mmorpg.pl


Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona
Autor Wiadomość
***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2011, 15:11 
Cytuj  
bandytaz napisał(a):
Zerg napisał(a):
Funcome to najgorsze łajdactwo i gówno jakie widział wirtualny świat. Spierd..taką grę i doprowadzić do ruiny mogli tylko oni. Gdyby mieli polowę zacięcia ludzi z Trion'a Conan dziś byłby zupełnie inną grą, nie PVE i farm friendly a stricte PvP . Mógłby też śmiało konkurować ze wszystkim co jest na rynku. A tak nawet ta opcja nowych serverów powoduje w ludziach przekonanie że wlewają do koryta to co już było wiele razy serwowane


Proszę nie podawaj tak beznadziejnych porównań :< Trion się nie umywa pod ŻADNYM względem do Funcomu, ani ze swoją grą, ani ze swoim "zacięciem".


@ChemicalRider

Dokładnie - skoro CDP jest odpowiedzialny za grę u nas, to naprawdę mogli bardzo wpłynąć na odbiór samej gry. O ile by tylko chcieli...

Fakt:
Pierwszy dzien premiery
a) zero dokuczyliwych bugow
b) masa gotowego niezabugowanego contentu
c) wszystko co Trion obiecał było w grze.

Dwa miesiace po premierze:
a) dwa ogromne content patche z raidem, nowymi riftami, kolejnym raidem, ogromna iloscia fixow i ficzerow ktore chcialo community.

SORRY CO TY KURWA PIERDOLISZ ?

Funcom po 3 latach, dalej fixuje bugi, dalej nie moze poprawic siegow, ani duzej fixnow lagow przy duzej illosci ludzi (dosc powiedziec ze w RIFCie na kupie moze siedziec 400 ludzi bez zadnego laga).


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

**

Posty: 238
Dołączył(a): 15.04.2009
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2011, 19:44 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Fakt:
Pierwszy dzien premiery
a) zero dokuczyliwych bugow
b) masa gotowego niezabugowanego contentu
c) wszystko co Trion obiecał było w grze.


Jak już wspominałem grałem tylko od początku beta testów, a to co widziałem w trakcie "bety" (ciężko tak naprawdę nazwać betą serię eventów, które były tylko rodzajem darmowej promocji...), było wystarczające żeby stwierdzić, że gra nie oferuje NICZEGO ciekawego.

I co mam Ci mówić, że w AoC też nie miałem żadnych problemów ("dokuczliwych bugów") po premierze? Tak samo jak i zresztą w WARku, czy nawet w takim DFO? Mam Ci tłumaczyć, że miałem wystarczająco contentu by się dobrze bawić? Ale cieszę się niezmiernie, że odnalazłeś piękno w grze, która na pewno biłaby rekordy popularności jakieś parę lat temu.

Cytuj:
Dwa miesiace po premierze:
a) dwa ogromne content patche z raidem, nowymi riftami, kolejnym raidem, ogromna iloscia fixow i ficzerow ktore chcialo community.


Hm, szybciutko pracują...Szkoda, że ludzie dalej wierzą w takie zabiegi marketingowe. Wydajesz grę z wyciętym contentem (o którym wcześniej nie wspominasz), a potem parę dni po premierze reklamujesz to jako content patch. Yeah!

Cytuj:
SORRY CO TY KURWA PIERDOLISZ ?


Pytanie brzmi: co ty palisz?

Cytuj:
Funcom po 3 latach, dalej fixuje bugi, dalej nie moze poprawic siegow, ani duzej fixnow lagow przy duzej illosci ludzi (dosc powiedziec ze w RIFCie na kupie moze siedziec 400 ludzi bez zadnego laga).


Odezwij się do mnie za 3 lata jeżeli będziesz ciągle grał w Rifta i wtedy dam mu drugą szansę, bo być może jest w nim rzeczywiście piękno które przeoczyłem.


_________________
"Ludzie, którzy pilnują tęczy, nie lubią takich, którzy zasłaniają słońce" T.P.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2011, 20:02 
Cytuj  
Pod względem rzemieślniczym Trion jest znacznie lepszy od FC czy Mythica. To czy Rift jest dla kogoś miodny, czy nie, to zupełnie inna sprawa.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 26 kwi 2011, 21:24 
Cytuj  
Cytuj:
Odezwij się do mnie za 3 lata jeżeli będziesz ciągle grał w Rifta i wtedy dam mu drugą szansę, bo być może jest w nim rzeczywiście piękno które przeoczyłem.

Nie będe.
W AoC tez nie.
Cytuj:
było wystarczające żeby stwierdzić, że gra nie oferuje NICZEGO ciekawego.

Nie mowimy o tym co sie komu podoba. Mowimy o tym jak to jest wykonane technicznie. Pod tym wzgledem.. Fuuncom, to banda amatorow, potrafiaca duzo mowic i malo pracować.

Cytuj:
Hm, szybciutko pracują...Szkoda, że ludzie dalej wierzą w takie zabiegi marketingowe. Wydajesz grę z wyciętym contentem (o którym wcześniej nie wspominasz), a potem parę dni po premierze reklamujesz to jako content patch. Yeah!

Fakt. Ludzie tworząc gre MMO, nie maja nic innego do roboty jak tylko produkować content, który później wytną.
Sry. Nie uwierze w to. Przygotowanie takiego contentu jest poprostu zbyt czasochłonne, żeby w tak głupi soposób marnować zaosoby ludzkie.

Tak czy inaczej. Funcom nawet tego nie był w stanie zrobić. Bo przez pierwszy rok wydawali fixy, które łatły fixy łatajće fixy. Tak wyglądało rozwijanie gry przez Funcom.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).


Posty: 39
Dołączył(a): 13.01.2006
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 07:52 
Cytuj  
Inside, niestety.. ale właśnie masz faila - z całym szacunkiem.

Rift został 'zbudowany' na 'kupnym' silniku o nazwie Gamebryo na którym zostały zbudowane takie gry jak np. Fallout 3, The Elder Scroll, Civilisation IV. Ten silnik od strony fizycznej, technicznej i jakościowej NIE MA PRAW MIEĆ BŁĘDÓW. Zapraszam do zapoznania się z nim na wikipdi http://en.wikipedia.org/wiki/Gamebryo

AoC siedzi na swoim własnym silniku stworzonym przez FC, ciągle go poprawiają i inwestują.
1. Poprawiają ponieważ nie chodzi o AoC ale juz o np. The Secret World który będzie oparty o ten sam silnik i o przyszłe gry.
2. Zyski ze sprzedaży enginów graficznych zewnętrznym firmom są porównywalne ze stworzeniem nowej gry od 0. Tak działa np. Crytek czy Epic ze swoim Unreal Engine (liderem w tej branży)

Jest kilkanaście gotowych silników stworzonych pod gry mmo do kupenia od zaraz. Wystarczy tylko zadbać o tekstury, muze, mieć pomysł na grę, fabułę i ludzi.. no i kasę.

Rift jest jedną z wielu gier która wychodzi jak z foremki. FC natomiast ma większe ambicje ale aby one były spełnione potrzeba jeszcze kilku lat.

Poza tym, nie bez powodu FC jest teraz wspierany przez EA. EA widzi w tej firmie swój zysk, widzi że kolesie są ambitni, mimo że mają te 2 (chyba?) gry pod sobą które nie sa popularne to oni dalej istnieją, mają się w miarę ok, tworzą i mają swój - powiedzmy sobie szczerze - ciekawy engine który ma szanse za kilka lat być bardzo konkurencyjny na rynku (może juz po premierze The Secret World).

Tak więc, jak widzicie.. porównywanie od strony technicznej, czasowej i ewolucyjnej Rifta i AoC jest niechybione


_________________
Old times:
KalOnline
SilkRoad Online - Venice/Hercules - LuNe
NavyField - PP
Age of Conan - Two Eagels/Crom - The Headhunters
Aion - The Headhunters
EVE Online - C0ven

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 08:10 
Cytuj  
Cytuj:
Rift został 'zbudowany' na 'kupnym' silniku o nazwie Gamebryo na którym zostały zbudowane takie gry jak np. Fallout 3, The Elder Scroll, Civilisation IV. Ten silnik od strony fizycznej, technicznej i jakościowej NIE MA PRAW MIEĆ BŁĘDÓW. Zapraszam do zapoznania się z nim na wikipdi http://en.wikipedia.org/wiki/Gamebryo

Lol. Jak ktos tu failuje to tylko ty. Co ma silnik graficzny, ktory jest tylko po stronie klienta to całej technologi która jest po stronie serwera ? I która została opracowana od podstaw. Na którą Trion zdobył pare patentów. Na której opracowanie poszło kilka lat i duża sporą część z 50mln zainwestowanych w Gre ? Przestańcie fanbojować . Face it. Funcom to partacze.
http://www.develop-online.net/news/3596 ... Sonys-Cell

Cytuj:
Poza tym, nie bez powodu FC jest teraz wspierany przez EA. EA widzi w tej firmie swój zysk, widzi że kolesie są ambitni, mimo że mają te 2 (chyba?) gry pod sobą które nie sa popularne to oni dalej istnieją, mają się w miarę ok, tworzą i mają swój - powiedzmy sobie szczerze - ciekawy engine który ma szanse za kilka lat być bardzo konkurencyjny na rynku (może juz po premierze The Secret World).

Fakt. Inwestorzy triona robia to zdobroci serca.


http://www.trionworlds.com/en/about/investors.php

Spojrzcie prawdzie w oczy. Macie klapki na oczach..

Cytuj:
Over four years since the company first started, Trion Worlds has put $100 million investment to work on three titles, MMORPG Rift: Planes of Telara, MMORTS End of Nations and an action game designed in collaboration with TV channel SyFy for home consoles.

In this interview with GamesIndustry.biz, CEO Lars Buttler outlines why it he thinks it's time for a new cycle of massively multiplayer online games, the challenge of making MMOs mass-market, adaptable business models and the opportunity in piracy.

Q: It's been a while since we last spoke, and over four years since the company first started - what stage are your three games at, and how has the company changed over that development time?

Lars Buttler: We have three games in the making right now, and two of those we have shown as hands-on gameplay at events like Gamescom and we've been getting incredibly positive feedback on them.

We started Trion four and a half years ago with a vision of what videogames should look like when everybody is connected, everybody is online. Videogames have all these great categories - role-playing, strategy, shooters - and these have really high production values. But they are static, the don't evolve, they don't have persistence.

So our idea essentially was in a world where everybody is connected, why shouldn't we have console videogame quality online? Why shouldn't we have every big genre and worlds that are alive, online? Games that evolve and get better every single day. No longer like pre-packaged software but a service and a live world. Obviously that's a huge undertaking. Videogames are very expensive, the traditional technology didn't allow us to build those high-quality live worlds online.

So what we've done since we started four and a half years ago was to build an entire new technology architecture that would allow us to build games that are mostly computed on powerful servers. And the server is no longer dedicated to just a certain zone in the game, but a certain function. We have clusters of servers all with different tasks - world data, player data, AI, physics - all in different server clusters while we leave the rendering local. We've succeeded with this, we've filed over a dozen patents and then we started to build beautiful, high-quality games.

Q: So the first title - due in 2011 - is Rift: Planes of Telara, which you're positioning as a step-up in fantasy MMOs, something that can take on World of Warcraft. That's a big target...

Lars Buttler: Rift: Planes of Telara is developed by our studio in Redmond City, where we are next door to Electronic Arts and we hand picked super development talent from EA, from NCsoft, from Sony, taking the best of the online gaming world and the best of the traditional videogaming world. We think that Rift is the first fully dynamic, massively multi-player role-playing game with incredible quality graphics.

Since World of Warcraft launched nobody has produced a game with high-quality production values and ground-breaking innovation, not just a clone. So many people have made the claim over time that games should be dynamic and come alive, but we do it.

Q: You say you want to make this kind of game truly mass-market - do you mean mass-market in terms of reaching a wider entertainment customer, or appealing to every games consumer?

Lars Buttler: Before World of Warcraft, online games were incredibly niche and new players were killed instantly and lost any appetite to play. Then when these games became more collaborative they grew the market by at least a factor of ten. Then they became richer in terms of gameplay and quality, which again grew the market by at least a factor of ten. Now we're taking it to a new level of quality. You don't have to be hardcore to play Rift.

Q: But looking at footage of Rift it looks intimidating to me as a new player - there's screen furniture, so many icons, text, I don't know what I should be looking at or where to start. That's not mass-market...

Lars Buttler: It's incredibly simple to get in to.

Q: Is that going to be a significant marketing issue for Trion - to prove these games are easy to pick up and play and enjoy?

Lars Buttler: Absolutely. You win or lose this in the first five or ten minutes. If you come into an online world and you don't know immediately what to do, if you had to study this through a tutorial, you're already lost. I have a very short attention span, I never read a manual for anything, I'm a great test case. But at the same time it has to get progressively more and more exciting and complicated so it never gets boring. You should always know what to do, but you should never know how to do it best.

Q: And will you be measuring user data to tweak and improve the game once it's live?

Lars Buttler: The great thing is with the way we build these games we can measure everything. I can watch individuals or larger groups of people and see how long they play, where they get stuck, how fast they move from one thing to the other and then we can relentlessly improve it. We can measure it directly because its all from our servers. What Zynga and these guys have done is basically take casual games and make them truly next-generation, where you can measure it, where you can improve it. We do that to videogames, not just casual games.

Q: Your other title - End of Nations - is an online real-time strategy title. Are you looking at making that more accessible, or is that for the hardcore audience?

Lars Buttler: Most online games are role-playing games, that's why we use the term 'MMORPG'. End of Nations is developed by Petroglyph, former Westwood Studios guys. These are the creators of real-time strategy genre, from Dune II to Command & Conquer. They have one mission in life left: to do to real-time strategy what Blizzard has done to the RPG and create an RTS that you can actually play with all of your friends.

The problem with RTS games at the moment is that you have fun playing the single player game and then you go online and get killed by a 12 year-old. I hate it, I'm not hardcore enough for it. And that's what happened with RPGs before they grew, you get your ass handed to you by a child.

Q: You've been working on these games for four and a half years, so there's a lot to recoup there. What business models are you attaching to these titles?

Lars Buttler: The short answer is 'all of the above'. But it's different territories, different times and different models. So in North America and Europe, if you have a very strict quality bar, subscription is the right model. That's what people expect. If you make it free-to-play with micro-transactions they immediately discount it as lesser quality. Subscriptions only work if you get real videogame quality - super polish, real persistence and a lot of engagement. If people are playing 3-4 hours a day it becomes really cheap.

But there are other territories, like Russia, where subscription would never work no matter how good it is. So for those we go with micro-transactions and over time, maybe a few years from now when the games get a bit old, you can switch. It's not set in stone. Pick a lead model for the market and then add on top of that.

Q: Lord of the Rings Online was subscription and recently went free-to-play. Do you see Trion being in that position, able to completely overhaul the business model if players demand it?

Lars Buttler: Rift is of the highest production values right now, so it makes absolute sense to start it as a subscription game. Now if after the course of five years or so we launch better titles and these become older in the portfolio, then switching to micro-transactions makes absolute sense. The model is not the interesting thing, you optimise the model for the market and the time. It's really about matching correctly.

Q: What's your take on the current state of the MMO market, because it seems brutal if you fail to pick up a audience quickly, it's obviously costly to enter...

Lars Buttler: It's very cyclical. The top games have these long lifecycles. Everquest was out there for six or seven years undisputed, now Warcraft is out there for six or seven years undisputed. You should never try to be a subscription game unless you have better production values and product differentiation than the current incumbent. If you're going to make a clone of what's already out there, well, it doesn't work. And I'm not sure what people are thinking when they do that. If you look at End of Nations, which doesn't even have competition in the market because there is no massively multi-player online real-time strategy game, or the third title that we're doing with the SyFy action game, then it's a totally different playing field. Because you're not competing on a one-to-one basis with World of Warcraft.

Q: What turnaround are you going to have for getting games to market? It's taken over four years and you don't yet have a live product.

Lars Buttler: We think that the minimum to have a really strong business is one tent pole title a year. Many people miss that, they launch a game and then for four or five years, nothing. We have a full pipeline and we're starting next year, and then every six to twelve months we're going to launch another big one.

Q: And the company will presumably scale with that, as it supports multiple live products?

Lars Buttler: Absolutely. We invested a lot of time, a lot of money, we hand-picked the best people, we built new technology, we raised a lot of money.

Q: How much have you spent so far?

Lars Buttler: Well, we only publicly said that we raised over $100 million, so let's stay with that. But you can imagine that if you make these super-quality videogames that are live in a multi-player environment it costs a lot of money. We never want to sacrifice quality, so we pushed for more time, we pushed for more money. We had to in order to get it right.

Q: Compared to other online games and entertainment you're in that high-end category, and one of the most expensive games experiences for a user to commit to - is that a concern with so many cheaper alternatives online?

Lars Buttler: Compared to console games, per minute or per hour we are cheaper. You play these games for so much longer, with so much more intensity than packaged good videogames. When you buy the game you have a full month of play, which is 100 hours or more. You can see that people clearly have a case for social, dynamic experiences in the casual game space, which is a totally different audience, there's almost no overlap in the audience.

Q: Do you believe that? There's no overlap in players dabbling with other, less hardcore game experiences?

Lars Buttler: Yes. If you look at the statistics for things like Zynga, it's 45 year-old women playing. That's the sweet spot. I was at Pogo with Electronic Arts and that was our audience. We were thinking about whether we should advertise on Facebook. Whatever we see in terms of demographics on Facebook it is not our demographics. It's not the male, young, typical videogame audience. If companies have figured out how to take 45 year-old casual games players from Yahoo to Facebook, what about the Command & Conquer player that wants to be social? That's what we're trying to do.

Q: Are you bothering with retail at all for these releases, or just going straight to market as a download service?

Lars Buttler: Yes, just because there are people in the West who still want a box. They go to a store, look at the shiny covers, and it's a signal of premium quality. We want to be open to any venue possible, we don't want to restrict ways in which a customer can buy a game. But retail isn't really core to our business. You can pirate this without being able to copy us. If you copy the client you cannot play the game, because it's entirely server-based in terms of computing. If someone takes a traditional PC game and copies it it's game over, the publisher makes no money. In our case, it's distribution. It's even more people that come to our servers and they have to register. We don't even need to bother with DRM or anything like that, there's no need for it.

Q: Have you got any interest in the console space at all, and if so, what opportunities are there for Trion?

Lars Buttler: Consoles are connected devices. If you have over 50 per cent of consoles connected, it starts getting really interesting. Since the console market in the West today is about five times bigger than the PC market, it's definitely something we don't want to neglect. If you have a server-based game it's so much easier to port, because you don't have to recreate the entire game, you just optimise the client. Just like the business model, you have to be smart what you pick as your lead format. For a role-playing game and RTS game then it's PC. For action games there's a huge console market, and if you tie the game to a TV show, people are already in front of it. So it would be a smart choice to put that on the console in addition to PC.

Q: Would you need to team up with a distribution partner or publisher to take the SyFy game to consoles?

Lars Buttler: We could work with people in order to get the game on retail shelves but that's really the only thing. For everything else, we can do it. We think we know this better than traditional packaged goods publishers.

http://www.gamesindustry.biz/articles/2 ... iew?page=2


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

***

Posty: 13931
Dołączył(a): 28.08.2010
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 08:18 
Cytuj  
trion zrobił wtórnego i nudnego rifta, "raczej' nie świadczy to o nich najlepiej


_________________
Zbanowany permanentnie, bez mozliwosci odwolania od bana.

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 08:46 
Cytuj  
Niah napisał(a):
trion zrobił wtórnego i nudnego rifta, "raczej' nie świadczy to o nich najlepiej

Ale zrobił go porządnie, w odróżnieniu od Mythica czy FC. Czas burzy i naporu kiedy każdy nowy tytuł się sprzedawał, nieważne jak kiepsko wykonany, się skończył. Ale ten nowy silnik aoc wygląda naprawdę nieźle. Mam nadzieję że FC wyciągnie wnioski i TSW będzie dobra grą.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 08:59 
Cytuj  
Niah napisał(a):
trion zrobił wtórnego i nudnego rifta, "raczej' nie świadczy to o nich najlepiej

Trion w preciwieństwie do Mythica i Funcomu, ma doskonałą technologiczną baze. I moze swoja gre rozwijac w dowolnym kierunku, a nie przez kolejne lata walczyc z bledami i poprawianiem tego co powinno dzilac w momencie premiery.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).


Posty: 39
Dołączył(a): 13.01.2006
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 09:51 
Cytuj  
iniside napisał(a):
Niah napisał(a):
trion zrobił wtórnego i nudnego rifta, "raczej' nie świadczy to o nich najlepiej

Trion w preciwieństwie do Mythica i Funcomu, ma doskonałą technologiczną baze. I moze swoja gre rozwijac w dowolnym kierunku, a nie przez kolejne lata walczyc z bledami i poprawianiem tego co powinno dzilac w momencie premiery.


To ty inside zachowujesz się jak fanboy. Jeśli ktoś ma 'bazę' w postaci silnika graficznego, fizycznego, muzycznego itp itp to może się skupić na innych elementach na które Ty tutaj tak strasznie zwracasz uwagę. Jeśli producenci enginów/gier podchodzili by do tego tematu tak jak Ty, to Rifta nigdy by nie było.. bo silnik na którym pracuje zatrzymał by sie bodajże na Age of Camelot w 2001 roku - bo po co 'coś' poprawiać jak 'to' ma mnóstwo błędów :] No bo najlepiej stworzyć od razu coś co nie ma w ogóle błędów jest fajne i błyszczy.

Albo będziemy tutaj pisać jak fanboye i zapaleni gracze którzy wymagają i jak chcą to muszą coś mieć, albo będziemy posługiwać się logicznymi argumentami.

Powtórzę: porównywanie Rifta do AoCa jest kompletnie nie trafione.


_________________
Old times:
KalOnline
SilkRoad Online - Venice/Hercules - LuNe
NavyField - PP
Age of Conan - Two Eagels/Crom - The Headhunters
Aion - The Headhunters
EVE Online - C0ven

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 09:59 
Cytuj  
ChemicalRider napisał(a):
iniside napisał(a):
Niah napisał(a):
trion zrobił wtórnego i nudnego rifta, "raczej' nie świadczy to o nich najlepiej

Trion w preciwieństwie do Mythica i Funcomu, ma doskonałą technologiczną baze. I moze swoja gre rozwijac w dowolnym kierunku, a nie przez kolejne lata walczyc z bledami i poprawianiem tego co powinno dzilac w momencie premiery.


To ty inside zachowujesz się jak fanboy. Jeśli ktoś ma 'bazę' w postaci silnika graficznego, fizycznego, muzycznego itp itp to może się skupić na innych elementach na które Ty tutaj tak strasznie zwracasz uwagę. Jeśli producenci enginów/gier podchodzili by do tego tematu tak jak Ty, to Rifta nigdy by nie było.. bo silnik na którym pracuje zatrzymał by sie bodajże na Age of Camelot w 2001 roku - bo po co 'coś' poprawiać jak 'to' ma mnóstwo błędów :] No bo najlepiej stworzyć od razu coś co nie ma w ogóle błędów jest fajne i błyszczy.

Albo będziemy tutaj pisać jak fanboye i zapaleni gracze którzy wymagają i jak chcą to muszą coś mieć, albo będziemy posługiwać się logicznymi argumentami.

Powtórzę: porównywanie Rifta do AoCa jest kompletnie nie trafione.

A po co wymyślać koło od nowa ?
Trion kupił silnik graficzny i go przerobił. Good for them. Widać wiedzą co robią.
Sami opracowali technologie która stoi na serwerach i to jest to, co jest naprawde istotone przy developingu gry MMO.
Funcom sfailowal. Mythic sfailowal. Nie potrafili i nie potrafią opracować odpowiedniego sfotware'u dla swoich serverow.
Widać nie potrafią też opracować odpowiednich narzędzi do samego developingu gry. Bo tworzenie nowego contentu idzie im dość ślamazarnie. (pewnie dlatego, że nad jedną rzeczą może pracować tylko jedna osoba, a nie kilka jednoczesnie).
Face it.

Po drugie naczuć sie czytać ze zrozumieniem. Bo nie zrozumiałeś nawet 5% tego co napisałem.


Moge sobie porownywać gry pod względem technicznego dopracowania. I będe to robił. Na dłuższą mete, gowno mnie jako klienta obchodzi jak developer osiągnął to co osiągnął. MA DZIAŁAĆ.


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).


Posty: 39
Dołączył(a): 13.01.2006
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 10:23 
Cytuj  
iniside napisał(a):
ChemicalRider napisał(a):
iniside napisał(a):
Niah napisał(a):
trion zrobił wtórnego i nudnego rifta, "raczej' nie świadczy to o nich najlepiej

Trion w preciwieństwie do Mythica i Funcomu, ma doskonałą technologiczną baze. I moze swoja gre rozwijac w dowolnym kierunku, a nie przez kolejne lata walczyc z bledami i poprawianiem tego co powinno dzilac w momencie premiery.


To ty inside zachowujesz się jak fanboy. Jeśli ktoś ma 'bazę' w postaci silnika graficznego, fizycznego, muzycznego itp itp to może się skupić na innych elementach na które Ty tutaj tak strasznie zwracasz uwagę. Jeśli producenci enginów/gier podchodzili by do tego tematu tak jak Ty, to Rifta nigdy by nie było.. bo silnik na którym pracuje zatrzymał by sie bodajże na Age of Camelot w 2001 roku - bo po co 'coś' poprawiać jak 'to' ma mnóstwo błędów :] No bo najlepiej stworzyć od razu coś co nie ma w ogóle błędów jest fajne i błyszczy.

Albo będziemy tutaj pisać jak fanboye i zapaleni gracze którzy wymagają i jak chcą to muszą coś mieć, albo będziemy posługiwać się logicznymi argumentami.

Powtórzę: porównywanie Rifta do AoCa jest kompletnie nie trafione.

A po co wymyślać koło od nowa ?
Trion kupił silnik graficzny i go przerobił. Good for them. Widać wiedzą co robią.
Sami opracowali technologie która stoi na serwerach i to jest to, co jest naprawde istotone przy developingu gry MMO.
Funcom sfailowal. Mythic sfailowal. Nie potrafili i nie potrafią opracować odpowiedniego sfotware'u dla swoich serverow.
Widać nie potrafią też opracować odpowiednich narzędzi do samego developingu gry. Bo tworzenie nowego contentu idzie im dość ślamazarnie. (pewnie dlatego, że nad jedną rzeczą może pracować tylko jedna osoba, a nie kilka jednoczesnie).
Face it.

Po drugie naczuć sie czytać ze zrozumieniem. Bo nie zrozumiałeś nawet 5% tego co napisałem.


Moge sobie porownywać gry pod względem technicznego dopracowania. I będe to robił. Na dłuższą mete, gowno mnie jako klienta obchodzi jak developer osiągnął to co osiągnął. MA DZIAŁAĆ.


Ciekawe podejście.. czyli postęp technologiczny w postaci tworzenia nowych enginów nie powinien mieć miejsca, bo po co tworzyć nowe lepsze jak jest coś co wymyślone 9 lat temu?

Jeśli baza serwerowa jest najlepsza w grach mmo, to przodują tutaj gry przeglądarkowe :P - a tak na serio.. to mnóstwo gier ma dobrą bazę serwerową, to jest podstawa i fundament każdej gry mmo (lub powinno być). A to, że jakaś gra ma lagi i nie wyrabia nie koniecznie oznacza że to serwery zawodzą ale właśnie skrypty graficzne/fizyczne/muzyczne po stronie clienta jak i serwera - najważniejsza jest optymalizacja taka aby gracz na niej nie stracił, ale także aby nie miał lagów czy innych crashy. Każdy nowy mmo wychwala się i rzuca super artykułami jacy oni są innowacyjny i superowi, więc rzucaniem tutaj marketingowych linków Triona jest imo słabe.

Inside, nie będę się z tobą wykłócał... bo to żadnego sensu nie ma. Ty na to patrzysz inaczej, ja na to patrzę inaczej. Twoje argumenty (jeśli tak można je nazwać) na mnie nie działają, a Ty z moich sobie tez nie robisz :-)

Można wrócić spokojnie do rozmowy nad AoCem:

Wczoraj Silrrion napisał na forum aoc ws. nowego serwera PvP:

Cytuj:
Currently we cannot have EU and US players play on the same server as they are located in totally different database structures in different data centers. This will not change for the new server.

We are currently looking into the possibilities for the other European communities (Polish and Russian) and will most likely allow those users access to the EU version of the Blood and Glory server.


_________________
Old times:
KalOnline
SilkRoad Online - Venice/Hercules - LuNe
NavyField - PP
Age of Conan - Two Eagels/Crom - The Headhunters
Aion - The Headhunters
EVE Online - C0ven

**

Posty: 238
Dołączył(a): 15.04.2009
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 12:52 
Cytuj  
Żeby wrócić do rozmowy nad AoC daruję sobie 3 grosze które chciałem dorzucić do powyższej wymiany zdań ;)

Skoro Sil coś takiego napisał, to jak dla mnie można już zacierać ręce z radości.


_________________
"Ludzie, którzy pilnują tęczy, nie lubią takich, którzy zasłaniają słońce" T.P.

******
Avatar użytkownika

Posty: 4672
Dołączył(a): 20.03.2007
Offline
PostNapisane: 27 kwi 2011, 17:51 
Cytuj  
Niah napisał(a):
trion zrobił wtórnego i nudnego rifta, "raczej' nie świadczy to o nich najlepiej

I na tym powinna się skończyć ta dyskusja.

*

Posty: 95
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2011, 06:14 
Cytuj  
NO - to ja chcialem dorzucic swoje 3 grosze....

Gram w LOTRO, gralem w warka, aiona, AoC, Everquest 2..... potestowalem w rifta... L2 przez pare lat (ale na privatach)


Tu nie chodzi nawet o bui fixy [ache.

Tu chodzi o bardzo prosta rzecz, z powyzszych gier jedynie EQ2, LA2 i LOTRO przyciagnely moja uwage.... AoC tez. dopoki grali tam ludzie ktorych znam, w Tortage bylo swietnie.

Wszystkie pozostale - La2 - byc moze - pierwsze mmorpg, - bylem zafascynowany - ale nadall milo wspominam pogon za zabojca ktory kilowal ludzi z gildii

AoC - bardzo dobry poczatek - potem byc moze nieco slabie. Ale gdyby nie brak ludzi - gral bym dalej

EQ2 - hmm.. ta gra ma to cos, gdyby nie brak czasu - gral bym rowniez

i jedyne gry ktore na dlozej przyciagnely moja uwahe- maja jedno - nie PvP, nie zajebiste rozwiazania , ale Lore (no moze poza pierwszym La2)

LOTRO, AoC, EQ2 nadal na glowe bija Aiona, Rifta (wiem gralem tylko przez weekend, ale - tam nic niema - de facto poza oprawa graficzna ta gra niczym sie nie rozni od aiona, ba - dla mnie aion jest lepszy :) )

tak naprawde - grajac - ja nie chce zajebistej mechaniki walki, ja chce wciagajacej historii..

to moja postac ma potrafic zalatwic na na 65 lvlu 3 orki na raz, bo przez lata (w grze) to cwiczyla... ja odgrywam jej role, bawie sie tym.

jak chce postrzelac, pobawic sie to wlaczam quakea albo CS.

Byc moze - dlatego ze wywodze sie z klasycznych RPG - Lore i odgrywanie roli ma dla mnie pierwszoplanowe znaczenie. strzelaie, skomplikowane machanie ieczem, staty..... to tylko popierdolki ktore niewiele znacza...


_________________
Obrazek

****

Posty: 1437
Dołączył(a): 29.01.2005
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2011, 09:15 
Cytuj  
Chcesz super wciagajacych opowiesci? Proponuje przerzucic sie na single player (baldursy, kotory, DA1 etc...).
Fakt Lotro ma to cos...lore czy jak tam zwal, ale to mmo oparte na wielkim i znanym od dziesiatkow lat universum i moze sie podobac.

Aoc-bardzo dobry poczatek? Ja uwazam, ze poczatek byl tragiczny i nie bede wymienial dlaczego zeby nie powtarzac tego co juz zostalo tu napisane.


EQ2 bylo fajne tylko ten spierdolony silnik graficzny....

Rift podobny do Aiona? W jakim aspekcie? Grind, czy moze PvP, instancje?
:wtf:

*

Posty: 95
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2011, 12:08 
Cytuj  
Wedge napisał(a):
Chcesz super wciagajacych opowiesci? Proponuje przerzucic sie na single player (baldursy, kotory, DA1 etc...).


No wlasnie - sek w tym, ze po paru ladnych latach gry w MMORPG normalne crpgi ... przestaly mnie wkrecac (z malymi wyjatkami ;))

Wedge napisał(a):
Fakt Lotro ma to cos...lore czy jak tam zwal, ale to mmo oparte na wielkim i znanym od dziesiatkow lat universum i moze sie podobac.


Dokladnie, tu zaplecze robi dodatkowo caly przeczytany i obejzany Tolkien

Wedge napisał(a):

Aoc-bardzo dobry poczatek? Ja uwazam, ze poczatek byl tragiczny i nie bede wymienial dlaczego zeby nie powtarzac tego co juz zostalo tu napisane.



Mi sie podobal.
Generalnie - wszystkich bugow AoCa wymienianych na serwerach - jakos nie zauwazalem.

Nie wiem czemu - ale - jednak mnie wciagnal - dopuki grali tam ludzie z mojej gildii

Wedge napisał(a):

EQ2 bylo fajne tylko ten spierdolony silnik graficzny....



A fakt - tak schrzanic silnik to trzeba sie postarac :)
Niemniej - jednak byl to - jesli chodzi o klimat - fascynujacy MMORPG

Wedge napisał(a):

Rift podobny do Aiona? W jakim aspekcie? Grind, czy moze PvP, instancje?
:wtf:


Nie wiem.
Moze za krotko gralem
Moze po prostu - nie lubie tego stylu w grach....

Bardzo mi sie kojazyl z Aionem - mimo roznych rozwiazan.


Generalnie - odrealnione swiaty (LOTRO, EQ2) lub naturalistyczne (AoC) bardziej mi pasuja. niz to co dawal GW, Aion, i - krotko - Rift

Lineage 2 nie licze - bo - 1. tylko piraty, 2 to byl pierwszy MMORPG wiec wsiaklem ;) (ii do tej pory wszedzie mi brakuje itemkow lezacych na ziemi, zamiast tego cholernego lootowania mobkow)


_________________
Obrazek

**
Avatar użytkownika

Posty: 7427
Dołączył(a): 27.08.2005
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2011, 16:52 
Cytuj  
Wedge napisał(a):
Chcesz super wciagajacych opowiesci? Proponuje przerzucic sie na single player (baldursy, kotory, DA1 etc...).

A jak chcę PvP to mam grać w FPSy?
MMORPG ma dawać swobodę wyboru - single jej nie dają. Jest jedna główna droga z kilkoma pseudo wyborami po drodze, ale opowieść ma początek i koniec. Jeden wielki chain quest, zazwyczaj prowadzący za rączkę. W MMO mogę sobie porobić questy solo, PQ z obcymi ludźmi, insty ze znajomymi...W AoC mogłem też porobić crpg, niestety, tylko na początku.
Dla mnie MMORPG to forma i treść. Forma to sprawy techniczne, jak wygląd grafiki, lagi, wielkość serwerów, mechanika gry, patche, dźwięk i inne podobne rzeczy. Treść to "content", dopracowanie fabuły, zabawa. Dla mnie treść jest ważniejsza, ale nie tak bardzo by zamknąć oczy na ewidentne partactwo developerów. Dlatego przestałem płacić za AoC (ewidentny spadek formy, choć dla solo dungeonów i dreamworlda odświeżyłem suba) za WAR (partactwo devsów i brak chęci poprawy. Dałem im 2 lata i starczy) czy WoW/Rift gdzie zabrakło czegoś nowego, ciekawego. Po tylu latach sam widok najlepszego dania może prowadzić do odruchów wymiotnych.
Myślę że Rift jest ostatni ze "staroszkolnych" MMORPG, a i w nim pojawiły się pewne symptomy zmian. Doskonały technicznie w treści oferuje prawie to samo co tak stare tytuły jak WoW czy EQ2. Schemat "nowy gear by zdobyć nowy gear, koniecznie w grupie" jest nudny. Czas na gry ze swobodą rozwoju postaci, gdzie progres nie jest tylko wertykalny, ale i horyzontalny. By nikt nie myślał o "skończeniu gry" ale o graniu. Coś jak połączenie sandboxa z themeparkiem. Playground, gdzie jest i piaskownica i piracki statek. Gdzie w piasku nie ma psich kup, a zabawki mają wszelkie możliwe atesty i są regularnie konserwowane.


_________________
Nie ma dwóch mężczyzn, którzy by byli tępi w jeden i ten sam sposób.

*

Posty: 95
Dołączył(a): 13.10.2005
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2011, 20:08 
Cytuj  
Isengrim napisał(a):
Czas na gry ze swobodą rozwoju postaci, gdzie progres nie jest tylko wertykalny, ale i horyzontalny. By nikt nie myślał o "skończeniu gry" ale o graniu. Coś jak połączenie sandboxa z themeparkiem.


Co masz konkretnie na mysli piszac o takim rozwiazaniu?


_________________
Obrazek

***
Avatar użytkownika

Posty: 16876
Dołączył(a): 12.09.2005
Offline
PostNapisane: 28 kwi 2011, 20:48 
Cytuj  
Cwiara napisał(a):
Isengrim napisał(a):
Czas na gry ze swobodą rozwoju postaci, gdzie progres nie jest tylko wertykalny, ale i horyzontalny. By nikt nie myślał o "skończeniu gry" ale o graniu. Coś jak połączenie sandboxa z themeparkiem.


Co masz konkretnie na mysli piszac o takim rozwiazaniu?

Vertykalny - kolejne poziomy postepu sa podzielone na tiery (albo inne abstrakcyjen rzeczy) i kazdy wyzszy jest lepszy od poprzedniego. Sztandarowy przyklad to skill-tree.
Horyzontalny to splaszczenie rozwoju postaci tak ze wszystko znajduje sie na tym samym poziomie (np. featy z DnD, albo Perki z Fallouta). Ten system nie ogranicza cie na zasadzie "wydaj xx punktow zeby moc ulepszyc yy".


_________________
viewtopic.php?t=6093
PODPISY: banery, sig'i, podpisy muszą zgadzac sie tematycznie z profilem forum, nie mogą być animowane, nie mogą przekraczac wielkości 100KB i wymiarow 90 (wysokość) x 400 (szerokosc).

Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 135 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Następna strona


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group | Theme based on Zarron Media theme | Copyright © 2001-2012 MMORPG.pl Team
Redakcja MMORPG.pl nie ponosi odpowiedzialnosci za tresc komentarzy i odpowiedzi umieszczanych przez uzytkownikow.