mrynar napisał(a):
AH za normalna kase to pomysl genialny, kazde mmo (i inne gry gdzie sie handluje itemami) powinno cos takiego wprawdzic.
No jak to się stanie standardem i nie będzie interesujących mnie gier bez takiego ah/item shopu/ etc to przestanę grać i więcej czasu poświęcę na inne rzeczy.
Bo dla mnie to fail jest.
Cytuj:
Wole zeby z hadlu itemami (ktory i tak sie odbywa) czerpal zyski wydawca gry (i choc czesciowo przeznaczal je na rozwoj) .
Naiwny jesteś.
Blizzard zarabia na WoW nieporównywalne ilości pieniędzy w porównaniu z wszystkimi innymi mmorpg.
Czy widać tę tonę pieniędzy inwestowaną w nowy content? Jakieś nowe innowacyjne rozwiązania?
Czy po prostu revamp starych obszarów / dungeonów i rajdów + dołożenie co jakiś czas nowego rajdu/tieru lub jakiegoś obszaru z powtarzalnymi questami do farmienia?
Mniej więcej to samo co każde inne mmorpg , które w danym momencie zarabia przyzwoite pieniądze (lub znalazło nowego inwestora żeby na nogi postawił).
Inwestuje się w grę dokładnie tyle ile trzeba aby wypełnić założone przez menagment cele. Jeżeli trzeba by zainwestować np. 50% więcej w update aby uzyskać niewielki efekt , to inwesuje się mniej tak aby relacja koszt/efekt była jak najlepsza. Każde inne dzialanie to działanie na szkodę spółki.
Jeżeli gra zarabia dużo więcej to ten "nadmiar" kasy znaczy tyle ,że dywidenda dla inwestorów i premia dla kierownictwa będzie większa.
Ewentualnie część tej kasy zostanie użyta na inwestycję w inne tytuły lub przejęcia innych firm.
Nikt nie będzie inwestował w rozwój gry więcej niż jest to optymalne tylko po to ,żeby graczom było przyjemnie.