http://www.slideshare.net/vgsummit/zhan ... na-2408412
Warto poczytać
W zasadzie prezentacja ameryki nie odkrywa , ale pokazuje czarno na białym parę rzeczy.
Choćby to ,że gry (f2p) są przedłużeniem rl świata z nierównościami i wszystkim rzeczą z tym wynikającym. Gra nie ma być już relaksem i "odłączeniem" się z realnego świata dla zabawy, tylko ma przenosić stratyfikacje do świata gry , a monetaryzacja opiera się na takim samym mechaniźmie jak hazard heh.
http://www.slideshare.net/ICOPartners/g ... -in-europe
http://www.slideshare.net/bcousins/paying-to-win ok. 35-40 min
No i tutaj. Prezentacja nieco przestarzała bo nie obejmuje najnowszych f2p gier, ale pokazuje ,że w mmorpg f2p tych bardziej "rozbudowanych" jak Metin 2, Runes of Magic , etc przeciętny
płacący konsument płaci ok 20 euro / msc.
Model F2P jest gorszym rozwiązaniem dla graczy prawie pod każdym względem (kasa, gorsza jakość gier, większa nierówność , gry nie tworzone aby dawać przedewszystkim przyjemność, etc) Mimo to ogrom ludzi rzuca się na f2p bo myśli ,że oni będą sprytniejsi będą płacili mniej albo wcale, a gre finansować będą inni "jelenie". No jest jeszcze grupa która wie ,że będzie płacić ale dzięki temu szybciej / łatwiej będzie zabijała/pokazywała przewagę nad "biedakami"
trololololo
Edit: AOC jest jedna z najgorzej zoptymalizowanych gier w które grałem, fps skacze bez wyraźnych powodów jak szalone, a grafa jak nie ustawiona na high to woła a pomstę do nieba. Zresztą jak mi się item shop wyświetlił to sobie przypomniałem czemu w f2p mmorpg miałem nie grać.
uninstall