytrzymałości, że artyleria jest niszczona w pierwszej minucie, że destrojery są wypstrykane przez lekkie i medium itd itp.

Pomyślcie co by się działo na mapach przy takim balansie jak chcecie i czy wtedy faktycznie są problemem 2-3 czołgi z wysokich tierów.

Dla mnie balans jest bardzo dobry, oddaje troszkę realia, a przy tej ilości maszyn jakie sa w grze bywaja takie, które lepiej lub gorzej sobie radzą i często wymagaja od gracza innego stylu gry niż stosuje.

Pierdzenie i płacz o balans zostawcie sobie dla następnych gier mmo jakie będą się pojawiać, a jak nie pasuje WoT to nie grac i nie jojcyć bo tak pasuje lub się gra znudziła.
Uczcie się grać na takich zasadach jakie są, a nie naginajcie je do siebie.


_________________
"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time, like tears in rain. Time to die."

*
Avatar użytkownika

Posty: 5596
Dołączył(a): 24.04.2005
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 17:31 
Cytuj  
embe napisał(a):
Nikt z was jednak nie bierze pod uwagę że wtedy lekkie czołgi będą musiały być nienaturalnie znerfione.
Leopard bez strachu przed tier 6-8 robiłby pogrom owieczek, podobnie inne lekkie, które nie maja za zadanie niszczyć przeciwnika lufa w lufe tylko wykorzystywać szybkość i manewrowość.


Ja biorę, mam większą szybkość moim med/light niz tanki heavy i moge je zajechac np z tyłu i przywalić zanim sie obróci ale co z tego jak mam komunikaty "We hit them hard" lub "Critical Hit" i gostkowi nie schodzi nawet 1%hp przy tz. "realiach" to jednak byś coś mu zrobił trafiając w weak spoty i dostając takie komunikaty.

Co do balansu to mam wrażenie że w becie działało to o wiele lepiej, grałem do ostatniego dnia bety.


_________________
Mam leniwe szare komórki.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 17:38 
Cytuj  
w takiej grze nie da sie zrobic balansu.
przestancie plakac i serio zacznijcie grac albo z kolegami albo w jakis klanach.
siedzenie tu i narzekanie jaki to balans jest zjebany - kiedy wiekszosc skupia sie na grze z randomami jest naprawde super pomyslem.

ja gram bardzo roznymi czolgami i nawet jak gram solo to jakos nie mam powodow do narzekan.

grajac a32 nie rzucam sie na heavy czy nawet medium tanki tylko staram sie scoutowac albo walic w inne lighty nisko tierowe.

to, ze light tankiem nie przebijasz heavy to akurat sensowne. a medy?
serio pantera2 snajpuje wszystkie heavy jakie sa, a t54 objezdza mausa 4 razy.

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 18:50 
Cytuj  
Wkurzająca jest konieczność posiadania premium - i jego koszt - jeśli chcemy pograć czołgiem z wyższego tieru/pogrania klanowo.


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 10854
Dołączył(a): 12.02.2004
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 18:52 
Cytuj  
Niah napisał(a):
Wkurzająca jest konieczność posiadania premium - i jego koszt - jeśli chcemy pograć czołgiem z wyższego tieru/pogrania klanowo.


40zl miesiecznie to duzo ?? I gra za darmo przeciez.... za takie gowno jak Rift placiles wiecej :>


_________________



***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 18:59 
Cytuj  
tak, dla mnie to stanowczo za dużo za taką grę


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

***
Avatar użytkownika

Posty: 31388
Dołączył(a): 11.02.2002
Offline
PostNapisane: 24 kwi 2011, 19:14 
Cytuj  
koniecznosc? z tego co wiem bardzo wiele osob gra bez premki i bez problemu sobie radza.
trzeba tylko uwazniej i spokojniej grac - i posiadac arte, ktora sie zarabia.

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 2933 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 147  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.