Ee stanowczo przesadzasz iniside.
Po pewnym czasie od premiery, VG był całkowicie grywalny, no i jeszcze ludzie w niego grali. Pomysły miały swoje wykonanie, to wszystko było zaimplementowane. Fakt faktem performance był troszkę zjebany, ale dało się grać. Gra sfailowała bo pomijając bugi na początku, a potem SoE przejęło całkowicie Sigil Games Online, no i nie wiadomo co się stało, ale SOE położyło laskę na VG. A'propos PvP to tu cytat z wikipedii:
Cytuj:
PvP was an important part of the original Vanguard vision, led by Sigil Games Online, but was left unsupported by SOE after the game changed ownership. Vanguard runs on a world-class game engine (Unreal 2.5) which surfaces all of the necessary functionality for PvP, as proven by the many successful PvP & FPS titles produced using the same platform. Further, the very first Vanguard expansion hypothetically described by Brad McQuaid in early 2007 was to have included major enhancements to PvP, including ship-to-ship combat. However, SOE promptly placed PvP development on the back-burner claiming that a "lack of resources" was to blame.
Potem, po merge pamiętam, że pve serwery były naprawdę ładnie zaludnione, podczas gdy pvp serwer leżał pamiętam miałem screena jak sprawdzalem /who - wychodziło po podliczeniu kolo ~100 osób online).
Weak, że dobry tytuł spotkał taki los :<